Hur tänkte du när du?

1) Reggar dig på ett helt nytt forum för branchfolk som har _helt_ andra normer än i vårt land.

2) I din _första_ post tar fram motorsågen och sågar en hel branch i ett land stort som Europa jäms med fotknölarna.

Visst underhållningsvärde dock ;)
 
phl skrev:
Hur tänkte du när du?

1) Reggar dig på ett helt nytt forum för branchfolk som har _helt_ andra normer än i vårt land.

2) I din _första_ post tar fram motorsågen och sågar en hel branch i ett land stort som Europa jäms med fotknölarna.
Varför inte... :p

//Patrik
 
K_arlstrom skrev:
Gillade deras active shell jacket :cool:
[länk]

Men även deras heavy duty zip-off pants
[länk]

Du råkar inte ha kollat på / köpt någon av dessa ?
Har deras "vanliga" workerbyxa samt fleece och softshell jacka.

Grymt bra, se denna länk
 
vilden skrev:
Har deras "vanliga" workerbyxa samt fleece och softshell jacka.

Grymt bra, se denna länk
Låter positivt! Var köpte du dom ? Glömde fråga :)
 
Vad föredrar ni kortbyxor eller 3/4 byxor och varför?
 
Jag är novis i arbetsklädsanvändarbranschen men köpte ett par 3/4-byxor vilka jag är mycket nöjd med. Anledningen till 3/4 och inte kort är att man kan använda knäskydd och det är extremt mycket värt för mig som håller på och jobbar på vinden med snedtak, spenderar halva kvällarna på knä... Om det är kyligt ute så sätter man på sig en långärmad tröja och jobbar lite hårdare, så fryser man inte med 3/4-byxor heller...

Jag köpte för övrigt ett märke som det hissats varningsflagg för i tråden, bluewear på jula, innan jag såg den här tråden. 149 spänn för ett par 3/4-byxor var extremt prisvärt, jag är mest irriterad på att jag inte köpt dem tidigare.
 
Jag har tydligen ovanligt korta ben, eller ovanligt stor mage - det senare kan väl inte stämma - jag är ju så vältränad :D
Men jag köpte först ett par Blåkläder på Jula i storlek D100, men knäskydden kom för långt ner, iofs bara ett par cm, men nog så irriterande. D96 blev för smala.
Köpte istället ett par Fristads på Swedol som jag först tyckte verkade vara bättre - men lika med dom. Främst när jag stod upp så kom knäskyddskanten precis under knäet - dom liksom hakade upp sig när jag gick.
I båda fallen stoppades knäskydden in underifrån.
I mina gamla brallor från Björnkläder stoppades dom i ovanifrån och dom har passat perfekt - men dom höll ju inget vidare eftersom dom sprack ovenför knäet alldeles för tidigt.
Finns det andra förslag?
Eller är det Björnkläder som gäller?
 
tihimas skrev:
...Varnar för byxor från: Jobman, Topswede, Biltema och Bluewear. De sitter alla illa och vill trilla ner över ändan så att man hela dagarna går och drar i linningen...
ang jobman
 
tihimas skrev: ...Varnar för byxor från: Jobman, Topswede, Biltema och Bluewear. De sitter alla illa och vill trilla ner över ändan så att man hela dagarna går och drar i linningen...

Har inte den erfarenheten, tycker att de är utmärkta och prisvärda.
 
Jag har precis köpt ett par fristads 3/4 byxor och är jätte nöjd. Luftigt nu på sommaren och har knäskydd. Till skillnad från shorts som är helt värdelösa i ett yrke där man ligget mycket på knä.

Tycker även att fristads har bra och praktiska fickor. Det är så klart personligt och beroende på vad man jobbar med.

Men akta er för L.Bradors varselbyxor. Usel kvalité på tyget och sömmar. Jag och några arbetskamrater har slitit ut vars ett par i månaden. Dock skulle tillverkaren dra in hela kollektionen, så man får hoppas den nya modellen håller högre kvalité.
 
Redigerat:
Undrar lite om storlekar, hur vet man egentligen vilken storlek man ska ha? Jag har just nu Fristads FAS2-byxa, C50 (eller 52), men de är rätt stora i midjan och när man, som jag, går runt med mycke verktyg i fickorna så tynger det ner en hel del och man får gå och justera bältet och så.

Finns det någon storleksguide eller dyl. någonstans?

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.