Noggranheten är 2%

Hade varit kanon...eller ja, tråkigt kanske, att ha möjlighet att kontrollera min misstänkta fuktskada i badrummet.
Att man som bonus kan hålla koll både på krypgrunden, vinden och att veden håller korrekt fuktighet gör ju bara saken ännu bättre.
 
Noggrannheten i apparaten är 2%

Motivering till varför jag ska vinna:

Vid köp av huset uppmättes en del fukt på ett ställe och jag spårade källan till en läcka vid skorstenen och åtgärdade det som jag tror är felet, nu vill jag ha bevis.
 
Unikt namn
2%

Behöver som många andra hjälp att leta fukt i bland annat källaren. Släppande plastfärg både golv & väggar så det finns lite att ta tag i. Med en bra mätare i hand skulle arbetet kunna effektiviseras.

Meec modellen som införskaffades är tyvärr 100% oduglig.
 
Noggrannhet: 2%

Vore superintressant att använda i källaren på mitt gamla hus!
 
Svar: 2%

Eftersom vi bor i ett hus med en del från 1805, en från 1880ish och en från 1932 tror jag skulle det vara bra att kunna få bättre koll på hur de olika husdelarna mår och hur fuktiga det är så man vet om nått måste åtgärdas eller om man kan hitta andra saker att göra med fastigheten.
 
2% noggrannhet. Vill få koll på mitt hus utan att behöva fråga andra. Mäta fuktighet är en viktig sak att kunnA göra själv
 
Svar: 2% noggrannhet mellan 0 och 99,9%.

Motivering: Det skulle sitta fint med en mätare då jag upptäckt att innertaket har en mörkare del, hittar inget läckage, men skulle vara skönt att utesluta ev fukt från ovan och istället få besked att målningen är tunn.
 
0-99,9% är svaret.
 
Svar: 2% nogrannhet
Motiveringen är att jag har en pågående fukt-/vattenskada och för att inte vara helt i händerna på hantverkare så vore det skönt med en egen fuktmätare så att de inte försöker lura en genom att ta för mycket/litet samt få en hum om omfattningen
 
Svar: mäter med 2% noggrannhet mellan 0 och 99,9%

Lånar fuktmätare på nåder, skulle verkligen behöva en egen till alla kommande byggprojekt hemma!
 
Svar: 2%

Motivering: vi köpte vårt första hus för 1 år sedan och håller på att smårenovera lite överallt. Har märkt att det hade varit väldigt smart med en fuktmätare...
Vår värmekälla i huset är kaminen så det hade också varit perfekt att kunna hålla koll på fukten i veden.
 
Svaret är 2%, och motiveringen är att en fuktmätare vore toppen för att säkerställa att både syllar, panel och vind i vårt hus från -72 inte dragit åt sig onödig fukt. Precis köpt en slip från Ryobi och tycker än så länge det dessutom är ett bra märke!
 
2% noggrannhet. Bra att kunna mäta fuktvärdet själv vid köp. Besiktningsman gör det inte som regel eftersom de oftast bara gör en optisk besiktning . De skriver oftast något i följande stil; Om huset är byggt på rött sätt är det inga större problem........men om det är felaktigt gjort så finns ett problem. Därmed har de påtalat ett probleme och då kan det inte senare bli ett dolt fel. Bättre att ha en egen mätare och kolla. Lyft på saker. Bryt bort något och mät
 
Svaret är 2 procent.

Sågar virke mest på hobbynivå och inga stora mängder.
Har ett fullstort cirkelsågverk men jag har ingen koll alls på hur torrt virket är varken när det sågas eller när det
legat och torkat.

Det skulle vara både praktiskt och kul att ha koll på!
 
Svar: 2% noggrannhet (Fungerar upp till en fuktighet på 85%)
Just köpt ett radhus, riskkonstruktion, skulle vara väldigt fiffigt att mäta fukt speciellt nu när vi renoverar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.