Svar: X. Att du med hjälp av en laserpekare kan peka ut platser som du vill att roboten ska städa direkt

Motivering: Nu har jag önskat mig en robotdammsugare varje jul och varje födelsedag i 5 år. Men nu inser jag att jag inte skickat önskelistan till rätt ställe. Undrar om byggahus.se är mer lyhörda än tomten, familjen och släkten?

Svar: X Peka där man vill få städat.

Jag har alltid drömt om en robotdammsugare, med barn, arbete, pendling, extra studier och renovering av hus så är tiden en bristvara.
Skulle därför vilja vinna denna dammsugare för att ge frun svar på tal och rädda många irritationsmoment när det det blir tal om städning.

Svaret är alternativ X

Varför vill man ha en robotdammsugare? Jag är inte övertygad om dess förträfflighet, utan litar på det egna handlaget. Men ni får gärna försöka överbevisa mig...
0.jpg

Svar X

Svar X

Den verkar riktigt lovande,

Svar X.

Precis som ni skriver i texten.
Dammsuga är utan tvekan det tråkigaste som finns.
Med denna grymma maskin så blir livet lite roligare!!! ;)

Svar X.

Hade jag haft tid, hade jag skrivit något riktigt fyndigt här.
Men jag hinner inte för jag måste dammsuga nu....

• Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar: X

Min motivering:
Då jag under första kvartalet i år skall påbörja vårt källarprojekt, som sträcker sig över 9 månader.
Så har jag bestämt mig... Jag vill jag klona mig! Vad passar då inte bättre än .Powerbot VR 9000.

Då jag kommer isolera mig från de flesta andra hushållsysslor under en lång tid så skulle jag vilja stötta min fru med en städhjälp.
Tänk att kunna få säga detta till frugan: -Hej snygging! Idag har jag Bilat bort 65m² golv i källaren, burit ut 2 ton grus och dammsugit hela huset... Förresten tänk inte på tvätten. Jag har slängt ut tvättmaskinen och kopplat bort vattnet.

Hoppas bara att hon mest hör det om dammsugningen.

Svar: X. Att du med hjälp av en laserpekare kan peka ut platser som du vill att roboten ska städa direkt

Har inte råd som pensionär att köpa en ny!

Svar x
denna robot skulle jag vilja ge till min fru , hon kämpar med en vanlig damsugare fastän hon inte ser skräpet , hon är nämligen synskadad , själv sitter jag i rullstol pga ms , så hos oss skulle den verkligen bli efterlängtad , jag hoppas verkligen på vinst kan se min frus förvånande min om jag skulle överraska hon med en sådan .

När vi flyttade från en liten tvåa till ett stort hus ökade antal städtimmar fort,
sen kom det snabbt två barn och de drog in en massa lort.
En städrobbot hade gjort att städningen gått både fort och med en glad min,
sen gör det ju inget heller att robboten verkligen är fin.

Svar X

En två-åring, en tre-åring och två lata föräldrar (men en lycklig familj).
Det skulle bli lite lättare att bygga med lego om man slipper fösa undan dammtussar först.

SVAR: x
Motivering:
Den som en gång snubblat på en dammsugare som står framme för att du ska använda den, är väl motivering nog.

Svar X

------
Kan detta få bli det sista inlägget i Hasselstigsdebatten om Rut eller icke Rut gällande städning?

Det parlamentariska läget just nu är, 1 för, 1 emot Rut och en utan rösträtt (12 veckor gammal och ointresserad)

De olika blockens inställningar till frågan om Rut:
1) Ena sidan (Jag)
- Arbetar under devisen "En bra Hen reder sig själv"
- Gillar ordning och reda
- Gillar inte tanken på att lägga surt förvärvade slantar på städhjälp

2) Andra sidan (Sambon)
- Arbetar under devisen "Varför slösa tid på tråkiga saker, livet är för kort för detta!
- Gillar ordning och reda
- Gillar inte sambons småländska snålaktiga drag

3) Tredje parten (utan rösträtt, Holger)
- Arbetar under devisen "Sova, äta och b****"
- Gillar saker som rör på sig och låter!
- Gillar inte att ligga på magen

Denna tävling är briljant! Priset löser vårt problem genom en klassisk svensk medelvägslösning, viva mellanmjölk!
Vi slipper städa själva, samtidigt är det ingen annan som behöver städa efter oss!
Lillkillen får en kompis att hänga med när han ligger i babygymmet

Redigerat:

Motivering: tänk vad mycket skoj vi istället kan ha med våra tre små barn om roboten fixar dammsugningen i vårt stora hus, plus att barnen skulle få ett rumsrent (!) "husdjur" - allergi sätter tyvärr stopp för mer behårade sådana.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.