TeroM TeroM skrev:
Jag har några Nexa prylar kvar som styrs via Nexa Bridge via Fibaro HC2:an så det går. Så länge du har en controller som kan skicka html kommandon till Bridgen så går det at lösa. Sen bör du ju läsa Nexa Bridge tråden så inser du att den produkten är inget att gå för idag (än) ... Men det finns väl en vassare Tellstick som har både z-wave och 433 Mhz styrning?
Ja nej, Bridge blir det inte, har följt den tråden :)
Tellstick Znet Lite V2 är väl den "senaste/vassaste" om jag sett rätt.
Både 433 och z-wave. Men går den att integrera med nån annan controller, inte va?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Kollar ni mycket på TV på duken? Alltså marksänd eller satellit.

Kom en antennsladd ner genom bjälklaget i ena hörnet, men den verkar inte få liv i Boxern..funderar om man ska dra en ny antenn ner medans man ändå håller på så att säga :cool:
Skulle kunna tänka mig sport, men själv är jag måttligt road av sport på tv, skulle vara längdåkningen då, och kanske nå OS och VM matcher..
Jag har en digitalbox i biorummet så en del blir det. Nu gick vi precis över till BBB för TV då de tog över Canal Digital Kabel så nu finns alla kanalerna tillgängliga via BBB Stream och då räcker det med en Chromecast för detta så det är ett alternativ till boxen.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ja nej, Bridge blir det inte, har följt den tråden :)
Tellstick Znet Lite V2 är väl den "senaste/vassaste" om jag sett rätt.
Både 433 och z-wave. Men går den att integrera med nån annan controller, inte va?
Jag avvecklar 433 allteftersom så den världen har jag ingen insikt längre.
 
Bild från gårdagens Mariospelande, katten, jag och yngsta snickarlärlingen. :)
Ett bord till :coffee: & :beer: och foder och lister, sen så.. (y)
 
  • Person och barn som spelar TV-spel i ett vardagsrum med soffa och stor skärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
Ni som kan det här.. :)

Behöver en ny surround förstärkare med hdmi in/ut till mitt budgetbiorum.

Är Yamaha RX-V383 något vettigt att satsa på?
https://se.yamaha.com/sv/products/audio_visual/av_receivers_amps/rx-v383/?mode=Model
Yamaha RX-V383 surroundförstärkare med HDMI framifrån på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det nödvändigt med stöd för Atmos?
Tänkte bara köra 5.1 ljud.

Har kvar mina gamla goa genexxa gx 1000 :love:
http://www.genexxa.se/genexxa_gx1000stone.php
Svart högtalare Genexxa GX 1000 med fyra högtalarelement och två basreflexportar.
Med tillhörande center och satelliter.

Har en 15" punch baslåda från dunkadunka biltiden.. :rolleyes:
Som också tänkts få en plats i systemet.

Har ett alpine v12 monosteg , men antar att det blir en biffig/dyr 12v-trafo för att driva det...

Tips på slutsteg för baslådan?

Projektor fick jag en gratis LED/Laser med full HD.

Tack på förhand :)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Ni som kan det här.. :)

Behöver en ny surround förstärkare med hdmi in/ut till mitt budgetbiorum.

Är Yamaha RX-V383 något vettigt att satsa på?
[länk]
[bild]
Är det nödvändigt med stöd för Atmos?
Tänkte bara köra 5.1 ljud.

Har kvar mina gamla goa genexxa gx 1000 :love:
[länk]
[bild]
Med tillhörande center och satelliter.

Har en 15" punch baslåda från dunkadunka biltiden.. :rolleyes:
Som också tänkts få en plats i systemet.

Har ett alpine v12 monosteg , men antar att det blir en biffig/dyr 12v-trafo för att driva det...

Tips på slutsteg för baslådan?

Projektor fick jag en gratis LED/Laser med full HD.

Tack på förhand :)
All beror på vilken budget man sätter. Den förstärkaren är förmodligen helt ok för att hamna i prylträsket. Jag har alltid kört med Yamaha förstärkare, inne på min tredje nu, och inte varit missnöjd med ngn av dessa. Frågan är hur tungdrivna dina högtalare är och hur högt du kommer spela ...

Vad det gäller din subwoofer, kolla på en helt ny med inbyggd förstärkare istället. Blir förmodligen billigare än att hitta en separat förstärkare till den du har om du skall kunna ha alla inställningsmöjligheter som man brukar ha på dessa. Hembiobutiken har ett gäng på deras Black Friday rea.
 
Redigerat:
TeroM TeroM skrev:
All beror på vilken budget man sätter. Den förstärkaren är förmodligen helt ok för att hamna i prylträsket. Jag har alltid kört med Yamaha förstärkare, inne på min tredje nu, och inte varit missnöjd med ngn av dessa. Frågan är hur tungdrivna dina högtalare är och hur högt du kommer spela ...

Vad det gäller din subwoofer, kolla på en helt ny med inbyggd förstärkare istället. Blir förmodligen billigare än att hitta en separat förstärkare till den du har om du skall kunna ha alla inställningsmöjligheter som man brukar ha på dessa. Hembiobutiken har ett gäng på deras Black Fridas rea.
Och apropå Black...
Gräver man tillräckligt djupt hål i guldsäcken så behöver man inte vara rädd att bli snuvad på konfekten till Black.. om inte Cyber kommer med nå tok-erbjudande!
(tänker på mitt projektorköp) :)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Budgeten ja...
Förbenat enkelt att den bara blir större och större när det gäller dessa grejer har jag märkt.. :rolleyes:

Hittade Onkyo TX-NR656 på hembiobutiken.
[länk]
Modellen är förvisso ett år gammal men kanske ett bättre köp iaf?
Bara en sjuhunka till..
Onkyon verkar klart bättre än ditt första förslag. Sen behöver du inte börja med 7,1 och atmos utan köra 5.1 men ha möjlighet att växla upp när andan faller på.

Jag brukar köra senaste minus ett när jag har shoppat som senast när Yamaha släppte 2017 modellerna rasade priset på föregående med 5000:-
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Budgeten ja...
Förbenat enkelt att den bara blir större och större när det gäller dessa grejer har jag märkt.. :rolleyes:

Hittade Onkyo TX-NR656 på hembiobutiken.
[länk]
Modellen är förvisso ett år gammal men kanske ett bättre köp iaf?
Bara en sjuhunka till..
Jag har motsvarande onkyo som jag köpte för 6 år sedan
Jag har varit skitnöjd med den
 
FredrikR FredrikR skrev:
Kollar ni mycket på TV på duken? Alltså marksänd eller satellit.

Kom en antennsladd ner genom bjälklaget i ena hörnet, men den verkar inte få liv i Boxern..funderar om man ska dra en ny antenn ner medans man ändå håller på så att säga :cool:
Skulle kunna tänka mig sport, men själv är jag måttligt road av sport på tv, skulle vara längdåkningen då, och kanske nå OS och VM matcher..
Vi har inte slagit igång vanliga tv:n sedan vi skaffade projektorn.. :p

..eller det var en lögn, min rasberry pie sitter i tv och jag har spelat super mario bros ett par gånger :D

Men i övrigt så är det bara tv via projektorn (man blir bekväm fort..)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Onkyon verkar klart bättre än ditt första förslag. Sen behöver du inte börja med 7,1 och atmos utan köra 5.1 men ha möjlighet att växla upp när andan faller på.

Jag brukar köra senaste minus ett när jag har shoppat som senast när Yamaha släppte 2017 modellerna rasade priset på föregående med 5000:-
Funderar på att köpa en
Jarlingar Jarlingar skrev:
Budgeten ja...
Förbenat enkelt att den bara blir större och större när det gäller dessa grejer har jag märkt.. :rolleyes:

Hittade Onkyo TX-NR656 på hembiobutiken.
[länk]
Modellen är förvisso ett år gammal men kanske ett bättre köp iaf?
Bara en sjuhunka till..
Funderade på att beställa den idag jag :)
Bra pris och känns som "förra årets" modell funkar bra för det vi har den till..

Ogillar min nuvarande och är dessutom i stort behov av två hdmi out !
 
Realistiskt sett så kommer jag antagligen inte hinna packa upp den före sommaren..

Så frågan är om den kommer sjunka något i pris tills dess? :thinking:

Eller om den kommer vara borta då och årets modell finns till samma pris?
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Realistiskt sett så kommer jag antagligen inte hinna packa upp den före sommaren..

Så frågan är om den kommer sjunka något i pris tills dess? :thinking:

Eller om den kommer vara borta då och årets modell finns till samma pris?
Kommer alltid nytt - och priset sjunker på föregångaren..
(tyvärr! gör det svårt att köpa saker ibland)
 
Nu hoppas vi att jag inte får måndagsexemplaret då.. (de negativa recensionerna jag läst.. handlar mest om att den lagt av 3-6-9 månader efter inköp + att alla avskydde supporten.. annars var de flesta positiva till det mesta).

Jag köpte iaf en Onkyo TX-NR656 (svart) idag, så nu kommer jag snart kunna titta på tv:n också igen.. (gillar att ha den på som strötittning/ljud när jag viker tvätt osv.. och det känns så slösaktigt att ha projektorn på för det.. )

(y)
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.