15 825 läst · 243 svar
16k läst
243 svar
Bank som erbjuder utlandsbetalning
Så tänkte jag också länge tills min bank nr 2 i Sverige började dra 30-40kr i månaden för att bara ha ett konto där…O skrev:
Det är definitivt AML, inget svenskt påfund.C cpalm skrev:
Kommer från USA.
Ställer inte bankerna upp riskerar de förlora tillstånd å handla i USD vilket är synonymt med att de inte lär överleva.
👍Antagligen beror urvalet på journalistiska publicistiska orsaker snarare än medicinska.Serafim Dahl skrev:
Ungefär så. Jag skulle gissa att den som är 70+ har betydligt lättare att förstå ett och annat än den som är under 18. Den som inte har rösträtt, körkort eller är myndig är det av en orsak. Den som är äldre har hunnit med betydligt fler misstag under sitt liv och ungdom än den som ännu är ung. Att äldre skulle vara mer lättlurade än yngre håller jag för mycket osannoliktSerafim Dahl skrev:
De har inaktiverat tjänsten. Jag fick tillbaka min med ett enkelt telefonsamtal.C cpalm skrev:
ATT de inaktiverat har definitivt med AML å göra å näppe ”bank bedrägerier” i allmänhet.
Ja, jag tycker det är mycket märkligtZ Zodde skrev:
När jag senast kollade saken var det endast SEB och Nordea som tillät att man skickade SEK till ett SEK-konto utomlands. Vanligast är att de vill att man skall skicka EUR istället. Dvs 1) växla SE´K till EUR 2) överföra 3) växla tillbaka EUR till SEKZ Zodde skrev:
Ja hos SEB funkar det.Z Zodde skrev:
Tips om andra svenska banker som tillåter utlandsbetalning i SEK mottas tacksamt
Det har jag aldrig hört om förut?O skrev:
SHB, SEB, Nordea, Den Danske, Swedbank.O skrev:
Sen finns det sannolikt fler men dessa är de enda jag är 100% på.