Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 726 inlägg
"Vad kör ni andra på för klipphöjd? Vad motsvarar ex läge 5 i cm?"
Klipphöjden ställs från 2-6cm motsvarande steg 1-9.
Dvs. 8 steg på 4cm, eller varje steg är 0,5cm.
Jag kör på steg 6 (=2cm + 5×0,5cm) dvs. 4,5cm.
Klipphöjden ställs från 2-6cm motsvarande steg 1-9.
Dvs. 8 steg på 4cm, eller varje steg är 0,5cm.
Jag kör på steg 6 (=2cm + 5×0,5cm) dvs. 4,5cm.
Tror bara GPS'n kan reda ut om klipparen varit mindre i ett område och försöker då ta sig dit i första hand. Har inget med gräsets längd att göra.Y Yrrol skrev:
Däremot finns s.k. vädertimer som skall(enl. uppgift känna av gräsets längd via motståndet i knivtallriken. Finns även på 420.
Känner igen det där, om jag trycker på parkera så måste man starta den på klipparen......S Snål-Jocke skrev:Jag har vid två tillfällen mha nallen valt att parkera min klippare för att låta den stå kanske 4-5 dagar ( dålig grästillväxt).
När jag sedan skall starta den så har Autoconnect upphört att fungera, och jag har då tvingats att återigen para ihop klipparen med telefonen. Har någon mer än jag upplevt detta?
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Det blev genast mycket trevligare.S Stefan Severin skrev:
Nej jag har inte Facebook, fick höra det av någon på "byn" att det va hasplåten som var orsaken. Och inte lagerknas som jag trodde först. Jo en hålfri hade varit optimalt.
Hasplåten har jag vetat hela tiden va boven på ett eller annat sätt.N Nibblers skrev:
Har bytt lager,fettat in dom etc etc.
Förra året la jag ut en video om hur illa jag tyckte dom lät men dom ska låta så bla bla nä jag hör inget typ.
Tills jag la ut en ny video där jag demonstrerade hur den lät när jag bromsade plåten med skon som en sa till slut att testa tejpa hålen då det blir turbulensljud genom hålen då knivdisken snurrar för fullt.
Äntligen kunde man sova ostört efter det.
Har stört mig nå kopiöst över detta oljud
Bästa svaret
Oljudet
Lösningen med tejp
Lösningen med tejp
Min kollega hade sett din video. Gött att du löste det svor en ramsa varje gång den tutade förbi sovrummet eller brände runt altanen när man relaxade.S Stefan Severin skrev:Hasplåten har jag vetat hela tiden va boven på ett eller annat sätt.
Har bytt lager,fettat in dom etc etc.
Förra året la jag ut en video om hur illa jag tyckte dom lät men dom ska låta så bla bla nä jag hör inget typ.
Tills jag la ut en ny video där jag demonstrerade hur den lät när jag bromsade plåten med skon som en sa till slut att testa tejpa hålen då det blir turbulensljud genom hålen då knivdisken snurrar för fullt.
Äntligen kunde man sova ostört efter det.
Har stört mig nå kopiöst över detta oljud