38 493 läst · 216 svar
38k läst
216 svar
Axminster fräslyft + fräs
Medlem
· Västragötaland
· 197 inlägg
Kul att se att det finns adapter så man kan få ER hylsor i handöverfräsen då går det hitta många fina stål i fackhandeln.
Medlem
· Västragötaland
· 197 inlägg
Är ju ER hylsor till cnc maskinen på jobbet finns lite vändkärs kroppar och annat jag gärna lägger vantarna på.
phl >
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/129979-axminster-fraeslyft-fraes-3.html#62
bilden på de-walts fräs påminner/liknar CO-s 2kw speciellt skala för djupanslag med ställratt/låsning
kan det vara ett samband ?
kom över en för 30Euro som lämnats åt sitt öde på demohylla (2års garanti)
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/129979-axminster-fraeslyft-fraes-3.html#62
bilden på de-walts fräs påminner/liknar CO-s 2kw speciellt skala för djupanslag med ställratt/låsning
kan det vara ett samband ?
kom över en för 30Euro som lämnats åt sitt öde på demohylla (2års garanti)
Retligt att Skaftförlängaren som är 1/2" inte passar i co tech fräsen som bara har 12mm spännhylsa. Får nog bli att skrota den och köpa dewalten.
Jag vill minnas att 1/2" hylsa fanns som reservdel till den. Att de inte säljer fräsen längre behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det inte går att få tag reservdelar - det hade tom varit lite dåligt då de nyss plockat bort den från sitt sortiment. Kan kanske vara värt ett telefonsamtal eller ett mail till kundtjänst?CarlMagnus skrev:
hade ju varit grymt =) skickar epost till dom direkt. Tack för tipset!bygga_bo skrev:Jag vill minnas att 1/2" hylsa fanns som reservdel till den. Att de inte säljer fräsen längre behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det inte går att få tag reservdelar - det hade tom varit lite dåligt då de nyss plockat bort den från sitt sortiment. Kan kanske vara värt ett telefonsamtal eller ett mail till kundtjänst?
Var artnr på stora fräsen 30-8437?? isf finns det 1/2 hylsa =)
var tydligen 30-9157 och det finns 1/2" hylsa =)
stort tack bygga_bo
var tydligen 30-9157 och det finns 1/2" hylsa =)
stort tack bygga_bo
Redigerat:
Det var så lite så.
Jag har inte sett att man kan söka på reservdelar på Classes hemsida innan. Det var ju en trevlig funktion!
Jag har inte sett att man kan söka på reservdelar på Classes hemsida innan. Det var ju en trevlig funktion!
CarlMagnus:
Du har ju redan hittat 1/2" hylsan så där är jag lite sent ute. Jag beställde en sådan när jag köpte fräsen i April. Sedan dess har det hänt "mycket" - jag har beställt och fått hem fräslyften och skaftförlängaren också. Allt ligger fortfarande ouppackat trots att jag gärna hade haft grejorna uppe vid ett flertal tillfällen nu. Suck, att det skall vara så svårt att hinna med det som är kul.
Du har ju redan hittat 1/2" hylsan så där är jag lite sent ute. Jag beställde en sådan när jag köpte fräsen i April. Sedan dess har det hänt "mycket" - jag har beställt och fått hem fräslyften och skaftförlängaren också. Allt ligger fortfarande ouppackat trots att jag gärna hade haft grejorna uppe vid ett flertal tillfällen nu. Suck, att det skall vara så svårt att hinna med det som är kul.
Min fråga till dig som jag ställde ovan kvarstår alltså. Vad var det du behövde kapa ner? Något speciellt att tänka på för att passa in det hela? Men det kanske ger sig själv om jag blir färdig att öppna lådorna.CarlMagnus skrev:
missade att du hade skrivit =) man får förminska själva plattan lite för att få den att passa på adapterplattan. Det var väldigt lätt och hålen är ju lika stora så det var ingen svårighet att centrera men det ser du när du gör det!jac skrev:CarlMagnus:
Min fråga till dig som jag ställde ovan kvarstår alltså. Vad var det du behövde kapa ner? Något speciellt att tänka på för att passa in det hela? Men det kanske ger sig själv om jag blir färdig att öppna lådorna.
Har provat utan skaftförlängaren idag o det funkar finfint. Grymt lyft för bordsfräsen att lätt kunna höja o sänka.