98 509 läst · 779 svar
99k läst
779 svar
Beijerkampanj — "Bygga åt idioter"
Om du vill bli kallad för idiot av ett företag så är det ok för mig. Jag väljer då ett annat företag. Men skulle jag råka gå in på Beijer så kan jag kalla personalen där för idioter utan att dom ska ta illa upp (och då är jag också verkligen en idiot om jag råkar gå in dit)F FatMikeSlim skrev:
Va! Har de kallat mig idiot? När gjorde de det? Vet du något jag inte vet? Jag ska stämma dem...Bjor skrev:
På tal om döskaller så är kampanjloggan ganska likP Paxman skrev:Problemet är ju att det inte bara är en boktitel, utan en hel kampanj. En kampanj med dödskallar, poddar programledda av en kändis, releasepartyn och erbjudanden. Alla dessa saker är indikatorer som givetvis pekar på en inställning från avsändaren, och då är det väl rätt självklart att kampanjens namn är det man lägger fokus på? Detta är en jättesatsning från Beijers sida och så väljer de att använda ordet "idioter"...man undrar verkligen vilken reaktion de väntade sig att få...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även den en blinkning till andra tidigare verk?
Av vissa inlägg får man intrycket att en stor majoritet hemmafixare kokar över hemma i stugorna och rentav står i begrepp att omringa Beijers varuhus runtom i hela landet, beväpnade med ruttna tomater.
När man sen räknar antalet unika riktigt missnöjda individer i denna tråd hamnar siffran på omkring 15-16 personer. Resten utgörs av en handfull som ställer sig mer eller mindre tveksamma men inte bryr sig nämnvärt, och en majoritet som rycker på axlarna och tycker att det är en kul grej. Anledningen till att inläggen är så många, är att samma personer engagerar sig om och om igen.
När man sen räknar antalet unika riktigt missnöjda individer i denna tråd hamnar siffran på omkring 15-16 personer. Resten utgörs av en handfull som ställer sig mer eller mindre tveksamma men inte bryr sig nämnvärt, och en majoritet som rycker på axlarna och tycker att det är en kul grej. Anledningen till att inläggen är så många, är att samma personer engagerar sig om och om igen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 026 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 026 inlägg
Jag har läst alla inlägg och inte fått det intrycket av ett endaste inlägg. Vilka inlägg får du det intrycket av?lärjungen skrev:
Genom sin boktitel har dom det, om du nu inte är hantverkare. Fortsätt du att handla där och stötta deras idiot reklam. Jag väljer företag som respekterar kunderna mer än ved dom gör.F FatMikeSlim skrev:
Du behöver inte vara orolig, jag är en simpel hemmafixare. Hur kommer du fram till att titeln syftar på mig? Trodde titeln var tagen från "omgiven av idoter". Varför skulle jag vara utpekad som en idiot? Kan du utveckla?Bjor skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 691 inlägg
Det är en legitim åsikt, men det är ju inte främst din (eller min) sak att utvärdera kampanjen.P Paxman skrev:
Nej. Det är inte det enda sättet, och det har det givits upprepade exempel på här. Man kan tycka att den är dålig ändå, men mängden sätt att se det på är som sagt fler.P Paxman skrev:
Bland alla kundkategorier glömde Beijer att ta med den lättlurade.
Så länge du inte tar in en hantvärksre så är du ingen idiot. Men när dom kommer då bygger dom åt en idiot enligt Beijer, det enda du för lista ut själv är vilken av grupperna av idiot du är. Kanske Velaren, Gör-det-självaren, dom försöker hitta en grupp åt alla så det är bara att välja.F FatMikeSlim skrev:
Nu ska då jag iväg och hämta ut saker från ett bättre företag som vill ha mig som kund. Plus att personalen där är mycket trevligare.
Jag har tidigare i tråden skrivit att jag kan identifiera mig med flera kundtyper i uppställning från boken. Med stort nöje kan tilläggas.Bjor skrev:Så länge du inte tar in en hantvärksre så är du ingen idiot. Men när dom kommer då bygger dom åt en idiot enligt Beijer, det enda du för lista ut själv är vilken av grupperna av idiot du är. Kanske Velaren, Gör-det-självaren, dom försöker hitta en grupp åt alla så det är bara att välja.
Nu ska då jag iväg och hämta ut saker från ett bättre företag som vill ha mig som kund. Plus att personalen där är mycket trevligare.
Om du förstår vad Beijer menade som du skrev tidigare så förstår du också att den enda som kallar mig idiot är DU.
Titel är ett skämt. Tar du alla skämt bokstavlig? Man kan göra det, "men det är inte rätt".