Immobil skrev:
Var så god: [länk]
Tackar!

//Patrik
 
Så där ja, dags att byta ut de totalt lappade men ändå trasiga Fristads golvläggarbyxorna. Tittade på de Björnkläder Jubileumsbyxor som nämnts på första sidan i tråden. De verkade mycket genomtänkta med en massa smarta fickor både på båda benen och utanpå spikfickorna. Nog väl så bra fickor som på de golvläggarbyxor jag tidigare prisat. Slog till direkt, nu får jag dras med dem i två-tre år ;)
 
D-ring på arbetsbyxorna, vad ska man ha den till?

//Patrik
 
D-ring?
 
Tror Patrik menar ringen som brukar sitta vid hällorna till bältet.
Den är formad som ett D.
 
Vad har man denna ring till på andra typer av byxor?
 
Tittade på arbetsbyxor och såg att de kallade den ringen (som jag undrat/undrar vad det är till för) för "D-ring". Googlade även på det och såg en massa liknande metallringar.

//Patrik
 
Sätta fast nyckelknippan på den kanske?
 
Den kan vara till för att hänga en kortjojo i. Alla vet vad en nyckeljojo är? Bra! En kortjojo är en jojo som har en korthållare i ändan av snöret. När man springer in och ut någonstans där det är kortdörrar är det rätt irriterande att ha kortet i plånboken. Kortjojon brukar ha en billig ursäkt till karbinhake att hänga fast i saker med, t e x d-ringen. D-ringen brukar finnas inne i ytterbröstfickor på jackor också.
Att hänga sina nycklar i d-ringen på ett par byxor kan ju vara rätt korkat. D-ringen kan ju faktiskt gå sönder.
Jag hänger mina nycklar i d-ringen, men de sitter på en lång kedja och själva knippan ligger i fickan.
 
Redigerat:
Om du köper de fina Björnkläderbyxorna som jag nu är helt lyrisk över så följer det med inte bara EN utan TVÅ nyckelband med karbinhake och snabbspänne (förvisso bara i nylon) som knäpps fast i vardera vanliga fickan på framsidan. Kanon för nycklarna!

När du nu pratar om kortjojos så kan ju ibland råka ut för att man måste bära ett ID-kort synligt på vissa företag. Var sätter man dem på Björnkläderbyxan? Jo, i den genomskinliga plastfickan som kan vikas ner från höger spikficka. Makalöst vad de har tänkt till!
 
Den genomskinliga fickan du nämner är jättebra... säkert i flera dagar. Sedan är den så sorgligt repig att du inte ser vad som är inuti den.
 
Det är mycket möjligt, jag var bara förvånad över att hitta den där. På mitt jobb glider man runt i geekiga T-shirts och drar murkna datorskämt dagarna i ända så jag använder inte brallorna i yrket ;)
 
phl skrev:
När du nu pratar om kortjojos så kan ju ibland råka ut för att man måste bära ett ID-kort synligt på vissa företag. Var sätter man dem på Björnkläderbyxan? Jo, i den genomskinliga plastfickan som kan vikas ner från höger spikficka. Makalöst vad de har tänkt till!
Det finns ju på Fristads byxor också.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.