Det är så fruktansvärt tråkigt att se att t.o.m. byggahus blivit infekterat av den svenska sjukan. Att man ens orkar vara så lättkränkt? Vad är självdistansen, ironin? Men rasa ni vidare, kanske kan ni ta en bild där ni ser ut som Beijer dödat hela er familj och får vara med i Aftonbladet :strong::poop::sick:
 
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Varför får jag inte ogilla en reklamkampanj som jag anser helt fel, utan att de som tycker annat, anser jag är kränkt???
Ordet kränkt används så till den grad att jag vill påstå att det inte bara har förlorat sin betydelse, utan dessutom laddats med en massa innebörd som egentligen inte hör ordet till.
 
  • Gilla
llehs och 6 till
  • Laddar…
Ibland känns det som att de som gillar Beijerkampanjen känner sig kränkta över att det finns de som inte gillade den.
 
  • Gilla
Husbuset och 8 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Varför får jag inte ogilla en reklamkampanj som jag anser helt fel, utan att de som tycker annat, anser jag är kränkt???
Ordet kränkt används så till den grad att jag vill påstå att det inte bara har förlorat sin betydelse, utan dessutom laddats med en massa innebörd som egentligen inte hör ordet till.
Det var flera år sedan det ordet förlorade sin betydelse....
 
G Grävkalle skrev:
Det var flera år sedan det ordet förlorade sin betydelse....
... o därför skall det användas mot alla oliktänkare?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ibland känns det som att de som gillar Beijerkampanjen känner sig kränkta över att det finns de som inte gillade den.
Att använda ordet "kränkt" i en diskussion är en simpel debattmetod att ta till när man inte kan formulera sin egen uppfattning på ett konstruktivt sätt. "Jag gillar inte det här"--->"Äh, var inte så j*vla kränkt!".

Med det sagt, är jag ändå övertygad om att 10-20-talet kommer gå till historien som de kränktas årtionden. Att folk är väldigt lättkränkta på ett annat sätt nu än förr det är uppenbart, men det betyder inte att alla är kränkta bara för att de har en annan uppfattning.
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
... o därför skall det användas mot alla oliktänkare?
Nä,har jag sagt det?
Konstaterade bara att det har missbrukats länge, både av dom som tycker synd om sig själv och av oliktänkare...
 
Alltså börjar det här inte gå lite överstyr nu? Avsikten med kampanjen var troligtvis i ett kontext där en hel bransch (flera faktiskt) utmålas som klåpare, fuskare och kriminella. Jag ställer upp på att jag motsvarar minst tre av stereotyperna i boken, och det med ett leende på läpparna. Lite självinsikt måste man väl ändå ha?
På samma sätt som jag kan sätta motsvarande etiketter på en del av de hantverkare jag haft hemma, dock utan ett leende. Det vi ska vara på vår vakt för är kundförakt, och dit tycker jag inte att Beijer är på väg. Där finns det andra kedjor som är betydligt närmare.
Sen vad gäller att dela in folk i fack... är det någon som klagar när de blir utsatt för positiv särbehandling - jag har i alla fall inte hört någon.
Och, när det gäller reklam som slår ... annorlunda. Minns Locum's julhälsning https://external-preview.redd.it/xN...bp&s=a25a019722939ef7141d0cd2ff65cadae9795459
 
  • Gilla
FatMikeSlim och 3 till
  • Laddar…
Jag är så glad att jag aldrig har anlitat en hantverkare, och kommer aldrig att göra det så länge jag kan stå på bena.

Det jag inte kan om bygge är inte värt att kunna. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
En bra reklamkampanj resulterar inte i 41 sidor/.../
Tja...

Nej, jag menar inte att all reklam är bra reklam. Men jag tror inte heller att alla måste gilla något för att det ska vara bra reklam.
 
  • Gilla
GammelMan99 och 3 till
  • Laddar…
optimum
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tja...

Nej, jag menar inte att all reklam är bra reklam. Men jag tror inte heller att alla måste gilla något för att det ska vara bra reklam.
I detta fallet så blir det anti-reklam.
Folk som kommer undvika att handla på Beijer.
Smart drag?
 
optimum optimum skrev:
I detta fallet så blir det anti-reklam.
Folk som kommer undvika att handla på Beijer.
Smart drag?
Nu ska jag bara uttala vad jag tycker, och jag tycker det är fånigt att sluta handla där för denna sakens skull. Med det synsättet kan vi troligtvis inte vara kunder hos en enda mobiloperatör eller ett försäkringsbolag. För de, om några, projicerar kunder som stereotyper
.
 
  • Gilla
FatMikeSlim och 2 till
  • Laddar…
G gravedigger skrev:
Nu ska jag bara uttala vad jag tycker, och jag tycker det är fånigt att sluta handla där för denna sakens skull. Med det synsättet kan vi troligtvis inte vara kunder hos en enda mobiloperatör eller ett försäkringsbolag. För de, om några, projicerar kunder som stereotyper
.
Jag har då aldrig sett någon av dem kalla sina kunder för idioter.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
lärjungen
P Paxman skrev:
Jag har då aldrig sett någon av dem kalla sina kunder för idioter.
Nä, inte jag heller. Har Beijer gjort det påstår du?
 
lärjungen lärjungen skrev:
Nä, inte jag heller. Har Beijer gjort det påstår du?
Japp.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.