F FatMikeSlim skrev:
Du blir provocerad av en boktitel, trots att du förstår avsändarens budskap. Helt ok för mig. Vi lever i ett fritt land. Du får tycka så.

Alla har inte samma humor. Men det har jag och Paxman redan rett ut tidigare i tråden.;)
Om du vill bli kallad för idiot av ett företag så är det ok för mig. Jag väljer då ett annat företag. Men skulle jag råka gå in på Beijer så kan jag kalla personalen där för idioter utan att dom ska ta illa upp (och då är jag också verkligen en idiot om jag råkar gå in dit)

Bjor Bjor skrev:
Om du vill bli kallad för idiot av ett företag så är det ok för mig. Jag väljer då ett annat företag. Men skulle jag råka gå in på Beijer så kan jag kalla personalen där för idioter utan att dom ska ta illa upp (och då är jag också verkligen en idiot om jag råkar gå in dit)
Va! Har de kallat mig idiot? När gjorde de det? Vet du något jag inte vet? Jag ska stämma dem...;):crysmile:

P Paxman skrev:
Problemet är ju att det inte bara är en boktitel, utan en hel kampanj. En kampanj med dödskallar, poddar programledda av en kändis, releasepartyn och erbjudanden. Alla dessa saker är indikatorer som givetvis pekar på en inställning från avsändaren, och då är det väl rätt självklart att kampanjens namn är det man lägger fokus på? Detta är en jättesatsning från Beijers sida och så väljer de att använda ordet "idioter"...man undrar verkligen vilken reaktion de väntade sig att få...
På tal om döskaller så är kampanjloggan ganska lik

Logotyp med en döskalle och korslagda kryckor under texten "jackass".
Stencilartad bild av en döskalle med bygghjälm och texten "BYGGA ÅT IDIOTER" ovanför på grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Även den en blinkning till andra tidigare verk?

lärjungen
Av vissa inlägg får man intrycket att en stor majoritet hemmafixare kokar över hemma i stugorna och rentav står i begrepp att omringa Beijers varuhus runtom i hela landet, beväpnade med ruttna tomater.

När man sen räknar antalet unika riktigt missnöjda individer i denna tråd hamnar siffran på omkring 15-16 personer. Resten utgörs av en handfull som ställer sig mer eller mindre tveksamma men inte bryr sig nämnvärt, och en majoritet som rycker på axlarna och tycker att det är en kul grej. Anledningen till att inläggen är så många, är att samma personer engagerar sig om och om igen.

• Gilla
swe.jocke och 4 till
  • Laddar…
Nu glömmer du alla på Facebook som också är missnöjda!
Svårräknat då Beijer raderat mängder med negativa inlägg, men det kanske inte räknas...

BirgitS
lärjungen lärjungen skrev:
Av vissa inlägg får man intrycket att en stor majoritet hemmafixare kokar över hemma i stugorna och rentav står i begrepp att omringa Beijers varuhus runtom i hela landet, beväpnade med ruttna tomater.
Jag har läst alla inlägg och inte fått det intrycket av ett endaste inlägg. Vilka inlägg får du det intrycket av?

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
F FatMikeSlim skrev:
Va! Har de kallat mig idiot? När gjorde de det? Vet du något jag inte vet? Jag ska stämma dem...;):crysmile:
Genom sin boktitel har dom det, om du nu inte är hantverkare. Fortsätt du att handla där och stötta deras idiot reklam. Jag väljer företag som respekterar kunderna mer än ved dom gör.

Den här tråden får mig att bli sugen på att börja handla hos Beijer ;)

• Gilla
swe.jocke och 4 till
  • Laddar…
Bjor Bjor skrev:
Genom sin boktitel har dom det, om du nu inte är hantverkare. Fortsätt du att handla där och stötta deras idiot reklam. Jag väljer företag som respekterar kunderna mer än ved dom gör.
Du behöver inte vara orolig, jag är en simpel hemmafixare. Hur kommer du fram till att titeln syftar på mig? Trodde titeln var tagen från "omgiven av idoter". Varför skulle jag vara utpekad som en idiot? Kan du utveckla?

P Paxman skrev:
Många, inklusive mig, tycker att det är en smaklös och destruktiv kampanj, och det räcker för att anse att den är ett misslyckande.
Det är en legitim åsikt, men det är ju inte främst din (eller min) sak att utvärdera kampanjen.

P Paxman skrev:
Enda sättet att se den som lyckad är ifall Beijers syfte med den var att skrämma bort privatkunder och att vidga förtroendeklyftan mellan hantverkare och privatkunder.
Nej. Det är inte det enda sättet, och det har det givits upprepade exempel på här. Man kan tycka att den är dålig ändå, men mängden sätt att se det på är som sagt fler.

Bland alla kundkategorier glömde Beijer att ta med den lättlurade.

• Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
F FatMikeSlim skrev:
Du behöver inte vara orolig, jag är en simpel hemmafixare. Hur kommer du fram till att titeln syftar på mig? Trodde titeln var tagen från "omgiven av idoter". Varför skulle jag vara utpekad som en idiot? Kan du utveckla?
Så länge du inte tar in en hantvärksre så är du ingen idiot. Men när dom kommer då bygger dom åt en idiot enligt Beijer, det enda du för lista ut själv är vilken av grupperna av idiot du är. Kanske Velaren, Gör-det-självaren, dom försöker hitta en grupp åt alla så det är bara att välja.

Nu ska då jag iväg och hämta ut saker från ett bättre företag som vill ha mig som kund. Plus att personalen där är mycket trevligare.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Bjor Bjor skrev:
Så länge du inte tar in en hantvärksre så är du ingen idiot. Men när dom kommer då bygger dom åt en idiot enligt Beijer, det enda du för lista ut själv är vilken av grupperna av idiot du är. Kanske Velaren, Gör-det-självaren, dom försöker hitta en grupp åt alla så det är bara att välja.

Nu ska då jag iväg och hämta ut saker från ett bättre företag som vill ha mig som kund. Plus att personalen där är mycket trevligare.
Jag har tidigare i tråden skrivit att jag kan identifiera mig med flera kundtyper i uppställning från boken. Med stort nöje kan tilläggas.

Om du förstår vad Beijer menade som du skrev tidigare så förstår du också att den enda som kallar mig idiot är DU.:thinking:

Titel är ett skämt. Tar du alla skämt bokstavlig? Man kan göra det, "men det är inte rätt";).

• Gilla
Matten och 4 till
  • Laddar…
lärjungen
thomas33 thomas33 skrev:
Nu glömmer du alla på Facebook som också är missnöjda!
Svårräknat då Beijer raderat mängder med negativa inlägg, men det kanske inte räknas...
Många av dem är troligen samma som här i tråden. Några inlägg där var nästan identiska med vad som skrivits här.

• Gilla
FatMikeSlim och 1 till
  • Laddar…
lärjungen
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har läst alla inlägg och inte fått det intrycket av ett endaste inlägg. Vilka inlägg får du det intrycket av?
Med samma fantasi som några har för att lyckas ta boktiteln personligt kan man också få för sig att tomatattacken är nära förestående ;)

• Gilla
FatMikeSlim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.