37 724 läst · 809 svar
38k läst
809 svar
Avdrag och bidrag för husägare, bättre med skattesänkningar istället?
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Nej det vet jag väl det är ju det som är min poäng. Men man kan ju för fan inte ha 20 procent av sin arbetande befolkning jobbades i kommunen. Det är som om ett IT bolag skulle ha 20 procent administration. Det är inte hållbart.P pmd skrev:
Men jag ger upp för ingen går verkar fatta min poäng. Vilket i sig är smått sjukt
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Varför är det inte hållbart? Notera nu att jag inte skriver att det är hållbart. Jag vill bara veta varför du tycker att det inte är det. Berätta gärna lite mer utförligt än du har gjort hittills varför du tycker så.AndersMalmgren skrev:
Nej, det är inte sjukt. Du har inte argumenterat för din åsikt, utan bara upprepat den och blivit frustrerad över att ingen har anammat den. Ingen kommer att hålla med sig om du inte argumenterar bättre.AndersMalmgren skrev:
Hur har du avgjort det?P pmd skrev:
Ja, och det är en stark drivkraft att se till att vara effektiv och rationell.P pmd skrev:
De privata företag som inte är effektiva finns inte kvar. Det är bara de effektiva som finns kvar.
Det är riktigt. Det finns inga incitament för den organisationen att vara effektiv. Det är inte fel på människorna där. Det är organisationsformen som är defekt.P pmd skrev:
Offentlig sektor kan vara hur oduglig som helst. Det går inte att komma tillrätta med.
Det där märks bland annat när verksamheter privatiserats och då effektiviserats och stigit i värde. Då blir vänsterfolk hysteriska och menar att verksamheten sålts för billigt. Dom kan inte förstår att den blir mer värdefull när den drivs mer rationellt.