FredrikR FredrikR skrev:
Its alive!
Var hittar du den konserten?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Var hittar du den konserten?
Youtube
Sök på "Kent Tele2" så dyker ett par träffar upp. (y)

FredrikR FredrikR skrev:
Youtube
Sök på "Kent Tele2" så dyker ett par träffar upp. (y)
Ok, hoppades att det var någon officiell med lite kvalitet. Tack ändå

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ok, hoppades att det var någon officiell med lite kvalitet. Tack ändå
Drömmen vore en BD release!
Men jag är rädd att det kommer stanna vid en dröm när det gäller de här herrarna..

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Skulle låna hålsåg av en jobbarkompis, när jag påminde han i förmiddags frågade han om jag vill ta de 10 MD-99 han inte orkat sätta upp så länge så kunde han ta 10 av de jag beställt när de kom.
Kanon, en sån deal tackar man ju inte nej till, hem provborrar, verkar funka..

Små hål för skruvarna ser jag.. Inventerar skruvsortimentet i garaget och konstaterar - jag går bet!!

Hängde dit 4 drivers med sladd emellan, sen gick jag och yngsta grabben upp och hämtade ner Nintendo Switch och lirade Mario en stund istället. :geek:

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Det är väl M4 i apparatdosorna så det är runt den dimensionen du ska ha till 99 orna.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Det är väl M4 i apparatdosorna så det är runt den dimensionen du ska ha till 99 orna.
Kanske lättare att hitta nåt om man går på små bult med mutter ovan masoniten.

FredrikR FredrikR skrev:
Kanske lättare att hitta nåt om man går på små bult med mutter ovan masoniten.
Räcker gott om du kör typ gipsskruv eller mindre träskruv rätt i masoniten

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Räcker gott om du kör typ gipsskruv eller mindre träskruv rätt i masoniten
Får skallen från en normal gipsskruv plats under täck-ringen??

FredrikR FredrikR skrev:
Skaffa lite hårdgipsskruv, tunnare och med mindre skalle.

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ska låta det vara osagt om skallen får plats under ringen men tror det. Annars e det bara att ta någon mindre vanlig träskruv med försänkt skalle.

putte22 putte22 skrev:
Ska låta det vara osagt om skallen får plats under ringen men tror det. Annars e det bara att ta någon mindre vanlig träskruv med försänkt skalle.
Glömde helt dos skruvar igår, tror dock inte jag har några liggande.. Men det hitta skruv med mindre skalle hemma igår verkade vara stört omöjligt.
Nya friska tag idag! :cool:

• Gilla
dan-lind
  • Laddar…
Här hos mig är allt monterat och invigt nu, blev något barnvänligt i fredags och Kong - Skull island igår. Kul att få bredda bilden helt, och så var det Atmos med helikoptrar som flög kors och tvärs genom rummet.

Duken ska bytas, förtroendet för kvaliten på Multibrackets är naggat så det blir en något (=dubbelt) dyrare Grandview. 7-8 veckors ledtid på den dock men BRL låter mig snällt behålla den reklamerade under tiden.

Takhögtalarna ska monteras ner och sprayas svarta och så ska det finliras lite med kabelkanaler.

Måste ladda nya firmwares och faktiskt läsa lite manualer, är inte helt lätt att som hemmabio-newbie förstå alla projektor- och receivertermer. Trist att det inte skickas med i pappersformat..

TeroM TeroM skrev:
Du borde måla bakväggen svart, kommer att förstöra din kontrast rejält som det ser ut nu.

[bild]
Utan att ha jämfört med mörk bakvägg så var hela familjen överväldigad av första upplevelsen i biorummet.

Får så småningom göra ett test att hänga något svart draperi på den väggen för att jämföra.

Det finns ju en charm i att inte göra allt rätt från början, behövs utrymme för förbättringar så man har något att pyssla med därnere framöver.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Detta vill jag ha till för tex linjesläcknkngen som inte finns som knapp eller i ett minne. Detta för att enkelt kunna ändra bildformat från 16:9 till 2,35:1, linsflytt neråt och släcka linjerna över och under aktiva bildytan. @dan-lind, antar att du gör detta med din projektor med då du har en 2,35:1 duk?
Visste inte att det var möjligt att släcka ned den delen av bildchippet, så dåligt påläst är man. Vad heter linjesläckning på engelska? Borde kanske kika mer på det. Å andra sidan märkte jag inget ljusläckage i letterbox-delen som hamnade utanför duken igår.

Noterade att linsminnet på TW9300 har en ”bugg”. Om man vid sista steget av linsinställningen flyttar bilden fram och tillbaka för att hitta bästa positionen så är det stor risk att den sparade positionen hamnar lite fel sen vid återkallelse från minnet. Har läst några trådar där det beskrivs att man bara ska flytta bilden i en riktning (t.ex. uppåt), hellre i små steg till den perfekta positionen istället för att hålla inne knappen så bilden rör sig för långt och sen tvingas backa tillbaka.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.