Får väl börja med att presentera mig själv,
Kristina - boendes norr om Luleälv.
Veckopendlar till gruvan i Gällivare,
familjen i Luleå - det är så jag hare'.
Har berikats med två fina barn - en dotter och en son,
har huvudvärk vid månadsslutet för räkningar och lån.
Försöker vara sund, träna och följa tallriksmodellen,
men hamnar alltid med Ben&Jerry i soffan framåt kvällen...
Under närmaste årstiden är lampor vårat enda ljus,
ja, förutom snön som snart bäddar in familjens hus.
För snart kommer den norrländska vintern - mörker i ett halvår,
och så jobbet i gruvan - dit solens strålar aldrig når.
Så det är väl inte så konstigt - kan jag tycka,
att en läcker lampa skulle skänka både ljus- och vardagslycka.
På den fina hemsidan tog jag mig en titt,
föll pladask för Malmbergs Dome golvlampa i vitt.
Som en alldeles egen sol här hemma,
mörker blir aldrig någonsin mer ett dilemma...
(y)
 
hej
jag är med och tävlar
på denna sida fanns mycket fint så tur jag hittade hit
denna fina hoppas jag vinna markslojd-vera-vagglampa
så snygg och unik
hoppas på tur
Titti
 
Denna golvlampa med dess läcker design. Med sina färger lyfter den en rum på ett diskret sätt och står den på rätt plats (vilket den ska) så blir lampan vardagsrummets blickfång!
lampgustaf-lollipop-golvlampa
 
Mörkret gör det svårt att se vårt nymålade och nyrenoverade hus i Stureby. Hela familjen skulle vilja ha lite snygga lampor utomhus för att kunna njuta efter att under tre års tid ha byggt ut huset, dränerat, tilläggsisolerat, satt ny fasad, satt nytt tak, byggt ett nytt badrum och en ny entré.
Denna lampa skulle nog passa till de två uteplatser som ännu inte är byggda men som vi längtar efter. Tänk dig en kräftskiva under fullmånen med den belysta fasaden i bakgrunden och fruktträden som omringar altanen.
100290_Naima.jpg
 
Vi bygger nytt hus ved Strömstad og er nettopp nå i den fasen hvor vi skal bestemme belysning i alle rom. Ser mange spennende muligheter hos belysningsdesign.se og siden vi skal kjøpe lamper til et helt hus skulle jeg gjerne kunne velge flere. Jeg tror f.eks. at 3 stk av denne seeddesign-laito-taklampa-stor-krom vil passe perfekt over "kjøkkenbaren" som skiller kjøkkenet og stuen.
 
Då vi bor i ett mörkt villa område utan gatubelysning, skulle vi vilja lysa upp trädgården med de här:
markslojd-marcus
 
Har precis flyttat till Uppland för att studera och har köpt min första brf. Då vi har bott i hyreslägenhet innan med lysrör så har vi enbart en lampa till sovrum och vardagsrum till vårat nya boende. Lever även på en mycket begränsad studentekonomi där dyra inköp såsm lampor är svåra att få in. Vår nya brf har inga lysrör så lite lampor i vinter skulle underlätta för oss ekonomiskt och ergonomiskt då rätt ljuskälla för att man ska orka studera hela vintern är ett viktig inslag till en hälsosam inomhusmiljö.
Köket är en mycket central plats där man vistas mycket, man sitter vid köksbordet och studerar, maten lagas och vänner bjuds över på lite fika och prat kring köksbordet. Den viktigaste lampan för oss är därför en kökslampa som vi i dagsläget inte har någon. Denna kökslampa skulle passa våra övriga möbler och ge ett mjukt, varmt inbjudande ljus till vårat kök. lampgustad_portland_taklampa_koppar.jpg
 
  • Gilla
reell
  • Laddar…
Jag tycker lyckade belysningslösningar är de som ger mest effekt utan att armaturerna i sig stjäl all uppmärksamhet. Därför skulle jag välja Markslöjd Trädgård Spotlight Ground markslojd-tradgard-markspot-3x1w) som kan grävas ner i gräsmattan för belysning av t.ex. träd. Den skulle göra sig perfekt under blodboken vi är i fart att plantera i höst till minne av farfar.
 
Motivering: För att jag har tre träd i fin formation som skulle bli väldigt fina att belysas. Den här skulle göra jobbet!
/markslojd-ecolight-eken
 
Slagporten på framsidan har tagits bort,
då har vi blivit två fasadlampor kort,
denna vita fina LED lampa är flott,
och kan med råge fylla vår tomma lott!

/markslojd-dante-vagglampa-2-led

/ Daniel
 
malmbergs-torekov

Vi gar renoverat vårt 70 tals hus sedan vi flyttade in. Byggt takkupor och målat, flyttat väggar o lagt nya golv. Snart är vi redo för utsida......lite ny belysning skulle verkligen göra sitt till!

/Byggis
 
Denna lampa liknar den som min fru köpte utomlands men som ungarna hade av benen på för 3månader sedan och jag skulle vilja ge henne den med hopp om framtiden. image.jpg
 
markslojd-dan-vagglampa-2xgu10-galv

Som jag letat efter den perfekta utebelysningen och här är den ju! Rustik, enkel men ändå ett så perfekt ljus...Vill ha!
 
seeddesign-xy-taklampa-svart-led

Skulle välja denna ovan min nybyggda köksö som inte används allt för ofta nuförtiden då en separation med min nu ex tjej gjorde att armaturen ovan ön inte finns kvar längre.
 
Vår trädgård är underbart vacker under vår- och sommarmånaderna då äppelträden står i full blom eller har en massa smaskiga äpplen på sina grenar. Under hösten får man dock inte se de vackra och knotiga träden eller dess fina blad i höstens alla färger eftersom man kommer hem sent från jobbet. Vi har många gånger funderat på att skaffa någon form av belysning för träd och buskar. Att få till detta just nu skulle passa utmärkt eftersom vi precis byggt färdigt ett rum i trädgården med fruktträd och buskar som vår dotter skall kunna gömma sig i och äta en massa bär nästa år.

Mitt val blir därför en markspot, inte för att den är extraordinärt vacker utan för att den gör de vackra träden synliga under de mörka månaderna.

104723_tradgard.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.