31 669 läst · 355 svar
32k läst
355 svar
Behöver jag byta mina vindskivor?
Jag tyckte jag var tydlig men tar om det. Undvik uttryck i absoluta termer hävda att något inte är korrekt när så inte ör fallet. Hade du i ditt första inlägg bara skrivit att det inte är korrekt utfört enligt ama men att följa ama är inget krav och att fackmannamässigt utfört kan även vara alternativa lösningar på väl grundade instruktioner eller erfarenhet också är godkända av tex försäkringsbolag, så hade du undvikit säkerligen 100st följdinlägg.
fast det är exakt det jag skrivit men har. ju fått ungefär 100st inlägg efter det som säger att Ama har fel och så gör man inte i verkligheten.H Högtigolv skrev:Jag tyckte jag var tydlig men tar om det. Undvik uttryck i absoluta termer hävda att något inte är korrekt när så inte ör fallet. Hade du i ditt första inlägg bara skrivit att det inte är korrekt utfört enligt ama men att följa ama är inget krav och att fackmannamässigt utfört kan även vara alternativa lösningar på väl grundade instruktioner eller erfarenhet också är godkända av tex försäkringsbolag, så hade du undvikit säkerligen 100st följdinlägg.
Nej du har skrivit att om det ska vara fackmässigt utfört så ska det vara enligt ama. Och nej, jag tänker inte peka ut var du skrivit det.O oliven1 skrev:
Och när hantverkarna här säger att man sällan gör så i verkligheten, vad har du för grund för att ifrågasätta det? Ingen har sagt att ama-lösningen är fel.
haha, skönt att du ändrar dig.MathiasS skrev:
jag har dock aldrig sagt att man att det ska vara fackmässigt så måste man göra enligt Ama, jag har snarare sagt tvärtom.
om man inte gör enligt Ama så måste man ändå utföra det fackmässigt men då blir det upp till entreprenören att bevisa att det är fackmässigt.
gör man det enligt Ama så är det automatiskt fackmässigt utfört
Ingen har ändrat sig.O oliven1 skrev:
Däremot sitter du och hittar på nya saker i dina senaste inlägg, men det är kanske inte lika förvånande.
Du menar att jag hittar inlägg från dig som säger att AMA inte är fackmässigt? Ok.O oliven1 skrev:
Du blir bara snurrigare och snurrigare.
vad prat du om, nä du hittar inga inlägg från mig som säger att Ama inte är fackmässigt.MathiasS skrev:
men absolut jag utmanar dig gärna att hitta det.
tvärtom Ama är alltid fackmässigt, det är därför den finns.
AMA nämner inte fackmannamässigt utförande mig veterligen, det finns tusentals godkända och vedertagna lösningar i småhus som anses vara fackmannamässigt utförda utan att följa AMAs beskrivningar..
Mäster trollaren Oliven1 kan lungt sätta sig i soffan och tillbe sin bibel vid namn AMA vilken version kvittar då han inte begriper verkligheten😂
Mäster trollaren Oliven1 kan lungt sätta sig i soffan och tillbe sin bibel vid namn AMA vilken version kvittar då han inte begriper verkligheten😂
har jag någon gång sagt att man inte kan utföra det fackmässigt utan att följa Ama?, självklart går det.R Rejäl skrev:AMA nämner inte fackmannamässigt utförande mig veterligen, det finns tusentals godkända och vedertagna lösningar i småhus som anses vara fackmannamässigt utförda utan att följa AMAs beskrivningar..
Var du det var därför det blev att kosta 26000:- efter ROT per sida för ts, pga en remsa papp?O oliven1 skrev:
Jag tänkte eftersom att du verkar kunna ama så bra kunde du vara hjälpsam och tala om för mig hur man bygger om det så det uppfyller ama. Bla hur lång överlapp man behöver på pappen. Hur den ska skarvas. Jag har frågat flera gånger men du vägrar svara.O oliven1 skrev:
Om någon frågar mig om något som jag är insatt i så delar jag gärna med mig av min kunskap istället för att bara hänvisa till vart det står.
Besserwisser
· östergötland
· 2 208 inlägg
Jag tror att oliven igentligen driver förlaget som ger ut AMA....🤣🤓