67 183 läst · 627 svar
67k läst
627 svar
Bankens ovilja att betala ut pengar vid arvsskifte
Sälja en bil kontantR Rejäl skrev:
Så den som överför skall ha koll på mottagaren och hens förehavanden?P paralun skrev:
Köper man något av fel person så skall man riskera att få sina konton frysta samt försvara sig till varför man köpt en telefon tex på blocket?
Ja jisses personlig integritet och rätten till ett självständigt liv är värt väldigt lite för vissa. Inte konstigt bankerna får hållas som dom gör med det resonemanget
Nej det är omöjligt men kanske banken har koll på att en viss mottagare har tvivelaktiga penningtvättsaffärer?P Peter Petterson skrev:Så den som överför skall ha koll på mottagaren och hens förehavanden?
Köper man något av fel person så skall man riskera att få sina konton frysta samt försvara sig till varför man köpt en telefon tex på blocket?
Ja jisses personlig integritet och rätten till ett självständigt liv är värt väldigt lite för vissa. Inte konstigt bankerna får hållas som dom gör med det resonemanget
Då slår banken bakut.
Jo men det handlar ju om att täppa till alla hål som möjliggör transaktioner från brottslig verksamhet som drogpengar och värre typ stödjande av terrorism, inom Sverige och till annat land.P Peter Petterson skrev:
Sen blir det då krångel för "svennebanan" men det får vi nog stå ut med som det ser ut i världen och i Sverige.
Så vi skall alla stå ut med att bli trakasserade,förminskade,genomlysta för att dom riktiga brottslingarna som använder ospårbara medel finns och verkar på en helt annan planhalva🤷♀️P paralun skrev:Jo men det handlar ju om att täppa till alla hål som möjliggör transaktioner från brottslig verksamhet som drogpengar och värre typ stödjande av terrorism, inom Sverige och till annat land.
Sen blir det då krångel för "svennebanan" men det får vi nog stå ut med som det ser ut i världen och i Sverige.
galet billigt man är villig att sälja sin integritet och frihet för.
Jo det är nog ett billigt pris för hur illa som det ser ut idag med narktikaligor i Sverige och hur pengar överförs här i världen till de onda. Att blocka banköverföringar samt kontanter vid Sveriges gräns är ju helt rätt. Sen har du helt rätt i att man skulle väl önska att våra folkvalda förklara tydligare vad det gäller och varför.P Peter Petterson skrev:
Jo jag är övertygad om det och vi ska ju inte klaga när det smäller bomber och skjutningar lite varstans.Alfredo skrev:
Det börjar nog bli panik hos de som terroriserar oss i Sverige och pengarna tryter.
Så det här är bara bra om man ser det mer än "svennebanans" små problem.
Jag tar gärna bankernas mer noggranna kontroll.
Redigerat:
P paralun skrev:
Ja absolut, men en vanlig Svensson inget exotisk eller östklingande namn i dom nordligaste delarna i landet.P paralun skrev:
Samt att jag som gör en helt legitim överföring ska inte belastas om mottagaren verkar suspekt i bankens ögon.
Men det går hand i hand med att skarpt ifrågasätta vart man har fått kontanter ifrån.
Men eftersom jag är företagare så ska jag nästa gång säga att jag sålt mig själv och att pengarna ska in för bokföring och beskattning. Får se vad don säger då
Jo men det här är nog ett stort dilemma för bankerna och det blir en massa tid som man får spilla på att förklara för en bank.L Lutte skrev:Ja absolut, men en vanlig Svensson inget exotisk eller östklingande namn i dom nordligaste delarna i landet.
Samt att jag som gör en helt legitim överföring ska inte belastas om mottagaren verkar suspekt i bankens ögon.
Men det går hand i hand med att skarpt ifrågasätta vart man har fått kontanter ifrån.
Men eftersom jag är företagare så ska jag nästa gång säga att jag sålt mig själv och att pengarna ska in för bokföring och beskattning. Får se vad don säger då
Jag ser det viktiga i det här med att narkotikaligor ska vingklippas och sluta terrorisera Sverige.