98 509 läst · 779 svar
99k läst
779 svar
Beijerkampanj — "Bygga åt idioter"
Inte då, snart kommer arbetsmiljöverket och stänger ner verksamheten på Beijer...
Din logik är alltså att du tar illa vid dig när du hör ordet idiot som en boktitel. Men obehindrat kallar du folk idiot i ditt inlägg. Hur får du ihop det?JanneJanne123 skrev:
Du skriver att folk här på forumet är idioter. Vad är andemeningen i det?
Jag kör med samma retorik som alla som blev kränkta av kampanjen. Dvs jag förstod ditt budskap men valda att ta åt mig ändå.
Hela tråden handlar ju om att det inte är ok att kalla någon idiot ens på skämt om du läser all inlägg som gjorts.
Men det verkar också bara gälla åt ett håll...
Du gick rakt i fällan så att säga!
Hela tråden handlar ju om att det inte är ok att kalla någon idiot ens på skämt om du läser all inlägg som gjorts.
Men det verkar också bara gälla åt ett håll...
Du gick rakt i fällan så att säga!
Jag utgår ifrån att ni som skriver om boken Beijer gett ut åtminstone har läst lite i den.
När man börjar boken genom att vilja ge igen är det inget annat än ett tarvligt sätt att starta krig mellan hantverkare och kunder.
Se förordet till boken.
Lite från början på boken.
I de första berättelserna så handlar det om städfixerade kvinnor.
Har Beijer inte ens fattat att de trakasserar kvinnor genom att ange dem som städfixerade.
Men läs gärna förordet igen.
Länk till boken. http://online.fliphtml5.com/oeqi/tcfv/?1570538672553#p=1
När man börjar boken genom att vilja ge igen är det inget annat än ett tarvligt sätt att starta krig mellan hantverkare och kunder.
Se förordet till boken.
Har Beijer inte ens fattat att de trakasserar kvinnor genom att ange dem som städfixerade.
Länk till boken. http://online.fliphtml5.com/oeqi/tcfv/?1570538672553#p=1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avsnittet Pedanten innehåller en anekdot om en dam med dammsugare där historien slutade med att hantverkaren bryter armen efter att damen lagt krokben men damsugaren.
Att förklara hur de istället skulle gjort och vilka bakomliggande behov och önskemål som finns hos damen i anekdoten är smart.
Var hittar du ett generellt angrepp på kvinnor som städfixerade? Kan inte män också vara pedanter? Har du ett citat på det?
Att förklara hur de istället skulle gjort och vilka bakomliggande behov och önskemål som finns hos damen i anekdoten är smart.
Var hittar du ett generellt angrepp på kvinnor som städfixerade? Kan inte män också vara pedanter? Har du ett citat på det?
Läs via länkenF FatMikeSlim skrev:Avsnittet Pedanten innehåller en anekdot om en dam med dammsugare där historien slutade med att hantverkaren bryter armen efter att damen lagt krokben men damsugaren.
Nr 1: Caroline Frisk 54 år, bla bla bla
Nr 2: Dam som bodde ensam i villa bla bla och mera skit.
Lösning på nr2, "Har du tur kommer hon att respektera inte bara din maskin utan även dig." osv.
Varför måste man återge lösning på problemet som att det är till en kvinna?
Har du svårt att läsa boken själv?
Jag vet att hantverkare ibland lämnar kvar en del att städa men det gör jag gärna själv för annars får jag betala timlön + moms för sådant jag enkelt fixar själv.
Jag brukar säga till att de gärna får gå in med skorna på för då slipper de ta tid för att ta på och av skorna vilket är vansinne.
Dessutom ska hantverkare få använda sina skyddsskor om de så behöver.
(Jag har själv skyddskor varje arbetsdag även om jag vistas större delen i kontorsmiljö)
Nej boken är ingen bra lärobok om hur hantverkare skall klara av "besvärliga" kunder utan bara förakt.
Jag tror hantverkare är tillräckligt smarta för att ta hand om sådana situationer själva.
Om vissa kunder tar upp tid från hantverkaren så blir det ju bara mer att betala för kunden.
Nej det är inte fritt fram att snacka skit om hantverkare. De jag träffat på har varit helt normala personer som gjort ett fantastiskt bra jobb. Senaste halvåret 6 olika som gjort det de ska och givetvis hjälper man till med det de behöver.
Allvarligt talat. Jag tror nästan du tagit mest illa upp av alla i hela tråden Okej att man har olika åsikter om kampanjen, men detta är ju bara löjligt.optimum skrev:Jag utgår ifrån att ni som skriver om boken Beijer gett ut åtminstone har läst lite i den.
Se förordet till boken.
Länk till boken. [länk]
[bild]
PS. Man behöver inte läsa boken. Hela finns att lyssna på som podd