Noggrannheten är 2%. Skulle vara bra att ha när man bygger hus nu, speciellt med tanke på hur mycket det regnat... :)
 
Noggrannhet är 2%. Jag skulle gärna vilja kontrollera fukthalten i slöjdvirke innan jag spänner upp det i svarven.
 
2%
Blir perfekt för att fastställa när svampen är torr och kan läggas på burk!
Torkställning med svampar som torkar i ett rum, placerad nära en fläkt.
 
2% noggrannhet.

Motivering: mitt DIY projekt för vintern/våren är en husvagn med några mindre fuktskador så är i stort sett beroende av en fuktmätare varpå detta vore toppen och inför stundande ommålning av fasad vore det kanon att kunna kontrollera innan målning i detta regniga Sverige :)
 
2 % noggrannhet.
Putsen på källarväggen i vårt radhus har trillat ner, och då undrar vi såklart om det är fukt, eller om tidigare ägare bara målat med fel färg? En sån här mätare hade ju varit guld att ha nu!
 
Svaret är: 2%

skulle vara perfekt att ha när jag går ner i min krypgrund och Besiktar den så kan jag göra en riktig fuktmätning
 
Svar : 2 %

Motivering:
Hade varit skönt att kunna hålla koll på fukten i vår husvagn och i hemmet, så barnen slipper vistas i fuktiga miljöer. Och snart så börjar det bli dax att dra igång kaminen i gillestuga och samlas där hela familjen, hade varit skönt att få koll på veden så den är tillräckligt torr i stället för att gissa sig till det =)
 
1,999999999999 %

Motivering: Inget speciellt just nu, men kommer o behöva en snart. Skall bygga ett kupolhus (Dome house) med trä.
Obs: Redan har/ hade en, men hittar inte den, säkert hittar den gamla om jag får / köpa en ny! :rofl:
 
2%

älskar att peta på och mäta saker!
 
2%:snoggrannhet, men
hoppas mätaren visar noll i nyköpt hus från 1973 …..
 
Rätt svar: 2% noggrannhet!

Motivering: Lovar att den kommer gå varm, renoverar hus med källare, byggt på 40 talet som haft vattenskada efter expansionkärl OCH regnat in på två olika ställen.. OCH lägger till en översvämning i källare på det. Finns många platser jag skulle vilja ”checka” fukthalten på medan bygget fortskrider.
 
Svar: 2%

Motivering:
Jag renoverar för fullt hemma, och hjälper ofta vänner och familj med renoveringsprojekt. Att kunna mäta fukten både hemma och hos dom jag hjälper hade skapat en mycket större trygghet!
 
2% noggrannhet

Jag är osäker på om särbons suterränghus från 70-talet har fukt i suterrängvåningen. Med en fuktmätare får jag veta.
 
2% noggrannhet. Jag har upptäckt vattenfläckar vid taklisten i sovrummet, vore underbart att kunna kolla om det är fukt eller inte.
 
Noggrannhet på 2%.

Jag och sambon har nyligen köpt hus med källare och nojig som man är vill man alltid ha koll på saker och ting, så en fuktmätare vore toppen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.