S sinuslinus skrev:
Jag tänkte mest på vem som kopplar in panelerna i växelriktaren och kollar att anläggningen fungerar. Det borde väl ändå vara elektrikern och inte solcellsmontörerna göra.

Hos mig kollade inte nätägaren installationen mer än möjligen från utsidan. Växelriktaren sitter i källaren så den kom de inte åt och det bara tog två dagar från färdiganmälan till att jag fick godkänt att driftsätta.
Mindre lokal nätägare?
 
S
M mortimer skrev:
Mindre lokal nätägare?
Eon
 
S sinuslinus skrev:
Eon
Det gick fort.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Hos oss tog Vattenfall två veckor på sig efter färdiganmälan, dock drog montaget ut på tiden så när dom väl var klara kom Vattenfall dagen efter.:)
 
Excel
Var i ett liknande dilemma själv, bad elektrikern ställa in på 14kw. 13,8 är gränsen på 20 A och sen tar huset lite också.
 
Excel Excel skrev:
Var i ett liknande dilemma själv, bad elektrikern ställa in på 14kw. 13,8 är gränsen på 20 A och sen tar huset lite också.
Vad händer vid om det blir strömavbrott vid lunch kring midsommar tro, smäller huvudsäkringarna då ?
 
M mortimer skrev:
Vad händer vid om det blir strömavbrott vid lunch kring midsommar tro, smäller huvudsäkringarna då ?
Det är väl alltid dåligt väder på midsommar?:)
 
Charl1e Charl1e skrev:
Det är väl alltid dåligt väder på midsommar?:)
Ofta är det det ja :cool:
 
Idag var första gången det gick över 20A, laddar bilen på L2 så där var det lugnt.:)
 
  • Appskärm som visar överbelastningsvarningar för elektrisk fas, loggat efter datum och tid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.