140nm!

Om dagarna två, vi taklyft ska få!
Med denna maskin, slipper armarna lida pin!
Många skruvar ska dras, innan vi går in i nästa fas!
Vill du vårat projekt följa? Kika in i min projekttråd där jag inget ska dölja!

T
Hej!

140Nm ...
Jag har redan en äldre AEG som tjänar mig gott, supernöjd! Batterierna är dock slitna och nya är dyra.
Med en till AEG kan jag ha en hemma och en på landet.
Förutom miljövinsten att slippa transportera skruvdragaren 25 mil varje gång kan jag använda samma batterier.
Med mina elavtal är det billigare att ladda på landet och transportera endast batterierna.
Som alla andra har min fru en massa projekt på gång åt mig och med en till/ny kanske ett av dem blir av som önskat eftersom skruvdragaren som nu alltid är på fel plats efter en vinst alltid är rätt.

Max vridmoment 140 Nm

motivering.
Jag vill ge skruvdragaren till min fru. Då kan vi jobba tillsammans med våra kommande renoveringsprojekt. Då hon fokusera på att jobba istället för att ändra projektplanerna när arbetet är halvfärdigt.
/David

Svar: 140 Nm

Jag har skruvdragare och slagskruvdragare från AEG, och är riktigt nöjd med dem båda. Dragaren är nog bortåt 10 år nu, och det börjar ju märkas på batterierna. Att vinna ett set med en modernare dragare och nya batterier vore kanske ett sätt att få energi till att påbörja det där garageprojektet som man gått och funderat på länge...

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Det maximala vridmomentet är 140 Nm!

Jag kommer under våren att bygga en inglasad altan och där behöver både borras och skruvas, så då skulle AEGs borrskruvdragare minst sagt göra underverk. :ok::strong:(y):love:

Rätt svar 140 NM

jag och min sambo håller på att färdigställa vårt husbygge som vi började med i somras, en mtrl-leverans från Myresjöhus :D
Då vi gör det mesta själv så har det blivit en del investeringar i nya maskiner men min gamla skruvdragare har fått kämpa på då den ändå gör sitt jobb
En ny skruvdragare skulle vara toppen! :love:

Skulle vara underbart att äga en sådan då jag äldre kvinna har ett sommarhus med bara omoderna verktyg.

Maximalt vridmoment 140 nm.

Som nyblivna förstahusägare skulle denna maskin passa oss perfekt för alla kommande projekt. En hel del fix i huset som fyller 100 år i år!

Max vridmoment 140 Nm enl specifikation men testet visar 150.

Jag vill vinna den för att min dotter som bor 45 mil härifrån har "lånat" min sedan förra våren. Om jag vinner den här kan hon få behålla den och jag får en ny.:D

M Marieanne skrev:
Skulle vara underbart att äga en sådan då jag äldre kvinna har ett sommarhus med bara omoderna verktyg.
Svar 140 Nm

Svar: 140 Nm

Snart är det dags för altanbygge. Min man har precis en sån maskin, medan jag får ”hålla till godo” med en billig maskin från Rusta. Jag vill också bygga och vara delaktig, men det funkar inte med min leksak... Skulle kännas fint att vara på samma nivå när vi bygger:).

Maximalt vridmoment: 140 Nm

Det har alltid varit en dröm att bygga ett hus. Det började sista året när jag köpte en tomt. Byggahus.se har varit källan för att få all information om att bygga hus, har varit på denna webbplats i många timmar. En bit av huset jag planerar att bygga själv. För att uppfylla denna dröm behöver jag all den hjälp jag kan och kraftfull
borrskruvdragare kommer att vara perfekt. Bifogar en bild av husdesignen.
shailesh-hus.png

Förhoppningsvis kommer en post en bild av själva huset senast nästa år.
Tack.

Maximalt vridmoment 140 Nm.

Frugan har börjar intressera och involvera sig för renoverings- och byggprojekt här hemma och det vore toppen med en till skruvdragare så vi kan jobba samtidigt vid vissa moment.

Redigerat:
Hej
140 nm är Max vridmoment.
Motivering:
Har sedan ett bilinbrott blivit av med min skruvdragare. Då jag inte visste att den låg där vid inbrottet missade jag att ta upp den på försäkringen.
// jocke

Maximalt vridmoment: 140 Nm

OMG, AEG FTW!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.