Y Yrrol skrev:
Tror ni det är värt att läggatill ~3-4tusen mer än för att få en 430X istället för 420?
Välj efter gräsmattans storlek. Har 420 yttäckning nog för dig tror jag att du blir nöjd med en sådan.
 
"Vad kör ni andra på för klipphöjd? Vad motsvarar ex läge 5 i cm?"

Klipphöjden ställs från 2-6cm motsvarande steg 1-9.
Dvs. 8 steg på 4cm, eller varje steg är 0,5cm.
Jag kör på steg 6 (=2cm + 5×0,5cm) dvs. 4,5cm.
 
Y Yrrol skrev:
På vilket sätt gynnas man av GPSen i 430X?

Såg i någon reklamfilm att dessa anpassar sig till om det växt mer eller mindre,
stämmer det?
Tror bara GPS'n kan reda ut om klipparen varit mindre i ett område och försöker då ta sig dit i första hand. Har inget med gräsets längd att göra.

Däremot finns s.k. vädertimer som skall(enl. uppgift känna av gräsets längd via motståndet i knivtallriken. Finns även på 420.
 
S Snål-Jocke skrev:
Jag har vid två tillfällen mha nallen valt att parkera min klippare för att låta den stå kanske 4-5 dagar ( dålig grästillväxt).

När jag sedan skall starta den så har Autoconnect upphört att fungera, och jag har då tvingats att återigen para ihop klipparen med telefonen. Har någon mer än jag upplevt detta?
Känner igen det där, om jag trycker på parkera så måste man starta den på klipparen......
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Tips för en tystare 420 när man kör på lägre klipphöjd.
Undersidan av en gräsklippare med synligt klippaggregat och gräsrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mysman
  • Laddar…
Bör göra ganska stor skillnad i både ljud och hur lätt det snurrar. Men vad är det du har stoppat i hålen?
 
Tejpade hålen först men det släppte efter ett tag. Så nu limmade ja dit dessa. Det blir verkligen skillnad.
Förpackning och ett exemplar av täckplugg till WC-skruvhål på en brun yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Q quick skrev:
Då skulle du köpt en 450x istället. Den här ultraljudsensorer och saktar in för hinder.
Ja, men då snackar vi inte 20000kr för klipparen...

Dock kan jag inte klaga på ljudnivån, den är ruggigt tyst
 
Min gick tyst när jag klippte på det högsta. Det va när jag kom ner till 4-3 som den började "brumma". Va väldigt irriterande när den passerade sovrumsfönstret.
 
S Shiraz skrev:
Ja, men då snackar vi inte 20000kr för klipparen...
Nä verkligen inte men det sa jag inte heller :D
 
N Nibblers skrev:
Tips för en tystare 420 när man kör på lägre klipphöjd.
[bild]
Sjukt skönt å hitta felet, antar att du är med i Facebook gruppen och såg mitt inlägg om det hela.
Bästa vore om man hade en hasplåt utan knivhålen.
Just nu har jag limmat med superlim på båda sidorna och det håller än
 
S Stefan Severin skrev:
Sjukt skönt å hitta felet, antar att du är med i Facebook gruppen och såg mitt inlägg om det hela.
Bästa vore om man hade en hasplåt utan knivhålen.
Just nu har jag limmat med superlim på båda sidorna och det håller än
Det blev genast mycket trevligare.:)
Nej jag har inte Facebook, fick höra det av någon på "byn" att det va hasplåten som var orsaken. Och inte lagerknas som jag trodde först. Jo en hålfri hade varit optimalt.
 
N Nibblers skrev:
Det blev genast mycket trevligare.:)
Nej jag har inte Facebook, fick höra det av någon på "byn" att det va hasplåten som var orsaken. Och inte lagerknas som jag trodde först. Jo en hålfri hade varit optimalt.
Hasplåten har jag vetat hela tiden va boven på ett eller annat sätt.

Har bytt lager,fettat in dom etc etc.
Förra året la jag ut en video om hur illa jag tyckte dom lät men dom ska låta så bla bla nä jag hör inget typ.

Tills jag la ut en ny video där jag demonstrerade hur den lät när jag bromsade plåten med skon som en sa till slut att testa tejpa hålen då det blir turbulensljud genom hålen då knivdisken snurrar för fullt.

Äntligen kunde man sova ostört efter det.
Har stört mig nå kopiöst över detta oljud
 

Bästa svaret

Oljudet

Lösningen med tejp
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
S Stefan Severin skrev:
Hasplåten har jag vetat hela tiden va boven på ett eller annat sätt.

Har bytt lager,fettat in dom etc etc.
Förra året la jag ut en video om hur illa jag tyckte dom lät men dom ska låta så bla bla nä jag hör inget typ.

Tills jag la ut en ny video där jag demonstrerade hur den lät när jag bromsade plåten med skon som en sa till slut att testa tejpa hålen då det blir turbulensljud genom hålen då knivdisken snurrar för fullt.

Äntligen kunde man sova ostört efter det.
Har stört mig nå kopiöst över detta oljud
Min kollega hade sett din video. Gött att du löste det(y) svor en ramsa varje gång den tutade förbi sovrummet eller brände runt altanen när man relaxade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.