MatildaSofia skrev:
Vad betalade Yonna?
Vet inte  ;D - ingår i generalentreprenaden. Dock ingen diamantslipning eftersom jag inte vill ha synlig ballast. Ytskiktet läggs på först efter att taket är på. Vi får se hur min idé blir ...  ::) tanken är att man ska få intrycket av att man stiger in i en liten men dock gammal riddarborg ...  ;D

Ja, golvvärme är inga problem.
Golvet är lättskött, tåligt, dock får man inte använda en massa starka rengöringsmedel utan endast mild såpa. Betong tål inte syra, så juice eller vinfläckar som inte torkas upp direkt måste slipas. Men det finns impregneringar...

/M : ;)

Bland det snyggaste jag sett på länge. Om vi började om igen hade jag haft sådana golv i hela huset.

Vem är det som ritat huset på bilderna förresten?

MatildaSofia skrev:
Japp Immobil. detta är ett superfloor...vattenglasimpregnerat.  :) Men det påverkar inte glansen som vissa tror....det täpper till porerna.

Sååå snyggt! :surprised:
Vad kostar ett superfloor och vem utför den typen av jobb?

/Marge II

Hej!
Arkitekten till huset på bilden vet jag inte, det är från en privat villa i Australien.
Pris Superfloor privat: 200-250 kr kvm
Riktigt stora ytor kan man komma under 200.
De som är störst på att Superfloor Privat i Sverige är Stadax.
www.stadax.com

Snart får Ni se foton från mitt vardagsrumsgolv.. :)

/Matilda

gäller att ballasten ligger hyfsat också,,, vibrerar man för mycket blir det knivigt.. snyggt utan tvekan

Matildas bilder är ursnygga. Jag är dock inte ute efter den högblanka effekten - hellre lite dämpande, enhetligare yta där ändå porerna inte blir synliga. Med Matildas hjälp ... ska bli spännande att se vad byggaren åstadkommer ....

::) Jag står till Ditt förfogande Yonna, och ditt golv blir säkert lika snyggt som mitt.. ;) ::)

Snygga bilder :)
Jag har själv slipat många superfloor men aldrig till privat person, mest som truck gångar.
Göra det själv går men det blir dyrt eftersom du behöver 7 olika diamanter + maskiner och det är lätt att misslyckas.
Titta in på http://www.htc-sweden.com/sv/ dom har säkert råd till dig.

hur blir det om man bara rengör betongen efter gjutning

Och kan man ha detta golv utomhus???? Våtrum????? Tror att det blir sånt golv i större delen i vårat hus. MYCKET snyggt!!!!

Du har inte småbarn antar jag....tänk vad de stackarna skulle slå sig mot stenhård betong....snyggt ja, men inte alltid praktisk.

Jo lite va.....och klinker har man ju inte i hela huset....

• Gilla
gustavor
  • Laddar…
Calle Anka skrev:
Jo lite va.....och klinker har man ju inte i hela huset....
Har man inte?? Vi kommer att ha 150 kvm av 236 kvm med klinker (granitkeramik). Dvs i entré, hall, alla sällskapsytor samt kök (plus badrum förstås). Vi har småbarn och tvekar inte en sekund, visst det kanske är hårdare när man slår i, men det får de leva med ;) ... Vi har mycket klinker idag också och ser inga direkta problem.

I exempelvis Italien, Frankrike och Spanien har de alltid klinker eller sten, för de är det helt normalt. I Sverige börjar det komma mer och mer då folk ser att det finns så mycket snygga golv! Praktiskt är det också!

Vad gäller betonggolv, så följer jag denna tråd med stort intresse. Hoppas få veta mer, då detta verkar mycket intressant. Kanske man skulle ha betong istället? Det är verkligen snyggt, och så mycket billigare!

Karl o Angela skrev:
Och kan man ha detta golv utomhus???? Våtrum?????    Tror att det blir sånt golv i större delen i vårat hus. MYCKET snyggt!!!!
Våtrum funkar nog inte så bra, svårt med anslutningen mot väggar att få tätt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.