Svar: X, 8

Jag lyckades hitta röret från en gammal torkställning med den nuvarande gräsklipparen, så just nu tvekar jag mellan en ny "vanlig" och en robotgräsklippare. Det senare skulle innebära att jag "aldrig" ens kommer se större delen av tomten..!

Snailman
Svar X, den har 8 klipphöjdsteg. Skulle vara bra att ha en klippare till gräset som kommit upp en bit på gräsmattan som nyanlades i höstas.

Svar: X 8

Med ca. 800 kvm nyutrukkad gräsmatta behöver vi något rejält att få bukt med den!
Att fortsätta med grästrimmern är INTE lockande!

Motivering:
Vi har precis blivit ägare till en tomt på ca 7000kvm där vi under hösten kommer att uppföra ett hus. Vår gamla Husqvarna klippare har gått över stock och sten i många år men den behöver gå i pension och jag tycker synd om Husqvarnan ska behöva ta sig an den gigantiska gräsmattan på åldernshöst. En yngre förmåga bör ta över jobbet att hålla gräset på en kort nivå framöver.

Svar: X

Vi behöver en ny gräsklippare, har en eldriven nu som jag dessutom råkade trampa på och spräckte kanten. 😖

Svar: X 8cm

Motiveringen är enkel.
Vi bygger nytt på en natur tomt och vi har bara trasiga gräsklippare som om någon hade tid kanske kunde renoveras.
Men nu är Jag är evigt trött på att klippa ner ormbunkar och gräs och hundkex med sax.
Nej en gräsklippare vore dags 😄 så om jag svarar rätt på frågan kanske klipparn blir våran så gräset kan bli klippt i ett litet nafs.
😀

Gillar makita starkt, har två skruvdragare, sticksåg, häcksax, slipmaskin och cirkelsåg, suveräna verktyg till bra priser.
Gillar även konceptet med samma batterier till många maskiner!

våran gamla gräsklippare har snart rostat bort, så en makita skulle inte vara fel. Har faktisk tittat på den batteridrivna 36 voltaren från makita, men en bensinare går ju också bra!

svar x 8

Motivering.. 2800 kvm gräs att klippa.. Gräsklipparen skar förra sommaren.. Har fått låna en av pappa som inte riktigt håller måttet... då vi är mitt i en helrenovering finns inte riktigt ekonomi till en egen för tillfället.. Makita för övrigt grymma grejer så tror att den skulle underlätta livet för oss. :)

Svar: X, 8.

Det vore underbart att ha en bra och effektiv klippare som håller pli på gräset, för är det något som jag kommer att ha ont om i sommar så är det tid då jag enligt planerna ska renovera mitt badrum. För att inte tala om vilket hål det kommer att gräva i min stackars portmonnä. Dessutom är jag prylgalen. :D

Makitan är tyst, har bred klippbredd och klipper högt, vilket behövs i vår djungel. Eftersom jag vägrar kratta så är bioklipp funktionen det bästa! Nja, kanske inte det bästa. Det bästa är nog att vi kan börja klippa gräsmattan igen. Flymon vi har är bara skit. Kort sladd som trasslar in sig i alla buskar och träd. Och är man lite lat, och inte orkar klippa gräset en vecka så klarar Flymon inte längden, utan bara ger upp och gräver ner sig i tovorna.
Vår andra gräsklippare är en handjagare. Den är jättebra... på små platta gräsmattor. Inte så bra på vår gigantiska regnskogsplätt.
Som sagt, Makitan hade nog gjort så att även vi skulle kunna få en snygg och prydlig gräsmatta.Hade varit trevligt att slippa skämmas för grannarna för omväxling skull.

svar X

Fått ärva en gräsklippare som man får vara glad om den startar. När den väl går så går motorn ojämnt och det kommer i bland svarta rökpuffar. Den är inte miljövänlig för fem öre. Sen har vi en liten grabb som sover på dagen och tidigt på kvällen, plus grannar med små barn. Det gamla åbäket låter. Sen saknar den uppsamlare så måste kratta efter mig, tänk vad skönt att slippa det. Sen jag flyttade in i huset har jag inte haft råd att köpa eller unna mig något verktyg/maskin så nu är det väl ändå dags att jag får något för mig själv ist för tapeter och annan inrednings tjafs som sambon vill ha.

Mitt svar är 8.

Svar: X (8 steg).-

Varför?

Jag har börjat leta efter en ny gräsklippare till Svärfar som envisas med att inget kan slå hans gamla Klippo från tidigt 80-tal.

Men svärfar är en Makita Fan-boy av rang. Han har tom deras elcykel. Så varför inte komplettera med en gräsklippare?

Svar: 8 steg
Vi köpte vårt hus för 3 år sedan, då den tidigare ägaren var snäll och överlät gräsklipparen till oss har den troget tjänat under denna tid. Tyvärr har den med säkerhet 10 år plus på nacken och skulle verkligen behövas bytas ut. Med en ny gräsklippare som kanske rör på sig hoppas jag nu på hjälp från er så även jag kan få hjälp av min fru att klippa gräset. De är nämligen en smärre prestation att dra runt vår maskin idag.

SVAR 8 KLIPPSTEG

Vår gamla gräsklippare är svårstartad samt har slöa knivar som blivit utsatta för många stenar.
Visste inte att Makita gjorde gräsklippare, älskar deras el-vertyg.
Denna kommer jag vilja köra i sommar, hoppas bara grabben tillåter det han vill ju tjäna extra pengar genom att hjälpa till hemma :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.