P paralun skrev:
Jo kort så vill då F-kassan införa ett maxtak i framtiden.
Sen misstänker man då att bakom ett privat abonnemang så finns det ett företag som gör att det blir skyhöga utbetalningar, bageri eller pizzeria osv.
Nu är då hela elstödet något som man snarast vill bort från och vi får se hur man lyckas.
[länk]
Men tanken är väl att företag ska få samma stöd. Vad är problemet egentligen? Det känns som det vanliga, man vill gnälla på politiska motståndare. Inte att det egentligen är ett problem.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Men tanken är väl att företag ska få samma stöd. Vad är problemet egentligen? Det känns som det vanliga, man vill gnälla på politiska motståndare. Inte att det egentligen är ett problem.
Läs länken någongång!
Sen jovisst är jag stark motsåndare till här gyckleriet med elstöd/sjukelbidrag och höga elpriser helt i onödan.
 
P paralun skrev:
Läs länken någongång!
Sen jovisst är jag stark motsåndare till här gyckleriet med elstöd/sjukelbidrag och höga elpriser helt i onödan.
Jag har läst den. Innan du länkade till den.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
M
D Dilato skrev:
Finns väl ingen normalt funtad människa som driver rörelse med den typ av omsättning som krävs för att få sånt här (773 kkr) elstöd som enskild firma?
Lantbruk som är enskilda firmor är inte så ovanligt, uppmuntras ju till och med av staten ur skattesynpunkt.
Att nötterna på F-kassan inte vet något om företagande är knappast förvånande, de är som de flesta myndigheter befolkade av rena kretiner.
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Jodå, sorry att jag missat svara på den frågan. Det var ju den du ställde från början.

Jag är nog mest nyfiken på hur det kommer sig att en privatperson kan ha fått ett elstöd på en trekvarts miljon kronor. Nånting måste ju ha gått väldigt snett med hur det här elstödet delats ut. Sen tänker jag att information aldrig kan vara dåligt. Speciellt inte när det är våra politiker som ska bestämma hur pengarna ska delas ut.

edit: och jag är inte bitter över detta. Mest nyfiken som sagt. Jag är nöjd med det elstöd vi fått för våra fastigheter.
Eller så är allt helt ok och du är en nyfiken medborgare som gillar att grotta ner sig och gissa hejvilt! Har jag fel?
 
Davidbagare
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Eller så är allt helt ok och du är en nyfiken medborgare som gillar att grotta ner sig och gissa hejvilt! Har jag fel?
Jag är absolut en nyfiken medborgare. Nyfikenhet är det bästa som finns. Men hur jag kommer att reagera på informationen kan jag inte svara på. Är allt helt ok menar du?
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Jag är absolut en nyfiken medborgare. Nyfikenhet är det bästa som finns. Men hur jag kommer att reagera på informationen kan jag inte svara på. Är allt helt ok menar du?
Ja, förmodligen har denna person rätt till återbetalningen, tror du inte det?
 
Davidbagare
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, förmodligen har denna person rätt till återbetalningen, tror du inte det?
”Förmodligen”? Är du osäker?
 
Vitsen med att det inte hemlighålls är att det är MÖJLIGT att kontrollera av t ex journalister. Ges inte den möjligheten kan ju vilka teorier som helst ta fart.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Vitsen med att det inte hemlighålls är att det är MÖJLIGT att kontrollera av t ex journalister. Ges inte den möjligheten kan ju vilka teorier som helst ta fart.
Javisst, det inte bra att ha för vild fantasi alla gånger…
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Javisst, det inte bra att ha för vild fantasi alla gånger…
Bra journalistik brukar råda bot mot det, men det kanske du är emot också?
 
K Kurtivan skrev:
Bra journalistik brukar råda bot mot det, men det kanske du är emot också?
Aftonbladet ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Aftonbladet ?
Vårda språket!
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Davidbagare
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Javisst, det inte bra att ha för vild fantasi alla gånger…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Aftonbladet ?
Jag tycker du är för snäv i ditt tänkande. Om vi vänder på frågan; Vilka är nackdelarna om det inte är hemlighetsstämplat?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Aftonbladet ?
Förstår precis vilka medier du tror på, så tipsar om att källkritik är bra att kunna hantera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.