Svar 8

Gräs klippare Makita
skulle jag vilja ta
för att få klippta
gräs och gräs matta.
 
Svar: 8

Köpte ett totalrenoveringsobjekt med 3000kvm tomt i höstas, säljarna tog med gräsklippare och lämnade allt skräp. Behöver en bra smidig klippare för pauserna i tak- och panel/tilläggs isolering och fönsterbyte.
 
svar: X 8 cm.

Just nu klipper vi gräsmattan med ovilja och den klipper inget bra, kan jag lova.
En Makita kan få oss att vilja klippa och kanske få den att se ut som en gräsmatta.
 
Åhh vilken härlig tävling ni anordnar!!

Rätt svar är 8.
Motivering: Vi har en väldigt stor gräsmatta och en gräsklippare från stenåldern. Den stannar var 15 min,läcker olja och skrämmer bort alla djur så fort vi sätter igång den. Det hade varit så underbart att för en gångs skull få klippa den stora gräsmattan snabbt och smidigt. Ha det gott!
 
Svar x
Hade jag vunnit denna gräsklippare hade jag äntligen blivit coolare än min storebror som alltid skryter om hur bra hans gräsklippare är, vår gamla är dessutom trasig och vi behöver köpa en ny men kommer aldrig ha råd med en i denna prisklassen!
 
X 8

Mina köp brukar vara väl planerade. Jakten är liksom halva nöjet. När jag för fem år sedan blev med hus hoppade jag över den jakten. Lider idag varje gång jag ska klippa gräset med min sladdburna elklippare.
 
Svar: X, 8 st

Bor i en souterängvilla och som ni förstår betyder det backe upp och backe ner, många många gånger. Har idag en gammal klassiker utan självgång som jag puttar, drar, kasar och hasar upp och ner för den där backen tills jag är helt slut i både armar och ben. Drömmer varje gång om en ny klippare med självgång..
 
Svar: 8
När jag tänker efter, är det nog oftast jag som klipper gräsmattan, inte min man... Ändå är det han som valt och köpt gräsklippare... Fast det var rätt länge sen nu, och den är knappast ny... Startar gör den förstås..., med hjälp av startgas..., första gångerna på våren brukar det snabbt gå åt en flaska!

Vinner jag en ny lättstartad gräsklippare från Makita kommer jag att spara många timmar framöver. Timmar som jag kan använda till vad jag vill. Så får det bli!
 
Svar: X

Det skulle vara så otroligt skönt att slippa handjagaren när gräset ska klippas, nästan att det blir svårt att förklara.
 
Svar: X

Jag och min blivande fru har snart tillträde till vårat första hus, woohoo! =D
Husköpet har resulterat i ett korsdrag i plånboken av rang, men jag hyser dessvörre en stark misstanke om att gräset inte kommer vara förstående om det faktum att vi inte har ett lämpligt gräs-ansnings-verktyg till hands.
Så en Makita som får grannarna att svimma av avundsjuksinducerade dräggelattacker skulle sitta som handen i handsken!
Tröstpris i form av en get, eller 200 liter roundup för att hålla gräsmattan från att anta formen av ängsmark fungerar annars som plåster på såren ;)
 
8 steg

Jag har en Bosch Indego klipparrobot och läser man den 364-sidiga och nästan 5500 inlägg långa tråden här på forumet så inser man ganska snabbt att jag snart kommer behöva en ny gräsklippare...
 
svar: X 8
vore toppen att få en egen klippare så man slipper låna morsans klippare varenda gång det ska klippas. Att hennes är gammal och sisådär bra och att man behöver åka bil 15min ( enkel resa) varenda gång gör ju inte saken bättre...
 
B
Svar: X, 8

I garaget på ca18m² ryms idag mina fynd till gräsklippare och de tar alldeles för stor plats. En rullar knappt, själv driften måste i för att man ska kunna flytta den. Den andra var ett fynd, som hade krokig vevaxel och vibrerar så det står härliga till. Den tredje som är en åkklippare, också ett fynd, visar sig ha problem med växellådan som låser sig totalt och den går inte att köra.
En vinst för mig skulle innebära att någon annan kommer göra rejäla fynd när de gamla ska avyttras...
 
Svaret är X:8st

Med en plånbok där pengarna lyser med sin frånvaro och en handklippare med en klippbredd runt 40cm är det dags för en ny klippare till min tomt på 1850m². Är trött på att klippa gräset på en rekordtid om 2.5h. Vill slå rekordet med denna nya makita klippare! ;D
 
Svar: X
Efter div. tillbyggnader, altaner, och nya parkeringar så börjar vi äntligen få lite ordning på gräset, vore jätte kul med en ny gräsklippare till detta (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.