2 % noggrannhet - det skulle vara perfekt med denna mätare för att kolla om vi har fukt i vår källare.
 
Rostiga stålreglar med avflagande träbitar på gräsmark, tecken på fuktskador. Träet utanpå stålregeln hade behövt en Ryobi fuktmätare med 2% noggrannhet långt tidigare. Med en Ryobi fuktmätare har man framförhållning, i god tid...(y)
 
Svar: 2%

Vi flyttade in i hus igår som är byggt i slutet på 1800-talet. Vårt första hus dessutom. Att hålla koll på fukten känns som en bra idé.
 
2% noggrannhet mellan 0 och 99,9%.
Bor i en gammal station från 1906 med källare där jag ibland får mycket fuktinträngning sovmornar lite. Skulle vilja kunna kolla trävirket
 
svar 2 procent, skulle använda fukt mätaren för att ha koll på vinden
 
2% Noggrannhet

Har både krypgrund och kallvind så den kommer inte ligga nedslängd i nån låda iaf.
 
2%
Perfekt nu när jag ska renovera timmerstuga.
 
Svar: 2% noggrannhet.

Motivering: Jag och min fru har i sommar köpt ett hus med källare från 1972. Om två veckor flyttar vi in tillsammans med vår lilla dotter. Vi ska dränera i vinter så det hade varit toppen att kunna hålla koll på fukten i källaren! Tekniknörden i mig tycker att jag absolut borde äga en fuktmätare :)
 
Svar 2 % noggrannhet.
Hugger mina träd i skogen. Sågar upp stockarna på en Solosåg och stabbar upp virket utomhus. Virket torkar ned till ca. 18 % och då är det dags att ta in virket inomhus i värme för att få det snickeritorrt.
Skulle vara perfekt att ha en fuktmätare för att kunna ha koll när det är dags att ta in virket i värmen och att kunna se när virket torkat ner till snickeritorrt.
 
2%
Med denna kan du mäta, allt som påverkats av väta
Har du fukt i källarn? Gå inte i fällan
Köp en bra produkt som hittar det som orsakar dålig lukt. Köp Ryobi!
 
2% noggrannhet.

Jag letar aktivt efter mitt första hus och är både okunnig och naiv säkert, använder därför gärna min kära far som mätinstrument till det mesta. Förvisso litar jag på pappa men han har tyvärr inte en noggrannhet på 2%. Att ha koll på fukten är både viktigt och klokt, det har jag förstått, den där grejen hade underlättat
 
2% noggrann.
Tjejen har övertagit föräldrarnas stuga i Härjedalen. Vissa fuktskador i källaren (underdrift).
En fuktmätare från Ryobi skulle sitta fint när vi försöker få ordning på detta :)
 
  • Källare med fuktskador, exponerad isolering och murblock, tecken på renovering och vattenskador.
Svar:
Med 2% noggrannhet.

Motivering:
Två år med ständig renovering,
total urblåsning och dränering.
Vi har äntligen skapas oss en egen idyll,
med denna kan vi se att ingen fukt finns i vår syll.
 
Svar: 2%

Syll och stomme på min utbyggnad har blivit riktigt sura efter en blöt sensommar. Jag planerade att köpa en fuktmätare innan isoleringen ska på plats, men jag vinner gärna en istället!
 
2%
Vill gärna mäta så att jag får koll-åtgärda med full kontroll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.