D09
Nu är den inne på verkstaden, håller tummarna för att det inte skenar iväg... Inte nog med att man fått dom två problemen....

Nu har det börjat ett skrapande, metalliskt ljud som märkligt nog försvinner när man trycker ner kopplingen... Låter nästa som när bromsarna är slut... Bådar inte gott för den bilen och min plånbok
 
Det kan vara urtrampningslagret och då byter man hela kopplingen.
 
D09
Skumt, jag har precis ( dec ) bytt hela kopplingen :/
 
D09
Kollade offerten precis, där ingick uttrampningslagret vid bytet i december så det borde ju bli ett garantiärende isåfall :)
 
Hoppas det löser sig jag är inte nå stort fan av franska bilar har ägt 2 stycken.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hoppas även jag att det löser sig för dig och att du inte blir helt barskrapad :)... det är små trevliga gocarts att åka i när dom fungerar och bränslesnåla är dom också...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Det blir graven för bilen

Uppskattad kostnad att laga är ca 20 000 kr
 
D09 skrev:
Det blir graven för bilen

Uppskattad kostnad att laga är ca 20 000 kr
Vad ingår i den offerten?
 
D09
Byta bromstryckgivare och någon grej som gyrometer samt ytterligare felsökning och arbete.
Siffran 20 000 fick jag per tel

Positivt var att lampan i displayen för antipolion slocknat

Negativt var att dom inte hittat något missljud från växellådan, märkligt för jag hörde ljudet när jag kört ut från grindarna. Suck


ImageUploadedByByggahus.se1365694945.683036.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1365695062.566297.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1365695105.936622.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1365695169.006544.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1365695223.535650.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Jag ska försöka laga ihop den själv, eller få bort den där jäkla felkoden / indikatorn om jag så ska spraya lampan svart
 
Kanske skämtar du om att spray lampan men iaf så kollar dom att alla lampor tänds när man slår på tändningen...
 
D09
I slutändan så måste bilen rulla, en esp klarar man sig utan.

Skiter i motorkoderna för stunden och hoppas att bilen inte tar skada.

Ska se om jag hittar nya givare och hur jag plockar ihop dom. Då ligger man ändå på rimliga utgifter.

Får man körförbud om man åker in i slutet av månaden och gör en ombesiktning eller får man en månads nytt förtroende?
 
En månad vid första ombesiktningen, sedan en vecka.. :)

//J
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Allt går å lösa.
Släcktes lampan av sig självt så behöver du inte bry dig om motorkoderna just nu,
Ok det vore intressant att veta vad är en bromstrycksgivare och vad är en gyrometer speciellt den då den kostar över 10k.
Gyrometer låter som styvinkelsensor.
De har givit dig en offert utan att ens veta om delarna är trasiga.

esp, jag kan nästan sätta på att det är styrdonet som givit upp eftersom de ej får kontakt med det, annars brukar det lagra en felkod.
Det kanske går att skicka på rep.

Eftersom jag inte vet regnummer så kan jag inte se delar utan får gå på sådant som är generellt för modellen.

Men som sagt du har felkoderna ställ dom på peugeotforumet och se vad det säger.
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Kollade på bildelsbasen.se och hittade hydralaggregat Abs, måste vara där styrenheten sitter eller?

Hur vet man vilken som passar ha ha
Verkar finnas massa olika.

Det tråkiga med min bil är att Peugeot i slutet på 206 serien innan 207 började säljas så samlade man allt krafs som dom hade o stoppade i bilarna o kallade dom griffe, silverline etc
Dom var dom första med esp om jag inte minns fel. Och risken borde väl finnas att det är någon uddagrej som ska bytas..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.