96 769 läst · 334 svar
97k läst
334 svar
Beställt ny bil, Dacia Duster
Mjae, aldrig kört en riktig 4wd så jag kan nog inte uttala mig. Fast jag ser inte riktigt nackdelarna med trumbromsar på en bruksbil? Om vi använder det uttrycket istället...Andy78 skrev:
Det är ju helt klart en bil som väcker debatt i alla fall!
På vilket forum man än läser så är det samma sak. Av de som äger den är 9/10 nöjda med bilen och av de som inte äger den så totalsågar 9/10 den.
Innan provkörningen så va jag skeptisk. Trodde att den skulle kännas mycket plastigare och skramligare än vad den gör.
Den överträffade mina förväntningar gällande kvalitétskänsla på en bil för 150k.
Självklart är alla kommentarer välkomna. Jag vet vad jag har köpt och blir inte ledsen om nån sågar den. Men det skulle vara kul om nån med förstahandsåsikter kom med ett inlägg.
Från någon som frivilligt har köpt den för egna pengar med andra ord.
Hela konceptet med Dacia är ju budget så att det är trumbromsar i bak är inte så konstigt.
Vilken är den billigaste SUV:en med skivbromsar runt om?
Kollar man lite olika tester på Youtube så verkar det helt klart va en bra off-road kärra.
På vilket forum man än läser så är det samma sak. Av de som äger den är 9/10 nöjda med bilen och av de som inte äger den så totalsågar 9/10 den.
Innan provkörningen så va jag skeptisk. Trodde att den skulle kännas mycket plastigare och skramligare än vad den gör.
Den överträffade mina förväntningar gällande kvalitétskänsla på en bil för 150k.
Självklart är alla kommentarer välkomna. Jag vet vad jag har köpt och blir inte ledsen om nån sågar den. Men det skulle vara kul om nån med förstahandsåsikter kom med ett inlägg.
Hela konceptet med Dacia är ju budget så att det är trumbromsar i bak är inte så konstigt.
Kollar man lite olika tester på Youtube så verkar det helt klart va en bra off-road kärra.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Det var likadant med Skoda för ett antal år sedan. Nu är de flesta överens om att det i alla fall är en OK bil.maah skrev:Det är ju helt klart en bil som väcker debatt i alla fall!
Jag tycker det verkar som att Dacia är med i matchen numera vad gäller säkerhet och kvalitet, vilket de inte var i början. Även deras övriga bilar verkar ha skärpt upp sig ett snäpp. Själv är jag lite sugen på en Lodgy.
Jag tror att en Dacia blir betydligt billigare per mil än många andra bilar på grund av den lilla värdeminskningen som följer av ett lågt pris, samt att det inte är en massa extrautrustning som kan gå sönder.
Det kan läggas till att dacia duster blev utsedd till en av världens bästa bilar av top gear (tror jag) eftersom den gjorde att många köpare faktiskt kunde ha råd med en ny SUV.
Jag tror att en Dacia blir betydligt billigare per mil än många andra bilar på grund av den lilla värdeminskningen som följer av ett lågt pris, samt att det inte är en massa extrautrustning som kan gå sönder.
Det kan läggas till att dacia duster blev utsedd till en av världens bästa bilar av top gear (tror jag) eftersom den gjorde att många köpare faktiskt kunde ha råd med en ny SUV.
Tittar man på det här testet som Vi Bilägare har gjort så duger 4x4 versionen bra som "terrängkärra"Andy78 skrev:
http://www.vibilagare.se/webb-tv/sa-klarar-dacia-duster-terrangkorning?page=1