Vi bor mitt i skogen utan grannar i närheten så det blir mycket mörkt här. Om jag vann så skulle jag köpa ett par pollare så att stigen ner till hönshuset kan lysas upp startset-pathlight-power-led-24v

Och det är ju lite kul med ny och energisparande LED-teknik.
 
För att min kära sambo inte ska behöva gå i mörkret när hon kommer hem från jobbet tycker jag denna stolpe är den bästa produkten från belysningsdesign.se

markslojd-jonna-3-stolpe
 
Vårt hus ligger med gaveln mot gatan och vi har därför problemet att i stort sett samtliga gäster bankar på dörren på gaveln. De kommer då rakt in i tvättstugan och möts av högar med leriga barnkläder och annat vi raskt har stuvat undan där, istället för att gå runt huset och komma till entrén mot hallen som vi så omsorgsfullt planerat.

Med hjälp av dessa coola spotlights skulle vi kunna punktbelysa vackra växter, betongskulpturer, fladdermusholkar med mera och göra stigen mot huvudentrén så spännande att både barn och vuxna av nyfikenhet skulle ta omvägen till huvudentrén istället för att knacka på tvättstugedörren.

markslojd-lilja-ecolight
 
Vår renovering går nu in på säsong fyra, vi saknar ett par armaturer av fasadbelysning, några ledlampor som med sitt nedåtriktade ljus skall pryda vår fina garageport.
Fasaden: markslojd-arvid
 
/nellie-pollare-svart

3 st såna här skulle jag nog välja om jag vann - det skulle lysa upp fint i mörka skogen !
 
Vi bygger ett lösvirkeshus på egen hand i Sankt Anna skärgård. Nu har vi hållit på i över ett år och under tiden bott temporärt med våra tre barn - i någon annans hus, med någon annans möbler (och lampor) och med våra egna saker i kartonger.

Nu lyckades vi inte bli färdiga till hösten som vi hoppats och snart kommer mörkret. Vi skulle VERKLIGEN vilja ha en skärgårdsinspirerad lampa att tända på kvällarna, som kan motivera oss med vårt bygge. En lampa som påminner oss om vad vi snart ska få flytta till:

104749_cape_horn.jpg
Så en Cape Horn skulle vi välja för att lysa upp hemma tills våren kommer igen!
lampgustaf-cape-horn-bordsfot-liten
 
Boendes längst in på en liten väg på landet, utan gatubelysning så långt ögat når skulle en sån här göra sig otroligt bra vid vår infart. Dels så vi slipper ha igång bilen med helljus på vintern när det ska skottas och dels för att lilltjejen ska kunna leka i snödrivorna utan att vi behöver oroa oss för att inte se henne. Att den skulle komplettera vårt hus och passa in utmärkt i omgivningen är ju bara ett plus!

malmbergs-italy-9964
 
Mörker är inte riktigt min grej...
Jag är en ljusälskande tjej...
Så lampor i mängder både ute och inne vill jag ha...
Så om jag vann presentkortet vore det ju fantastiskt bra...
Då kunde jag låta mitt hus med gott samvete lysa...
För med miljölampor är det lättare att gå omkring och mysa...

Jag skulle välja den här för att den är så otroligt läcker! ita-conia-8881
 
Vi har precis fått ordning på vår trädgård och vill med denna lampa belysa stenar, buskar och träd i vår trädgård, för att på det sättet få in trädgården ända in i vardagsrummet.

markslojd-bjorken-ecolight
 
Höst, mörkt och kallt
Att få vinna denna tävling skulle betyda allt!

Till jul i vintermörkret spenderas några extra watt
Det gör jag så glatt!

Denna fantastiska grandekoration från Markslöjd
Skulle lysa upp och göra mig mer än nöjd!

700282_Isaberg.jpg

isaberg-dekoration-silver
 
Är en skiftgående, industriarbetande, månskensbonde med 2 barn. Har 2 ardenner hästar som jag släpper in och ut på vintern alltid mörkt, använder pannlampa från höst till vår. Så det skulle vara riktigt kul med lite ljus hemma på gården.

Att få vinna denna är min dröm då jag inte har så mycket pengar. markslojd-kust-stallykta
 
Till vår nyatänkta altan uppe på garagetaket nästa år, kommer denna lampa på sin plats. Vi har tänkt en mysig men praktisk loungedel och vad passar inte bättre än denna? Härlig!

markslojd-faro-taklampa-stor
 
Som Västerbottning i dala-exil så skulle jag satsa på en Byske takplafond. Vi behöver en ny plafond i hallen på övervåningen eftersom den gamla råkade förolyckas under vårens renovering av badrummet, och då vi inte har full takhöjd så krävs det en lampa som inte bygger så mycket i höjd.
104883_byske.jpg
 
[h=1]Markslöjd Alice 4 Vägglampa Aluminium[/h]Jag älskar att byta ljuskällor när de blir både effektivare och snyggare än de jag redan har. Den kombinationen med 4 + 2 + 2 som visas på Belysningsdesign.se är ursnyggt och precis vad jag har letat efter.
 
Bor på landet sedan en månad tillbaka. Har en fantastisk trädgård med många fina träd och buskar som vi njuter av nu. Det skulle vi hemskt gärna vilja göra under mörkaste vintern också, därför skulle en sådan här vara kanon i höstmörkret.
markslojd-tradgard-spotlight-3x1w-de-luxe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.