Det är hydral aggregatet med elektronikmodul
 
D09
Andy78 skrev:
Diagnosinterface till peugeot.
[länk]
En sån hade ju varit klockren att ha nu 😄
 
Tänkte på att det står esp på modulen på andra bilden..;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Är Abs aggregatet helt elektriskt anslutet ? Dvs inga bromsrör etc som är anslutet?
 
Micro skrev:
Kolla på denna länken [länk] tror det är en sådan som felar på din , men jag kan ha fel :beer:
Esp och abs styrs av samma enhet ibland står det ESP/ABS esp styrs ju av abs givarna.
På en annan bild såg man bygeln man lyfter för att lossa kontakten och det syns på denna bil.
Om du tar bort den böj inte kablaget allt för mycket.
Undrar lite vad insex hålet är om det är en givare eller fästet för kåpan.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Är Abs aggregatet helt elektriskt anslutet ? Dvs inga bromsrör etc som är anslutet?
Elektronikmodulen är det den kan man ta bort bara.
Men det går rör till aggregatet där kan jag inte svara om det går luft eller vätska i dem.
Man få nog räkna med bromsvätska.
Tydligen byttes en massa hydralaggregat på garanti pga fel, men det har visat sig att det inte är fel på dem i slutändan, läste detta på peugeotforumet.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Kan man köra utan den där grejen tro? Givetvis utan abs etc eller slutar bromsarna funka helt?
 
Utan elektronikmodul ja, men då har du ingen hastighetsmätare.
Varför köra utan den?
 
D09
Tänkte ifall man monterade ner grejorna så man inte blir låst med bilen

Inga direkta cykelavstånd till butikerna, jobb etc här ;)
 
Har du börjat med att ta loss kontakten till elektronikdelen och tittat?
som sagt tryckgivaren ta reda på vad det är för del uppenbarligen går den att byta ut eftersom de har givigt ett pris på den.
Jag hade inte lämnat hydraliken öppen, nej.
 
Redigerat:
D09
Nä, hade hoppats på att börja lite smått idag men jobbet ville annat ;)
Sen ville ungarna annat.

Förhoppningsvis får jag min vilja igenom imorgon he he

Har mailat Peugeot ang artikelnr samt en säljaren av en Abs enhet i länk ovan.
Men bäst e ju att kolla artikelnr på grejen som bilen redan har innan man köper något. Vet ju inte om datareg har fel info.

Där kostade dom 2000 beg, och borde finnas en prutförmån tycker jag.
Den där Handdatorn kommer jag nog bli spekulant på , betalade ju peugeot 1400 för något jag kunde fått för runt en femhundring + frakt.
 
Köp ett hydralaggregat och flytta över modulen även om den följer med, du slipper då koda in den mot bilen.
Men som sagt en hydralpump funkar inte så bra om en tryckgivare är sönder ;)
 
D09
Sant :)

Den gick ju på 1300 något och det är hanterbart även om det är sura pengar

Blir till biltema och köpa en mekarbok. Synd att den är på engelska bara ;)
 
D09
Andy78 skrev:
Jag kan inte sluta grotta i detta.
Ju mer jag läser ju mer upprörd blir jag.
Det är uppenbart att Bromstrycksgivare och gyrometer inte är samma sak.
Och på sedvanligt märkesverstad maner så har de givit dig en offert på utbyte av delar i felskningssyfte.
Är det verkligen troligt att en bromstrycksgivare och gyrometer går sönder samtidigt, troligtvis antingen eller det ena ger en felkod och samtidigt genererar den andra.
Det är en diagnos den kan aldrig säga att en del är felkaktig eller hel.

Jag skulle börja med givaren, kanske är det bara ta loss och göra rent eller byta den trots knappast verkstaden ens titta på den.

Hur ser tryckgivaren ut?
Grymt tacksam för att ni lägger ner tid på detta 😄

Vet faktiskt inte hur tryckgivaren ser ut, har sökt på google men inte blivit klokare

hade varit gott med en bild men huvudbromscylindern under bromsvätskebehållareb skulle den vara på om jag inte minns fel.

Jo, hade ju hoppats att Peugeot kunde ha info sparat iaf globalt på liknande fel, jag kan ju inte vara den första
 
Kolla med peugeot klubben om någon vet vad tryckgivaren sitter.
Har du tur så är det bronsljuskontakten då kostar den under 100kr på skruvat.se
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.