Svar:X
Motivering:
Der är tråkigt att dammsuga och barnen tjatar om ett husdjur! Nu löser vi bägge problemen 😃

X. Att du med hjälp av en laserpekare kan peka ut platser som du vill att roboten ska städa direkt

Städning = motion?
Smart kombination?
Mervärde att städa
om jag kilon kränger
när borsten svänger,
gubben får tillbaka sin bräda.
Om jag Powerbot får tinga
kan vi i skogen springa!

Svar: X

Vi är två lärare, dvs har 45 h arbetsvecka, och har en aktiv fritid med friluftsliv och umgänge, Städning är inte högst på vår prioriteringslista.

Svaret är X

Vår 1½-åriga dotter älskar att härma allt och alla och med extra förtjusning springer hon runt med dammtrasan i högsta hugg när mamma och pappa städar. Undrar hur det skulle se ut när hon härmar en städrobot istället... dessutom skulle det vara det närmsta hon kommer att få ett husdjur.

//Åsa & Doman

Hej!

I vårt nybyggda, halvfärdiga hus bor sex personer, fyra mindre och två större. Det blir en rätt skräpigt och vi (jag) dammsuger minst en gång/dag. Minst. Att istället ha en high tech-robot som sköter dammsugningen själv vore, utan att överdriva, gudomligt!

(vad skulle jag göra för roligt med all fritid? Le mer kanske?)

Den smarta pekaren skulle göra succé och underhålla oss, bra när man inte har några husdjur. ;)

Så jag säger, varmt välkommen Samsung Powerbot till vårt hem, jag hoppas du vill flytta in, kommer trivas och bli en del av familjen!

Trevlig helg!
Mvh Anna

Önskar att jag vore en leende ”Stepford Wife” som städar glatt,
- särskilt eftersom vi har både hund, kanin och katt.
Vill helst ha ett välputsat och välstädat hus,
men hos oss frodas damm, sand och grus...
I varje vrå och varje hörn hittar jag damm,
och städningen är min stora skam....
På oviljan att dammsuga finns ingen måtta,
och var jag än tittar finns en tjock, välmående dammråtta!
Om man får vara fräck så finns det ju roligare saker att suga,
och mannen skulle få en mycket lyckligare fruga...

K

Med det senaste året i bagaget som innehöll bl.a. stressigt husbygge, bortgången svärfar, barn på sjukhus, sjukskrivningar, vore jag tacksam om min fru och jag fick en bra start på året med mer tid till våra två små barn och att färdigställa huset. Det är hon värd!

Motivering: Jag är nyss fyllda 26 och har tillbringat det senaste året med att åka runt inom vården. I januari fick jag, med blandade känslor, äntligen ett besked: jag har en väldigt ovanlig, kronisk bindvävssjukdom. Den har påverkat hela mitt liv och tyvärr har jag alltför ofta tvingats avstå från kul saker i vardagen då energin inte räckt till. Därför hoppas jag att Samsung Powerbot VR9000 kommer att ge mig lite av energin tillbaka.

Jag hatar att städa. Varje gång jag har haft mina barn är jag helt slut av att bara plocka undan alla grejer och då har man inte ens börjat städa. Tror att Powerbot och jag kommer bli ett bra team som kompletterar varandra.

Motivering: Damm SUGER! ;)

Svar X.

Fick foten nyss från jobbet och letar nytt. Oavsett om jag får nytt eller inte så är planen att bygga ett Attefallhus på tomten. Svärfar är vass på allt som hör byggande till så jag är automatiskt hantlangare och lärling. Frun på jobbet och 2 barn på dagis (jag hämtar och lämnar givetvis så länge som jag inte hittat nytt jobb). Laga mat och mycket annat stå alltså på min agenda. Om jag kan få "hoppa över" städning om dagarna så finns en chans att jag kan lära vidare byggandets ädla konst till framtida generationer.

Svar X
Med två små barn och två katter blir set mycket smuts, vi bor i en enplansvilla utan några trösklar så det är plant och fint men dammet och smutsen samlas över dagen redan. Dammsög i förigår och igår hade jag på bygglagen som stod på golvet för att jag skulle lysa upp golvet för att se vart katt tass märkerna fanns då det blir en liten skugga men till min stora förvåning var det lika dammigt som dagen innan, innan dammsugningen! En robotdammsugare som alltid håller rent och fräscht skulle vara drömmen och hyggeniskt när man har småbarn och djur i hemmet att dammsuga 140m3 varje dag skulle ta extremt mycket onödigt tid av livet!

Redigerat:
Det var extremt många deltagare i den här veckans tävling, superkul! Vi ska försöka få in flera robottävlingar :).

Nu har vi i alla fall gått igenom varje tävlingsbidrag och lyckats hitta en enda vinnare. Veckans vinnare är ingen mindre än.... *virveltrumman bygger upp spänningen*... vår medlem Biiancca. Hurra hurra och massor av grattis önskar vi på redaktionen! Nu hoppas vi att ni får lite bättre stämning under städandet, mer fritid och en riktigt lyckad födelsedag!

Motivering: I vårt hus är det mannen som städar o han är inte på bra humör när denna sysselsättning utövas. Som nybliven trebarnsfar med tre lurvbollar som brottas halva dagarna o vägrar vara ute när det inte är plusgrader o toppenväder så kan ni ju gissa hur snyggt det är på vårt golv! Han fyller 35 år i april och vad vore bättre än att ge möjlighet till ett renare hem och samtidigt mer fritid!

X är svaret.
Motivering: Byggjobbarna glömde täta ventilationen...Dammsugarroboten kan arbeta heltid hos mig;-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.