OpiMaza
Broens skrev:
Jag har precis grävt ner slang för fiber och en kniv gick sönder, men det gör alla knivar om de träffar på sten!
Ok tänkte jag, detta verkar inte funka, men jag gav det en chans till. Bytte de tre knivarna och kollade gräsmattan mot sten (har ca 800-1000 m² matta) och då menar jag småsten!!!
Knivarna håller hur bra som helst, kollas dagligen om de snurrar runt och är hela.
De har t.o.m. skurit sönder en 1/2' slang, så skärpan och kraften är det inget fel på.
Glöm Husqvarnas hutlösa priset, besök Jula :cool:
Ska prova när mina knivar ä slut

Hur får du dessa till att sitta? Min automover har en skalle som inte går ner i ytterhål.
rakblad.jpg

Redigerat:
Chappe 4 skrev:
Hur får du dessa till att sitta? Min automover har en skalle som inte går ner i ytterhål.
[bild]
Jag har en Husqvarna 220 och där passar skruvarna perfekt!
Har du provat nya skruvar eller har du ett annat fabrikat?

Chappe 4 skrev:
[bild]
Chappe 4:
Gjorde ett inköp idag på Jula, 29 spänn för 10 st knivar, hujedamej va dyrt ;).
Kollade dessa knivar mot klipparens skruvar, inga problem med passningen, sitter hur fint som helst!
Skall gå ut i trädgården och kolla på min Husqvarna AM220 och ta en :beer:

Redigerat:
Återkommer med bilder på förpackningen

Sören skrev:
Jag har testat och de höll inte ett dygn, köp här i stället, Gardenaknivar men exakt samma som till Huskvarna men mycket billigare.

[länk]
Jag vet ju inte hur din gräsmatta ser ut, men mina Jula-knivar har hållit skärpan i över två veckor utan problem.
Fast hur mycket billigare menar du då, du pröjsar 11 spänn/kniv o jag bara 2,90:-
Vi kanske bara räknar lite olika...:rolleyes:

Jag menar givetvis mot H-kvarnas knivar inte mot Julas rakknivar,det kan ha varit tallkottar som är boven men det har aldrig hänt förut med originalknivar fast jag haft maskinen 4 säsonger-

Hittade denna sida, vet inte om den nämnts här tidigare.
9st knivar 2,8g + skruv för 95:- inkl frakt. Det är väl antagligen kopior men priset är ju bra.

http://www.gräsklipparknivar.se/

• Gilla
jon och 2 till
  • Laddar…
Hur går det för er med Julaknivar?
Har själv testkört i en vecka nu och det funkar perfekt :)

Ni med Julaknivar - fungerar de bra fortsatt?

Går det att måla automower knivarna? Har startat min nya automower förra veckan redan är två knivar av ( lite höga kantstenar. Här och var. Med en ettåring i huset skulle jag vilja måla knivarna i kanske röd färg för att hitta dom lättare om det går av fler.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.