114 442 läst · 280 svar
114k läst
280 svar
Attefall med pulpettak - egen konstruktion
Produkter som diskuteras: "montageskruv"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
1977bjorn skrev:Idag höll jag på att få ett sammanbrott på mina skämtartiklar till håltagare. Köpte ändå en ny på byggmax och tänkte att ”jag skall ju inte göra så många... den räcker nog...”
Ett tips, nedan verktyg är farliga, helt odugliga, pengar i sjön och bidragande orsak till psykisk ohälsa. Köp aldrig (om det inte är som skämtpresent till någon ovän)
[bild]
Som tur var hade min lokala bygghandel en som inte var värdelös
[bild]
Vilket märke var det på de du köpte först och på de som du var nöjd med?
vet ej de på de första, men den ena var en sats från jula tror jag (funkar till gips men inget annat). Den andra har jag redan slängt, men det var något tyskt från byggmax.H Hasse1982 skrev:
den jag köpte idag ser ut såhär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Störde mig på några skruvhål, så det fick bli plugg, onödigt men tillfredställande.
V-pumpen på plats
Imorgon skall det blandas färg. Tjära, rå linolja och balsamterpentin skall på hörnstolparna samt v-pumpshuset. Tror dörren får en släng av det också.
nya engångsgasoltuber inhandlade från biltema, så det blir ytpapp på v-pumphuset också
Logga in
Skapa konto
V-pumpen på plats
Logga in
Skapa konto
Imorgon skall det blandas färg. Tjära, rå linolja och balsamterpentin skall på hörnstolparna samt v-pumpshuset. Tror dörren får en släng av det också.
nya engångsgasoltuber inhandlade från biltema, så det blir ytpapp på v-pumphuset också
Produkter som diskuteras: "rå linolja"
Linolja rå Ottosson
För inoljning av trä m.m.
139 kr inkl moms
Läs mer
Det är alltid en avvägning mellan att skydda pumpen från nederbörd, sol och nedfall i form av barr och löv (vilket det finns massor av) och att bibehålla effektiviteten. Nu syns det dåligt och det är mörkt ute - så jag kan inte visa, men det är 300 mm fritt under samt 400 till väggen på teknikhuset. Där är 150mm fritt runt hela ”bakstycket”, alltså avstånd mellan skjulet och teknikhuset, så det bör vara lungt.
edit:
Inlägg 85 så ser man bättre
edit:
Inlägg 85 så ser man bättre
Liner på G och lite slangar och grejjer...