140Nm
Vi har köpt ett hus från 1965 och är mitt uppe i en totalrenovering. Jag har en skruvdragare, men den har några år på nacken, och nu börjar den bli lite trött. En ny skruvdragare skulle verkligen behövas, men vi har utgifter så att det räcker och blir över just nu.

140nm

Borde få vinna den för att inte själv få stå och skruva de 3 altanerna i sommar, utan få hjälp av ömsom hustru ömsom dotter.

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren
Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Maximalt vridmoment: 140 Nm

Boo Wadling
Arnövägen 7
13234 SALTSJÖ-BOO

Tel: +46 (0)8 715 83 10

Mobil: +46 (0)709 82 45 72
< mailto:boo.wadling@bredband.net

Svar: 140 Nm

Lyckades med att tappa min Roybi från taket ner på garageuppfarten på semestern, missade bilen med en halv meter som tur var, men med skruvdragaren var det tack och hej.

Svar: Maximalt vridmoment: 140 Nm

Behöver byta ut min 20 år gamla B&D skruvdragare, då den börjar bli ”trött”

Redigerat:
Svar 140Nm

Har flyttat in i ett 20-talshus med stora behov.

En bra skruvdragare kommer till användning i alla delar av renoveringen.

Max vridmoment 140 Nw

Varför jag vill ha maskinen lär sålla sig till många andras "vill ha faktor". Älskar skruvdragare. Det jag inte har är en som klarar högre vridmoment. Denna kommer bli ett givet tillskott i skruvdragarfamiljen.

140 Nm

Planerna i år inbegriper att byta panel på husgavlarna, uteplats och garage. Efter 50 år börjar det bli gammalt, murket och ny färg är önskvärt. Med hjälp av brorsan och den här dragaren kan det även bli en altan.

Svar 140

Vore fantastiskt bra då min gamla från -04 sjunger på sista versen.

140 Nm

jag har aldrig ägt en skruvdragare innan men har alltid velat köpa en men mina ekonomiska situation tillåter inte det. Har på senare tid blivit väldigt intresserad av möbelsnickeri. Kanske hade denna skruvdragare varit startskottet till en ny hobby.

Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
140 Nm.
Min gamla maskin sjunger på sista versen och under våren väntar både staketbygge, byte av bräder på två gavlar och ett nytt trädäck. En ny, stark maskin behövs verkligen för att ge mig den rätta vårkänslan!

Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]

Svar 140 Nm. Jag har varit en lycklig ägare av en AEG sktuvdragare i många år. Tyvärr gav den till slut upp när jag byggde en stor altan i somras, så nu behöver jag en ny AEG sktuvdragare. Mvh Pia

Svar 140 Nm
Min först riktiga skruvdragare var just en Aeg. Blev väldigt förtjust i denna kompakta maskin. Har använt den till det mesta. Dock ville den dö en för förtida skede, å jag saknar den så. Ser bara på er nya maskin här, å kan bara tänka mig vilka matiga å suveräna insattser den kan ta sig ann.
Ser med glädje fram emot att få kunna använda denna tingesten.

Belmlu
Svaret är 140Nm.

En simpel no name-skruvdragare på 5Nm max vridmoment duger inte längre när man ska flytta från lägenhet till villa. Här behövs rejäla grejer. Här behövs en AEG!

Hej! 140 Nm skriver ni i beskrivningen men 150 Nm i Jämförelser och Slutsatser. Tillverkaren skriver själva 140 Nm med PRO Lithium Ion HD-batterier / 120 Nm med standrad PRO Lithium Ion-batterier.

Om vi använder PRO Lithium Ion HD (18V 6Ah) och räknar med urladdningshastighet 1 kan vi förvänta att oss 108W från batteriet. Antar vi elektrisk verkningsgrad 0.8 samt mekanisk 0.95 så kan vi räkna baklänges och se att med en utväxling på ettans växel av 64:1 kan vi rimligen få ut 140 Nm om än bara vid ~360 rpm. Påståendet om 140 Nm verkar rimligt.

Jag vill gärna ha denna maskin och ser fram emot att laga den trasiga hastighetsgivaren eller vad det nu kan vara för fel på den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.