96 772 läst · 334 svar
97k läst
334 svar
Beställt ny bil, Dacia Duster
Medlem
· Östergötland
· 65 inlägg
Fast nu handlade ju inte tråden om Jeepar utan Dacior.pelpet skrev:Jag skulle absolut kunna tänka mig en Duster om jag var på jeephumör, den är ju rejält mycket billigare än andra jeepar och har klarat sig bra i tester. Krocksäkerheten är uppgraderad jämfört med tidigare versioner som saknade antisladdsystem. Sen ser den helt ok ut också.
Återkom gärna med testrapport.
Duster får bara 3 stjärnor i Euro Ncap men det beror på att den är testad utan antisladdsystem och att den är inte är särskilt snäll mot fotgängare, vilket är ett indirekt säkerhetsproblem för bilägaren (inte så kul att köra ihjäl någon).Christian_S skrev:
Instrumenteringen är väldigt enkel, kan inte visa flera saker samtidigt så som tripp, total, bränsleförbrukning, klocka osv. Kontrollerna för värmen sitter nere vid golvet så att man får sträcka sig för att ratta, så att justera fläkten är farligare än att ratta på stereon. Bagaget är obefintligt, tror inte att en normalstor hund får plats utan att slå huvudet i bakrutan. Men annars så verkar den häftig, är nog prisvärd för någon utan större krav som vill dra sin båtvagn ibland och komma fram på dåliga vägar.
Va svårt alla hade att bara säga något positivt. Känner för TS, är bilen redan inköpt vill man höra positiva saker annars får man väl vara tyst?
Kul med ny bil! Som sagt inte ofta med en fabriksny bil. Vet inget om märket i övrigt.
Kul med ny bil! Som sagt inte ofta med en fabriksny bil. Vet inget om märket i övrigt.
Det hade iofs varit rätt kul med en tråd som inte fick några svar alls pga frågeställarens önskeskemål om endast positiva kommentarer.Glenno83 skrev:
Jag tycker det är bra att någon tillverkar och visar att bilar inte behöver kosta 700kSEK. Själv köper jag iofs hellre en bil som har rullat ett par år än en helt ny enklare variant.
Svärfar har köpt en sådan som ts beställt, han är sjukt nöjd och hade en Logan innan. Han är lockad av de garantier man får på en ny bil och slippa fundera på plötsliga utgifter. Köper man en "bättre" begagnad suv för samma peng så får man inga garantier men kanske en mer exklusiv bil. Alla har vi olika krav och jag tror en Duster kan vara en väldigt prisvärd och bra bil om man tar den för vad den är. Lycka till med din nya bil.