Korvgubbe
MathiasS skrev:
Ni som kör sådana bilar skrattar inte, men vi andra.....
Grejen är väl just att vi kör våra bilar, istället för att ligga på en skitig och kall garageuppfart och skruva, eller tvingas ta bussen bara för att det kommit några cm snö under natten. Subaru for the win! :D

MathiasS skrev:
Det där var under bältet. :D:p

Har köpt sprillans nya bilar bla Audi A6 och Volvo V70 men min senaste sportage är jag bra mycket nöjdare med än jag var med Audi o Volvo. Volvo ok, Audi e skräp.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Skit i svågern! Huvudsaken är att ni är nöjda! 😄

• Gilla
Ellinor Hallberg
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Alla skrattar vi åt olika saker, jag skrattar när jag är på dem resor jag är på pga att jag köpte en bil som var anpassad efter min plånbok och slapp billån 👍🏻👍🏻🌴🌴🌴🌴😂😂

• Gilla
erik5678 och 3 till
  • Laddar…
Skulle tro att dom flesta som har nyare bilar idag har dyra billån. Själv kör jag gamla bilar då jag har firmabil på jobbet och eftersom jag skruvar med mina bilar själv när dom skall skruvas! :) hade jag haft pengar hade jag nog tittat åt duster.

• Gilla
Ellinor Hallberg
  • Laddar…
Åkte i en dacia duster halvåret gammal , fin bil men kändes som bilen var 10 år gammal när man åkte i den . Och sätena var det ingen stoppning i kändes som man satt på en stål ställning .
Men den gör det den ska man får det man betalar för

Polos skrev:
Åkte i en dacia duster halvåret gammal , fin bil men kändes som bilen var 10 år gammal när man åkte i den . Och sätena var det ingen stoppning i kändes som man satt på en stål ställning .
Men den gör det den ska man får det man betalar för
Oj sitta på stålställning lät inte skönt �� Bilen vi har idag är 14år så kändes den som 10år lär det iallfall ändå kännas som en nyare bil :)

T
Kollade på blocket.se och såg att en Duster med någorlunda vettig utrustning kostar ju runt 160000-180000, sanslöst mycket till hur lite man får:wow:

tank77 skrev:
Kollade på blocket.se och såg att en Duster med någorlunda vettig utrustning kostar ju runt 160000-180000, sanslöst mycket till hur lite man får:wow:
Jag betalade 146700kr och fick detta

Dacia Duster 4x2 1,2 TCe 125hk Laureate
Mätarställning: 0 mil
Färg: Vit
Karosseri: SUV
Info: Avdragbar moms, Kamkedjemotor, Farthållare, Multimediasystem, MEDIA NAV, 7 tum pekskärm, Navigation, Radio, uttag för AUX och USB, Bluetooth för telefon och annan media, Designpaket, 16 tum aluminiumfälg, Tonade rutor bak, ESP ASR antisladd och spinn, Mörk interiör, 3punktsbälte alla platser, ABS med EBD, Bagagerumsbelysning, Barnsäkra lås i bakdörrar, Däckreparationssats, Elekt transpst startspärr, Eluppvärmd bakruta, Krockkudde förarsida, Krockkudde pass urkoppbar, Lastöglor i lastutrymme, Bältessträckare fram, Bältespåminnare, fram, ECO mode växlingsindikat, ISOFIX fäste b stol y bak, Fjärrstyrt centrallås, Fällbart baksäte, Förarsäte höjdjusterbart, Höjdjust bälten fram, Justerbar ratt i höjdled, AC, Dimljus i frontspoiler, Färddator 6 funktioner, Yttertemperaturmätare, Eluppvärmda framstolar, Elfönsterhiss bak, Elhissar fram m pulsfunkt, Elman eluppv backspeglar, Trygghetslåsning, Längsgående takbågar, Dacia Assistance 3 år, Nybilsgaranti 3 år/10.000mil

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Allt det du fick med är inkluderat i vilken ny bil som helst så inget extra precis 😉 tycker alltid att det är bättre att köpa tex lätt begagnad Subaru Forester, eller BMW 320d Touring, Volvo V60, Audi A4 Avant, VW Tiguan, Honda CR-V mkt bättre bilar å bara 3-5 år gamla, kommer garanterat få mer när man säljer av dessa, jämfört med Dacia som kommer sjunka som en sten när man skall sälja!

Marre666 skrev:
Allt det du fick med är inkluderat i vilken ny bil som helst så inget extra precis 😉 tycker alltid att det är bättre att köpa tex lätt begagnad Subaru Forester, eller BMW 320d Touring, Volvo V60, Audi A4 Avant, VW Tiguan, Honda CR-V mkt bättre bilar å bara 3-5 år gamla, kommer garanterat få mer när man säljer av dessa, jämfört med Dacia som kommer sjunka som en sten när man skall sälja!
Det som är extra för mig är att den är helt ny!! Min första helt nya bil och jag är supernöjd att ha hittat en sån fin bil utan att behöva trist billån. Dom bilar du rekommenderade har inte varit aktuella utan dom modeller vi gillar är BMW x1, Volvo xc60, Nissan Qashqai, Kia Sportage/Sorento och Dacia Duster. Med den summa pengar vi hade så vann Dacian men såklart DU inte behöver köpa den. Inte det jag menar ��������

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Ok, huvudsaken är dock att är du nöjd så är jag nöjd 👍

• Gilla
Ellinor Hallberg
  • Laddar…
maah skrev:
Precis, den är säker att åka i. Mindre säker att bli påkörd av :)
Det är ingen tröst. Man kan bli sjuk av att köra på nån också, inte fysiskt men....

Per72 skrev:
Det är ingen tröst. Man kan bli sjuk av att köra på nån också, inte fysiskt men....
Fast om man ska kalkylera med sannolikheten att man blir psykiskt sjuk ifall man kör på någon när man väljer vilken bil man ska köpa så är mitt råd att man undviker bilköp.

• Gilla
Ellinor Hallberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.