Svar: X (8)
Med en nyköpt lya och en allergisk karl (jag). Vad har då min sambo för val? För att underlätta min käraste framtida arbete vore denna maxade klippare en ypperlig förteelse. Som en gåva från ovan, kan min sambo klippa gräset på vår gårdsplan.
Svar X 8 cm.
Jag behöver en bra ersättare till min gamla, dessutom skulle den matcha huset mycket bra, har ju ett grönt hus så det skulle passa utmärkt!
Jag tror att min gräsklippare är trasig... Den sover, klipper bara där det är gott gräs och lämnar det som är oätligt. Dessutom lämnar den fotspår efter sig. Enda pluset är att den är självgödslande. Men det kan jag ju vara utan. Enormt mycket smidigare med en RIKTIG gräsklippare som vi inte haft sen vi flyttade till huset för 2 år sen...
Motivering:
Då vi har 1300kvm gräsmatta och har en gammal gräsklippare utan dödmansgrepp så är man alltid orolig att barnens fötter ska hamna under den.
Skulle kännas mycket tryggare med denna fina och säkra maskin när man har små barnfötter som springer om kring på sommaren när man klipper gräset.
Det kan spara grannarna en hjärtattack då jag slipper gå omkring i svart dräkt med huva och attackera gräset med en oslipad lie. Dock så kommer jag sakna schackspelandet vid en eventuell vinst.
Svar x
Att klippa gräsmattan ska inte vara någonting man måste göra, det ska vara någonting man ser fram emot . Och med våran hand jagare är det inte kul . Med en man och dotter som spelar golf så skulle det vara roligt att kunna klippa våran ny renoverade gräsmatta till ett fint övningsområde för dom .
Sen är min man också är en riktig makita nörd , att då kunna vinna en ny makita gräsklippare till honom ja då slipper jag nog nånsin klippa gräset och kan ligga i hängmattan och läsa byggahus och planera renoveringar för huset.
X 8
Motivering.
Vår tomt och dess kraftiga lutning borde nog säga allt.
Jag tänker att ska det gå utför/nedför så kan jag lika gärna göra det med stil, och en schysst Makita gräsklippare framför mig skulle ju göra det lite roligare när jag tillslut når botten.
Att flytta till ett hus är visst inte helt lätt. Slantarna får planeras om och jag får envist gå förbi den där nya vårklänningen som kallar på mig, och visst räcker jag ut tungan mot skyltfönstret då ingen ser... Waaa
Jag har fått panik på tapetklister och drunknat i spikhål och otäcka golv och inser nu att våren kommer och det är dags att inspektera vad trädgård är för något. Den här gräsklipparen skulle till och med göra mig lite cool, eller rättare sagt mycket cool. Till och med så cool att jag skulle älska det..!
Svar X:8cm
Motivering: Jag och min sambo köpte vårt första hus i september och längtar efter vår och sommar. Inget skulle göra mer för grannsämjan om vi hade en Makita PLM4631 och områdets finaste gräsmatta
Motivering: Farsan är stönig, kanske en smula ekonomisk och vill inte köpa ny klippare.
Motorn har lossnat från chassit i plast men det gick ju att laga med några metallplåtar undertill. Bakhjulen lossnade men vad hjälpte väl det när man har lite extrahjul liggande, så det fick bli ett dubbelmontage.
Hoppas innerligt att han kan få tillbringa sommaren tillsammans med en självgående Makita gräsklippare med uppsamlare!
Grattis och hurrarop till veckans vinnare Godeha som tar hem den populära klipparen från Makita. Och vilken spännande jätterenovering ni håller på med!
Grattis igen önskar redaktionen!
Motivering: Eftersom allt fokus har legat på att få ihop byggandet de senaste åren har gräsklippningen blivit lidande. Vi har inte ens skaffat en klippare utan lånat grannens vid behov. Till i år hade vi tänkt ta tag i trädgården och göra den lite mer lekvänlig för barnen - dessvärre har grannen flyttat och tagit sin klippare med sig. Nu måste vi reda ut grässituationen själva - Makitaklipparen skulle verkligen rädda oss!