Svar 140 nm.
Motivering efter 14 år med 12 volt är det dags att delta och i en tävling för en uppgradering till högre spänning mer varv och utökat moment.
AEG 12 volt borrskruvdragare på ett trägolv mot vit bakgrund.

Svar; 140 Nm

Vi ska bygga ett uterum och trädäck. Min sambo har en skruvdragare, som hon håller väldigt kär och inte låter mig använda. Detta gör att jag lämnas med evighetsgöra utan synliga resultat som att såga och bära. Med en till maskin skulle arbetet bli effektivare, jämställt och smidigare.

ralvejd
Svar 140Nm

Motivering. Jag likt alla här behöver denna. Men framförallt tycker min sambo att hon behöver den.

Max vridmoment 140 Nm

Lite draghjälp kan ju aldrig skada
vid bygga av dockhus eller lada
Vi är ju alla lite svagare
jämför med denna dragare

Mvh
Hanna

Som förstagångshusägare med drömmar om trädäck och nya staket vore en skruvdragare lik denna en ovärderlig del i verktygslådan! :cool:

Svar 140nm

Har några batteridrivna maskiner från AEG, men batterierna är gamla och dessa 6Ah skulle verkligen höja livskvaliteten för mig och få nästan alla verktyg att räcka längre. Sen tycker min fru att skruvdragaren är snygg vilket gör att jag inte måste gömma den efter varje jobb. Den får stå i vitrinskåpet (bild på detta utlovas vid vinst).

vh

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Jaha... Hej - hur går det här till då?
På fråga A svarar jag: 140Nm
På B: Har ett litet "helvete" att borra hål i isen sittandes på skotern (är rullstolsburen) vid pimpelfiske med min gamla, lilla, och svaga (15nm) Ryobi så AEG'n vore ett välkommet tillskott i verktygsarsenalen. Fast kanske hela jag börjar snurra... men jag behöver ju röra på mig ;)

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: 140 nm

Jag säger något kul... jag vill vinna denna! :)

Kort och konkret.

Svar 140NM

Har precis startat ett nybygge av hus och garage... Imorgon gjuter vi den ena plattan, den andra är klar... Strax är det dags att börja bygga väggar... Vi har ett spännande år framför oss. Denna skruvdragaren skulle jag välkomna med öppna armar och den skulle komplettera och underlätta massor.

Håller tummarna!

Svar 140Nm

En ny skruvdragar från AEG skulle passa mig perfekt nu, då min gamla är trasig.

140 Nm. För att den är snygg (och så klart grymt bra) och jag har inte råd att köpa den.

Det maximala vridmomentet är 140 mm.
Överlägset bäst i detta test.
Motiveringen.
Denna skruvdragare funkar perfekt för mig. Med 2 st 6,0 amp batterier klara den av att skruva grov skruv och borra länge utan att behöva ladda. Tillgodoser mina behov till 100 %. Är dessutom borstlös.
Per-Erik Nylander
070665119
E-post
per-erik.nylander@bredband.net

Svar
140 NM

Motivering
Jag har fått hjälp här på forumet och ska nu bygga något för första gången. Det blir en lagerhylla och det skulle vara perfekt med en bra skruvdragare.

Ha det bra!

Skattespiken

Svar: 140NM

Till våren börjar mtt livs häftigaste projekt! Vi bygger en sommarstuga själva i ladhusstil. Jag kan tänka mig att vi behöver både en och två borrskruvdragare när det är dags att resa stommen i vårsolen. Denna skulle ligga fint i handen under bygget!

Svar: 140 Nm

Motivering: Min gamla maskin gick nyligen sönder och eftersom jag har en pappa som är lite för snäll så fick jag hans. Men jag misstänker att han egentligen behöver den själv. Vinner jag AEG borrskruvdragaren så kan min pappa få tillbaka sin. Eller så är jag riktigt snäll och ger honom vinsten och behåller den jag fick av honom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.