När mörkret faller allt tidigare på dagen, och vi har skogen som granne på baksidan, skulle det kännas tryggt att lysa upp trädgården.
 
Glömde ju länken :) onna-up-vagglampa-svart-7884
 
Nya huset blev så bra
vi gläder oss varje da'
Byggstressen är över
jo, det har kostat många klöver!
Mycket hade vi att tänka på
allt kom med, trodde vi då!
Men nu sig höstmörkret sänker
och här vid skogens bryn finns inget som blänker!
Knappt ens katten hittar hem,
lampor behövs, kanske fem?!
Snälla brodern kan dra sladdar
annars finns ju risk att vi nåt kvaddar!
En POLLARE NELLIE vid vår uppfart
hade varit riktigt, riktigt smart!
Kanske fler än en,
får man ju avgöra sen!





101985_Nellie.jpg
 
Pengarna lär ta slut när vi bygger vårt drömhus
Klart väggar och tak kräver snyggt ljus

Gillar mycket men om jag ska välja en så skulle nedan taklampa passa perfekt i vårt nya fina kök!
seeddesign-laito-taklampa-stor-mattsvart

/Johanna
 
malmbergs-palace-taklampa
Med coola lampor åt alla håll
skulle den ge oss bättre koll
i vår hall med jättehögt i tak
vill alla enkelt hitta sin sak
 
markslojd-bjorken-ecolight
Hösten är mörk och tråkig så några spottar som lyser upp häcken skulle lysa upp både trädgården och tillvaron
för oss under denna mörka årstid.
 
markslojd-per-vagglampa-gra den här modellen är ett solklart alt för vårat hus!

Motivering: Enkelt! Vi har ett nybygge där vi ej har planerat vilka armaturer vi ska ha ute men nu har vi hittat modellen, skönt att slippa se elslang hänga på fasaden och få dit lite belysning innan vintern
 
trattalask
Skulle behöva ny belysning i tvättstugan. Sökte snabbt och lätt på tvättstuga på Belysningsdesign.se och fick en fin träff:
krebs-tapper-6-badrumskrona-nickel detta kan man bara inte motstå...
I tvättstugan är nog faktiskt det enda stället i huset jag någonsin skulle kunna tänka mig att ha en kristallkrona, för där riskerar väldigt få utomstående att se den.
 
Här i Sverige är det mörkt stora delar av dygnet under långa perioder av året och därför skulle jag vilja ha en stor härlig lampa som lyser upp och gör mitt hem mysigt i mörkret! Hittade denna underbara lampa som skulle passa perfekt! lampgustaf-tupelo-bordslampa-beige
(y)
 
I vårt hus från 60-talet är belysningen därefter. Allrummet man hamnar i direkt man kliver in har två traditionella taklampor som sprider ljuset så ocharmigt att vi bara tänder dem när det är dags för dammsugning och liknande. Jag tror det skulle göra all skillnad i världen att sätta upp en Markslöjd Track Spotskena i taket och låta spotarna punktbelysa olika delar av rummet. Då skulle vi njuta av ljuset istället för att släcka så fort vi kan.

markslojd-track-spotskena-10-set
 
Vi har precis målat om huset så vi skulle behöva lite ny fin belysning i höstmörkret:
/karlsborg-2-vagglampa-svart
 
Renoverade köket i vintras, Har fortfarande inte hittat "rätt" lampa att ha över köksbordet.

Seeddesign Air skulle helt klart göra köket rättvisa!

air_sld3505p_sbk_3_1.jpg
 
Jag flyttar till ett nytt hus nu i höst , 25 mil "hemifrån" ..
Känns både skrämmande o kul samtidigt ,,
huset ligger mitt i mörka skogen i Ulricehamn och
det vore helt underbart att kunna vinna belysning
från Belysningsdesign.se för att kunna lysa upp vardag
som helg, för att mina vänner ska hitta mej i skogen och
för att det inte ska kännas så mörkt o ensamt ...

Bra belysning kan lyfta ett helt boende !!
 
Den 21 december går solen upp 9:26 och ner 14:00 där jag bor i en liten by på landet i Västernorrland. Dagen är då alltså 4t 34min.
Jämfört med Malmö där solen samma dag går upp 8:35 och ner 15:37 och dagen blir alltså där 7t 2min.
Har länge drömt om att under de mörka och kalla vintermånaderna lysa upp en tall som står utanför vårt köksfönster. Till det behövs en kraftigare spotlight som den här som tyvärr är alldeles för dyr för min kassa.
markslojd-ecolight-eken
 
Finplaneringen av tomten hamnar vanligtvis långt ner påmprioritetslistan närmande bygger nyt hus, så ocksåmför vår del.
ett par stolpar med belysning från Markslöjd hade underlättat vår budget samt förhindrat att vi krockar med någonting på väg in med bilen.
100357_Linnea.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.