Här är det bara kompakt..ngnstans till vänster under lådorna står hyvelbänken samt min inca major..

1444249266365-2005891824.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johan- och 1 till
  • Laddar…
phl skrev:
Kompakt med ordning, sånt tilltalar mig :) Snyggt jackt!
Tack! Man får utnyttja ytan maximalt. Tanken är att dra ut såg eller hyvel om det är lite större saker som skall bearbetas.. Finns ju den naturliga begränsningen på storlek av projekt som kommer kunna göras. Så detta kommer funka tror jag.. :)
Men det viktiga är att det inte känns trångt. Och att sonen kan vara där också utan att göra illa sig och ha skoj.
 
  • Gilla
Johan- och 1 till
  • Laddar…
Man skall tänka på dom små :)

Ser väldigt nice ut
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
pär h skrev:
Man skall tänka på dom små :)

Ser väldigt nice ut
Du får komma å hälsa på..
 
Fasiken vad jag gillar utsikten ned mot ån du har jakt.

Tänkte på dit lilla snickeri i helgen när vi var i virserum och bla tittade på Emil Bohmans före detta snickeri och virserums möbelindustrimuseum. Där nästan alla snickeri låg längs ån och drevs med vattenkraft. Det är därifrån skansens möbelfabrik kommer.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Här kommer lite bilder på min lilla snickarverkstad som fortfarande är under uppbyggnad.

Först en bild på hur det såg ut de första åren efter inflyttningen i huset. Trångt, mörkt och rörigt. Det provisoriska "bordet" i mitten gjorde jag för att ha en yta att renoverade fönster på.
DSC_0111.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För ungefär ett år sen så började jag med att fixa till verkstan. Det har varit en syssla som jag har hållit på med till och från mellan de övriga tusen sakerna som behövs göras på huset.
Så i dagsläget ser det ut så här. Just nu håller jag på med att såga ut bitar till lite olika förvaringsskåp som jag ska ha i verkstaden.
DSC_0995.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Framöver så kommer jag troligtvis starta en egen tråd där jag kommer berätta och visa mer i detalj hur min lilla snickarverkstad ser ut.
 
  • Gilla
Putte G... och 15 till
  • Laddar…
Wow vilket lyft! Ljust o luftigt!

//AA
 
saiter skrev:
Wow vilket lyft! Ljust o luftigt!

//AA
Ja, men det luftiga kommer minska tyvärr när skåpen är klara. Sen vill jag ha in lite mer maskiner som bandsåg och gärna en rikt- och planhyvel. Men allt som står på golvet kommer ha hjul så att jag kan rulla ut dem ur rummet om jag behöver ha mer utrymme när jag jobbar.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
O/T, Danne_k : jag ser att du har källare med fönster. Vet inte, men förr sade man att det var högrisk för inbrott via sådana fönster? Kanske du skulle satsa på någon sorts galler? Eller så är jag bara paranoid :-/
 
Mycket fint! Skulle själv gärna vilja måla upp min källarverkstad men det är ju lite underarbete och sånt som krävs. Vad har du gjort med golvet?
 
lt1cobra skrev:
O/T, Danne_k : jag ser att du har källare med fönster. Vet inte, men förr sade man att det var högrisk för inbrott via sådana fönster? Kanske du skulle satsa på någon sorts galler? Eller så är jag bara paranoid :-/
Galler har jag funderat på och kommer troligtvis att sätt upp det framöver.

badtastex skrev:
Mycket fint! Skulle själv gärna vilja måla upp min källarverkstad men det är ju lite underarbete och sånt som krävs. Vad har du gjort med golvet?
Ja, jag ägnade en hel del tid till underarbetet också. Jag slipade bort den gamla färgen innan jag målade med silikatfärg. Golvet jämnade jag till lite med flytspackel och på det la jag fuktisolermatta från byggmax (typ som platon) sen la jag 15 mm furugolv som jag behandlade med ett lager grafitgrå Osmo hårdvaxolja och sist ett lager ofärgad hårdvaxolja.
 
pär h skrev:
Fasiken vad jag gillar utsikten ned mot ån du har jakt.

Tänkte på dit lilla snickeri i helgen när vi var i virserum och bla tittade på Emil Bohmans före detta snickeri och virserums möbelindustrimuseum. Där nästan alla snickeri låg längs ån och drevs med vattenkraft. Det är därifrån skansens möbelfabrik kommer.
Fick möjlighet att ta bild från en annan vinkel idag.. :)

image.jpg

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234 och 4 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Värsta röran hemma hos mig :)
Snudd på som i mitt garage.. Dubbla ytan - dubbla röran..
Vintern är för avvaktade, när det brakar loss måste jag ordna plats åt bilarna (vi skippar rost/garage/vinterdebatten här ;))
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Bilder från min provisoriska snickarverkstad. En hobby som oväntat blev ett deltidsarbete då jag blev trött på att vara arbetslös och köpte Stenbergaren och började snickra vid sidan av byggandet. Då blev verkstaden trång men innan jag hann utvidga blev jag sjuk.

Så fort ryggen är i skick blir det att börja på med byggandet och snickrandet igen......jag börjar ju komma in på slutrakan med sjukgymnastiken!

Stämborrmaskinen är utlokaliserad i ett gammalt hönshus hos en bekant. Den ryms inte in i verkstaden.
 
  • baghorn.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • stamborrmaskin.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • verkstaden.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.