phl skrev:
Det är mycket möjligt, jag var bara förvånad över att hitta den där. På mitt jobb glider man runt i geekiga T-shirts och drar murkna datorskämt dagarna i ända så jag använder inte brallorna i yrket ;)
Fan vad skoj det vore att byta tomburkar med dig en dag, jag skulle sitta och klia mig i huvudet åt dina gränssnitt och protokoll, medan du skulle riva en halv kommun med min falukorv.
 
Redigerat:
Vet inte om 62_an som klagade på att knäskydden hamnade fel är tjej eller kille men själv har jag skyllt samma problem på att tillverkarna inte verkar ha koll på att vi tjejer har byxorna upp till i midjan och inte hängandes på höfterna (i synnerhet inte om fickorna är fulla med tung spik). Konsekvensen blir att knäskydden hamnar för högt upp, i alla fall på de BlueWear som jag har (som jag i övrigt är nöjd med hittills men strax ska läsa mer om på alla trådar där de verkar dissas helt :)).
Jag skulle vilja maila och tipsa dem, men jag hittar ingen hemsida.
 
Jag använder Worksafe i yrket och är mycket nöjd. Det enda negativa skulle vara att dom blir solkiga efter några tvättar.
 
Köpte nyligen ett par Fristads CY piratbyxor som jag är väldigt nöjd med. Fickorna är lite annorlunda placerade jämfört med traditionella arbetsbyxor men jag börjar få in vanan att bland annat telefonen sitter på andra benet. Har för mig att denna CY modell ska vara lite mer moderna och ungdomliga ;)
 
Marcus J skrev:
Jag kanske missförstår, men mina blå Fristads FAS-250 har också dubbelficka, dvs en extraficka utanpå spikfickan, vänster sida. Perfekt för småprylar som man alltid vill veta var de finns, t ex spikdrivaren. Aktuella skruvbits bor i den inre framfickan. Och favvomätbandet med snabbfäste ([länk]) passar perfekt på det sydda bandet utanpå höger spikficka. :)
Vad använder man fickan till som är längst ner på högra benet på Fristads FAS250, nere vid foten? Verkar rysligt opraktiskt?
 
voodoo skrev:
Vad använder man fickan till som är längst ner på högra benet på Fristads FAS250, nere vid foten? Verkar rysligt opraktiskt?
Första förband...?
 
voodoo skrev:
Vad använder man fickan till som är längst ner på högra benet på Fristads FAS250, nere vid foten? Verkar rysligt opraktiskt?
När jag hade liknande som arbetskläder en gång för länge, länge sedan. Var den fickan för skit man behöver när man ligger på knä kryper runt på alla fyra för att komma åt vissa delar av maskiner. Då är den helt plötsligt inom väldigt bekvämt räckhåll... Även om den är ganska värdelös när man står upp.

Kan väl tänka att det är ungefär samma för hantverkare som gnölar runt i den ställning.
 
62_an skrev:
Jag har tydligen ovanligt korta ben, eller ovanligt stor mage - det senare kan väl inte stämma - jag är ju så vältränad :D
Men jag köpte först ett par Blåkläder på Jula i storlek D100, men knäskydden kom för långt ner, iofs bara ett par cm, men nog så irriterande. D96 blev för smala.
Köpte istället ett par Fristads på Swedol som jag först tyckte verkade vara bättre - men lika med dom. Främst när jag stod upp så kom knäskyddskanten precis under knäet - dom liksom hakade upp sig när jag gick.
I båda fallen stoppades knäskydden in underifrån.
I mina gamla brallor från Björnkläder stoppades dom i ovanifrån och dom har passat perfekt - men dom höll ju inget vidare eftersom dom sprack ovenför knäet alldeles för tidigt.
Finns det andra förslag?
Eller är det Björnkläder som gäller?
Projob har två fack för knäskydden om man vill ha dom lite längre upp
 
TheStills skrev:
Min fru klagar på att det är så himla svårt att få tag i damstorlekar
Swedol ska visst ha några.. Men är det någon annanstans man kan hitta dessa? och då hela sortimentet?
Frugan köpte sina på Jula faktiskt...

MEn sedan borde din lokala välsorterade skyddsbutik ha även damstorlekar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.