13 120 läst · 79 svar
13k läst
79 svar
Bättre degblandare ( än Assistent)?
Skum lösning...M MathiasFr skrev:
Verkar bygga på att få rätt friktion mellan deg och skål för en bra bearbetning av degen, dvs samma nackdel som Assistent som inte blandar för "blöta" eller "torra" degar på ett bra sätt.
en friktionsbroms behöver nog justeras kontinuerligt under knådning i så fall.M MathiasFr skrev:
Jag är inte helt övertygad om den blandarens förträfflighet eller fransk ingenjörskonst...
En planetblandare gör ett rätt bra jobb och kräver inte justering av annat än hastighet. Enkelhet vinner ofta i längden.
Jag övertog en gammal Kenwood Chef som skulle skrotas, gammal men fungerande.
Den verkar betydligt bättre på att blanda, planetblandning ser bra ut. Jag gjorde ett provbak med en ganska fast vetedeg på 1l mjöl och den hade inga som helst problem. Enligt bruksen ska den klara dubbelt så stor deg men jag har inte provat än.
Hittar jag en mixer till den är det stor risk att Assistenten åker ut. Åtminstone tills jag får råd att köpa en Teddy.
/Höghus
Den verkar betydligt bättre på att blanda, planetblandning ser bra ut. Jag gjorde ett provbak med en ganska fast vetedeg på 1l mjöl och den hade inga som helst problem. Enligt bruksen ska den klara dubbelt så stor deg men jag har inte provat än.
Hittar jag en mixer till den är det stor risk att Assistenten åker ut. Åtminstone tills jag får råd att köpa en Teddy.
/Höghus
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Mansardtak – värt det eller bättre med sadeltak?
Tak & Vind -
Finns nån lönsamhet utan 60öring? Mindre blir bättre.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Köpa bättre begagnad elpanna?
Värme allmänt -
Sågspån ut - mineralull in! Isolera gammal vind - blev det bättre?
Isolering -
Hur täta gamla rörgenomföringen bättre och snyggare?
Badrum