10 716 läst · 133 svar
11k läst
133 svar
Bekräftat datum för utbetalning av elstödet
Men tanken är väl att företag ska få samma stöd. Vad är problemet egentligen? Det känns som det vanliga, man vill gnälla på politiska motståndare. Inte att det egentligen är ett problem.P paralun skrev:Jo kort så vill då F-kassan införa ett maxtak i framtiden.
Sen misstänker man då att bakom ett privat abonnemang så finns det ett företag som gör att det blir skyhöga utbetalningar, bageri eller pizzeria osv.
Nu är då hela elstödet något som man snarast vill bort från och vi får se hur man lyckas.
[länk]
Läs länken någongång!D Daniel 109 skrev:
Sen jovisst är jag stark motsåndare till här gyckleriet med elstöd/sjukelbidrag och höga elpriser helt i onödan.
Lantbruk som är enskilda firmor är inte så ovanligt, uppmuntras ju till och med av staten ur skattesynpunkt.D Dilato skrev:
Att nötterna på F-kassan inte vet något om företagande är knappast förvånande, de är som de flesta myndigheter befolkade av rena kretiner.
Eller så är allt helt ok och du är en nyfiken medborgare som gillar att grotta ner sig och gissa hejvilt! Har jag fel?Davidbagare skrev:Jodå, sorry att jag missat svara på den frågan. Det var ju den du ställde från början.
Jag är nog mest nyfiken på hur det kommer sig att en privatperson kan ha fått ett elstöd på en trekvarts miljon kronor. Nånting måste ju ha gått väldigt snett med hur det här elstödet delats ut. Sen tänker jag att information aldrig kan vara dåligt. Speciellt inte när det är våra politiker som ska bestämma hur pengarna ska delas ut.
edit: och jag är inte bitter över detta. Mest nyfiken som sagt. Jag är nöjd med det elstöd vi fått för våra fastigheter.
Jag är absolut en nyfiken medborgare. Nyfikenhet är det bästa som finns. Men hur jag kommer att reagera på informationen kan jag inte svara på. Är allt helt ok menar du?Jonatan79 skrev: