13 653 läst · 31 svar
14k läst
31 svar
Batteridriven borrhammare, är de bra? vilket märke?
Visst lönar det sig oftast att köpa bra grejer från början. Men frågan är om du verkligen behöver en sladdlös för minst 5000 kr. Skall du bara hålla på på ditt egna hus och inte är yrkesman tror jag du kan lägga dom pengarna på något bättre.
Kan inte ge något tips på en sladdmaskin, men det kan säkert någon annan. Kan iaf säga att du borde tusen gånger hellre vilja ha en sladd-borrhammare än en sladdlös slagborr / sladd-slagborr.
Kan inte ge något tips på en sladdmaskin, men det kan säkert någon annan. Kan iaf säga att du borde tusen gånger hellre vilja ha en sladd-borrhammare än en sladdlös slagborr / sladd-slagborr.
screamin-daemon skrev:
Hmm.. du har en poäng där, jag behöver nog ingen borrhammare för att jag sitter på taket=)
Men väggarna i källaren (de bärande) är cement blandat med sten ibland så stora som ca20x20cm.
Har nu bestämt mig för att köpa en bra sladdmaskin istället.(får söka på forumet för det finns säker massa trådar)
Hur stor skillnad är det på borrarna man köper till kan det vara värt att lägga lite mer pengar på sådana?
Borrhammare och cement.................. Jag skulle köra utan slag tills jag träffade på en sten. Iofs. har jag inte borrat mycket i sten, men omedelbart kan jag tänka mig att även stenen kan börja spricka med. Detta beror ju givetvis vad det är för typ sten.magnusss skrev:Hmm.. du har en poäng där, jag behöver nog ingen borrhammare för att jag sitter på taket=)
Men väggarna i källaren (de bärande) är cement blandat med sten ibland så stora som ca20x20cm.
Har nu bestämt mig för att köpa en bra sladdmaskin istället.(får söka på forumet för det finns säker massa trådar)
Hur stor skillnad är det på borrarna man köper till kan det vara värt att lägga lite mer pengar på sådana?
Det är stor skillnad på borr! Ett bra borr kan "rädda" en kass borrhammare, men inte tvärtom. Köp bra kvalitet typ Hilti, Hawera, Irwin och Dewalt (finns fler men jag kommer inte ihåg nu).
Kanske det blir bättre med en kraftig och bra slagborrmaskin och en lite billigare borrhammare till de tuffa stenen? Nån annan får guide dig i att borra i sten, jag saknar erfarenhet i just detta.
Vad tror ni om den här?
http://www.blocket.se/vi/15435780.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15435780.htm?ca=11_s
Det är enligt min erfarenhet en mycket bra "hemmamaskin"! Den har bilningsfunktion vilket är trevligt, dock plågar man maskinen mycket om man bilar betong med den. Går däremot mycket bra att bila ner kakel och liknande med. Enda nackdelen är möjligen att maskinen blir rätt lång när man stoppar i ett borr, kan ibland vara klurigt att komma åt. Det är dock bara ett litet litet minus.
När det gäller borrar och jag inte minns helt fel så har jula en sats borrar som är dugliga,
till saken hör att jag och fler med mig köpte en exakt likadan sats på lidl!! fast till ett lägre pris.
Jag har bilat mest men borrarna har inte svikt de 25 tal hålen jag har gjort. (5&8mm)
Dessutom har jag en ferm borrhammare. (appropå bra borrar kan hjälpa en kinamaskin)
till saken hör att jag och fler med mig köpte en exakt likadan sats på lidl!! fast till ett lägre pris.
Jag har bilat mest men borrarna har inte svikt de 25 tal hålen jag har gjort. (5&8mm)
Dessutom har jag en ferm borrhammare. (appropå bra borrar kan hjälpa en kinamaskin)
Det blir garanterat kanon. Försök få tag i en maskin med elektroniskt reglerat varvtal, alltså där varvtalet går att ställa mellan 0-någotting. Många av de billigaste hammarna har bara på/av och det är skit när man ska mjukstarta för att få hålet där man önskar.
Var det kampanjgrej eller är det en vara i deras ordinarie sortiment?Rund_skruvad skrev:
Eller är det vissa Lidl som har det? Isåfall vilka? Kollade upp en i närheten häromdagen... Bara livsmedel.
Det var nog kampanj men i en av uppsalas affärer fanns det kvar långt efter att kampanjen var slut. men vissa grejor kommer tillbaka lite då och då (mest handverktyg förvisso)
OnTopic, så har Swedol kampanj på Bosch 36V Borrhammare, 5494 kr inkl moms. Dock kostar batteriet en del. Drygt 3300 kr inkl mom vill jag minnas. Så det blir dyrt och köpa extra batteri. 2 batterier tycker jag är ett krav när det gäller borrhammare...