67 337 läst · 627 svar
67k läst
627 svar
Bankens ovilja att betala ut pengar vid arvsskifte
Tycker tvärtom han har lyckats utan bankernas girighet om att skinna honom på pengar, han sover någ ganska bra om nätterna..Düsseldorff skrev:
Sedan kan man tycka annorlunda om kreditkorten som alfredo har förklarat men det är upp till var och en om man vill ta del av dessa..
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
Kanske det. När jag läser mitt förra inlägg nu, flera minuter klokare, ångrar jag mig nästan. Det var inte särskilt snällt.R Rejäl skrev:
Precis som du lånade 5M för att köpa ett lönsamt bolag kan man prioritera att fortsätta expandera verksamheten istället för att lösa sina krediter, och på så vis accelerera ännu snabbare i den ekonomiska trappan.P Peter Petterson skrev:
Du skulle ju även kunna gneta ihop 5M och skaffa bolaget helt utan krediter, men det hade tagit längre tid.
Krediter fyller en funktion och behöver inte innebära en generellt osund ekonomi , även om en överdriven kreditanvändning är en riskfaktor.
Eftersom bara en minoritet av alla hamnar i obestånd så får man anta att majoriteten av alla (kredittagare) har en någolunda nykter ekonomi.
Har nyligen blivit klar med liknande process i Swedbank. De tog 13 veckor på sig…B Birgitta64 skrev:Vi har problem med Nordea vid utbetalning av pengar vid arvsskifte, behöver tips och råd hur vi går vidare. Vår far dog i januari 2023, i dödsboet fanns nu en större summa pengar kvar på pappas personkonto, min syster besökte banken för 8 dagar sedan och avslutade hans konto och begärde utbetalning till oss tre arvingar. Nu börjar problemet, vi har följt regelboken till punkt och pricka, vi är helt överens att dela pengarna mellan oss tre. Banken avslutade kontot och fann allt i sin ordning. Vi trodde att pengarna skulle betalas ut när kontot var avslutat, men efter 8 dagar svävar pengarna omkring någonstans och Nordea säger att pengarna ligger för utbetalning hos handläggare? De kan inte förklara varför ingen utbetalning skett och den avdelningen går inte att nå för samtal, kommer bara till kundtjänst som inte kan lämna en vettig förklaring. Tips på hur vi kan få tillgång till våra pengar?
Skitbanker som inte vill tala med sina kunder och låter dem vänta en timme i telefon när man försöker nå dem ska aktivt väljas bort!
Flytta omgående alla tillgångar till kundtillvänd bank med bättre ränta och behåll bara eventuella bolån - om de har vettiga villkor.
Och vilken bank skulle det vara …?H Hemtorparen skrev:Har nyligen blivit klar med liknande process i Swedbank. De tog 13 veckor på sig…
Skitbanker som inte vill tala med sina kunder och låter dem vänta en timme i telefon när man försöker nå dem ska aktivt väljas bort!
Flytta omgående alla tillgångar till kundtillvänd bank med bättre ränta och behåll bara eventuella bolån - om de har vettiga villkor.
Skiljer sig nog inget mellan de större
Jag har gjort samma som ni håller på med, det tar sin tid, alla handlingar skall verifieras, alla fullmakter från er 3 skall kontrolleras, bankerna är väldigt noga med detta, du kommer få dina pengar.B Birgitta64 skrev:Vi har problem med Nordea vid utbetalning av pengar vid arvsskifte, behöver tips och råd hur vi går vidare. Vår far dog i januari 2023, i dödsboet fanns nu en större summa pengar kvar på pappas personkonto, min syster besökte banken för 8 dagar sedan och avslutade hans konto och begärde utbetalning till oss tre arvingar. Nu börjar problemet, vi har följt regelboken till punkt och pricka, vi är helt överens att dela pengarna mellan oss tre. Banken avslutade kontot och fann allt i sin ordning. Vi trodde att pengarna skulle betalas ut när kontot var avslutat, men efter 8 dagar svävar pengarna omkring någonstans och Nordea säger att pengarna ligger för utbetalning hos handläggare? De kan inte förklara varför ingen utbetalning skett och den avdelningen går inte att nå för samtal, kommer bara till kundtjänst som inte kan lämna en vettig förklaring. Tips på hur vi kan få tillgång till våra pengar?
En fråga då: En av mina söner vann 2,5 miljoner på ett nätkasino och glömde rapportera detra till banken med påföljd att hans konto låstes med antagande om penningtvätt.Düsseldorff skrev:
Han fick ingen förklaring, men han presenterade alla kontoutdrag där det framgår hur pengarna gått.
Likväl öppnar inte banken kontot, felaktigheter kan inte banken bevisa.
Detta är käpprätt åt helvete. Banker ska inte kunna vidta åtgärder godtyckligt. Felaktigheter ska kunna bevisas i så fall och inte "vi anser ....".
Det har nu gått nästan 2 år och är inte löst ännu.
Hur löses sådant här av våra "trygg" ( för vem) banker?
Kanske ett samtal till bankinspektionen kan vara någotG Guzzen1 skrev:En fråga då: En av mina söner vann 2,5 miljoner på ett nätkasino och glömde rapportera detra till banken med påföljd att hans konto låstes med antagande om penningtvätt.
Han fick ingen förklaring, men han presenterade alla kontoutdrag där det framgår hur pengarna gått.
Likväl öppnar inte banken kontot, felaktigheter kan inte banken bevisa.
Detta är käpprätt åt helvete. Banker ska inte kunna vidta åtgärder godtyckligt. Felaktigheter ska kunna bevisas i så fall och inte "vi anser ....".
Det har nu gått nästan 2 år och är inte löst ännu.
Hur löses sådant här av våra "trygg" ( för vem) banker?
Det är ju helt galet!G Guzzen1 skrev:En fråga då: En av mina söner vann 2,5 miljoner på ett nätkasino och glömde rapportera detra till banken med påföljd att hans konto låstes med antagande om penningtvätt.
Han fick ingen förklaring, men han presenterade alla kontoutdrag där det framgår hur pengarna gått.
Likväl öppnar inte banken kontot, felaktigheter kan inte banken bevisa.
Detta är käpprätt åt helvete. Banker ska inte kunna vidta åtgärder godtyckligt. Felaktigheter ska kunna bevisas i så fall och inte "vi anser ....".
Det har nu gått nästan 2 år och är inte löst ännu.
Hur löses sådant här av våra "trygg" ( för vem) banker?
Om det stämmer så har ju både staten och bankväsendet spårat ur fullständigt!
Stäm banken! Jag hjälper gärna till. Skicka PM!G Guzzen1 skrev:En fråga då: En av mina söner vann 2,5 miljoner på ett nätkasino och glömde rapportera detra till banken med påföljd att hans konto låstes med antagande om penningtvätt.
Han fick ingen förklaring, men han presenterade alla kontoutdrag där det framgår hur pengarna gått.
Likväl öppnar inte banken kontot, felaktigheter kan inte banken bevisa.
Detta är käpprätt åt helvete. Banker ska inte kunna vidta åtgärder godtyckligt. Felaktigheter ska kunna bevisas i så fall och inte "vi anser ....".
Det har nu gått nästan 2 år och är inte löst ännu.
Hur löses sådant här av våra "trygg" ( för vem) banker?