H
Svar: 140 nm

Med motivering att min gamla wurth som jag fick begagnad av min pappa för 3 år sedan snart har gett upp, och fungerar i snitt bara var 3e knapptryckning, så det tar lite längre tid att skruva i en skruv än normalt.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: vridmomentet är 140 Newtonmeter
Motivering: Mitt mål är en liten verktygslåda med bra, användarvänliga och lätta verktyg som funkar även för den med mindre händer, kunskap och erfarenhet.
 
140 Nm

För att jag känner balkans bästa snickare: skruv-dragan
 
Max vridmoment är 140 Nm
Vi ska bygga ett Attefallshus i vår och då behöver jag en riktigt bra skruvdragare - därför borde jag bli vinnaren
 
140 Nm

Vart jag mig här hemma vänder
finns behov av fixarhänder
Snickra sandlåda eller en ny vägg,
scrolla genom hundratals Byggahus-inlägg
Den gamla dragar’n är ett skämt,
springa och ladda jämt, jämt, jämt
Fick inga verktyg av tomten i jul
så en ny skruvdragare vore fantastiskt kul!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Hej! 140Nm.
Jag håller på att renovera sommar stugan och har nött upp en redan....
Mvh Ulf Engman
 
Det maximala vridmomentet, enligt tillverkaren, är 140 Nm.

Anledningen till att just jag bör vinna den här maskinen är att jag är lite lat.

Har en skruvdragare redan men tycker det är lite jobbigt att byta mellan skruvning och borrning när man håller på i hemmet. Därför vore det ju trevligt med en maskin till. En att skruva med och en att borra med.
 
Hej!

Maximalt vridmoment är 140 Nm!

Min gamla Black&Decker sjunger på sista versen. Då barnrum, garage samt altan står på agendan till våren/sommaren hade en ny, kraftfull och så klart snygg skruvdragare passat perfekt! :D(y)
 
Max vridmoment 140 Nm

Ska ge den till min disträe svåger vars skruvdragare glöms på släpvagnar, biltak och dylikt.
 
Max vridmoment uppges till 140 Nm, vilket säkert stämmer med rätt batteri.

Passar perfekt när bättre halvan skall bygga ny uteplats i sommar.
 
140 Nm.

Min fru ska få en ateljé på landet. Den ska jag skruva ihop. :)
 
140 nb. Jag vill vinna den för att jag flyttat in i en lägenhet med stenhårda väggar.
Hälsningar Caroline
 
Svar: 140 nm.

Då min ryobi inte längre finns med då jag tappade den i golvet och gick sönder så behöver jag verkligen en ny.
Just nu letar vi efter en gård då vi sålt vårat hus men en riktigt bra borrskruvdragare behöver jag då alla andra skriker efter min hjälp. (föräldrar, svärmor, svägerska)
Jag hoppas på en massa tur
 
140 Nm

Lånar ut mina verktyg till grannarna och vet att både jag och dem skulle bli överlyckliga av denna maskin.

Med vänlig hälsning
 
140 Nm

För att jag inte äger en egen borrskruvdragare och det hade varit perfekt med denna då 2020s projekt innebär utbyggnad av altan, ramp till robot och start av renovering av källaren vilket innebär många skruvar =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.