Nissens
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Nej jag kommer inte leta ett smack mer efter något märkligt DU påstår. Du har fått nog med svar nu. Du är totalt oseriös och meningslös att prata med tills du presenterar fakta som styrker det du påstår
Det blir lite märkligt när du begär mer av andra än av dig själv, eller hur?

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Nej jag kommer inte leta ett smack mer efter något märkligt DU påstår. Du har fått nog med svar nu. Du är totalt oseriös och meningslös att prata med tills du presenterar fakta som styrker det du påstår
Okej. Ditt val.
Men var faktiskt nyss duktig på att leta själv och inte få allt serverat samt finna att du hade fel på 20 år och insåg samt lärde dig något nytt. Iaf om BNP. Trots att jag inte ens tog upp om BNP.
inte snubbla på mållinjen nu!

Nissens Nissens skrev:
Just, jag upplever det som klemat.
åt Bröli hållet då. Sorry, men påminner om det faktiskt.

Länk:

Redigerat:
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har bidragit med länkar till det mesta jag påstår. Om man påstår att något ”går att läsa överallt” borde det vara rätt lätt att bistå eller hur?

Nissens
Jag har bidragit med länkar till det mesta jag påstår. Om man påstår att något ”går att läsa överallt” borde det vara rätt lätt att bistå eller hur?
Då har vi olika uppfattningar om det.

Nissens Nissens skrev:
Då har vi olika uppfattningar om det.
Då förutsätter jag att du aldrig satt din fot på en högskola. Knappt ens gymnasiet där man där lära sig detta

Exponentiellt ökande avgift för att stå i hyresrättskö är extremt vettigt.

Tex boplats Syd ökar ju inlåsningen i dagsläget, samma kö för Malmö som små hålor utanför. Så att tacka ja till en hyresrätt i Staffanstorp nollställer din kö i Malmö också t.ex, idioti.

• Gilla
Kentvirulent
  • Laddar…
Har varit en hel del ”Trumpfakta” i tråden och som med statistik kan man mer eller mindre välja resultatet 🤔
Men det är väldigt stor skillnad på ”Stockholmspris” och fastighetspris över lag
Men tvingas ”låna” för att betala fastighetskatt är knappast nån bra lösning…….. då är ”inlåsningen” på grund av reavinstbeskattning enklare att hantera för den breda allmänheten

Nissens
Då förutsätter jag att du aldrig satt din fot på en högskola. Knappt ens gymnasiet där man där lära sig detta
Det visar att du är helt vilsen.
Du har genomgående ett icke akademiskt beteende. Det är lätt att se din agenda och hur liten din värld är när det gäller bostadsmarknaden.

Du är så förblindad av att föra fram ditt budskap så att du helt ignorerar andras perspektiv och kunskaper.

Så beter sig vanligtvis inte en utbildad person.

• Haha
  • Gilla
Tuk-Tuk och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det visar att du är helt vilsen.
Du har genomgående ett icke akademiskt beteende. Det är lätt att se din agenda och hur liten din värld är när det gäller bostadsmarknaden.

Du är så förblindad av att föra fram ditt budskap så att du helt ignorerar andras perspektiv och kunskaper.

Så beter sig vanligtvis inte en utbildad person.
För att jag ber om en källa för att styrka påståenden? Ok, vi säger så

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
För att jag ber om en källa för att styrka påståenden? Ok, vi säger så
Nej, på grund av ditt generella beteende i tråden.

L lbgu skrev:
Eftersom de bara är tyckare med lite olika partifärg så finns det väl ingen anledning att bry sig om vad de tycker. Som jag sa Nationalekonomi är ingen vetenskap. Av någon anledning verkar du se upp till dem, men det gör inte jag.
Hur menar du att nationalekonomi inte är en vetenskap?

H hellem skrev:
Ekonomi är inte riktig vetenskap.

Ekonomiska forskare har, precis som andra samhällsvetenskapare, svårt att nå entydiga kontrollerbara testresultat.

Den som inte har en verklighet i laboratorieskala att testa sina hypoteser mot måste göra det med hjälp av modeller, gärna matematiska sådana, om stringensen ska bli något som liknar naturvetenskaparnas. Problemet är att modellerna i konkreta beslutssituationer sällan ger någon ledning.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/nobelpriset-i-ekonomi-ingen-riktig-vetenskap-6757536

• Haha
hellem
  • Laddar…
H hellem skrev:
Njaa. Det är nog tveksamt om man kan kalla det vetenskap. Det finns en massa teorier som visar sig ogiltiga efter några år.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.