B
K kortis skrev:
Det är väl just därför man anlitar sk proffs/hantverkare de ska ha kunskaper och kunna förklara för kunder hur allt fungerar
Det märkliga är ju att konsumwnter verkar ha stenkoll på de juridiska och hur extremt ovetandes man kan vara. Hur oinsatt oxh inte ha något som helst ansvar.

Men när de kommer till en så enkel sak som just vad man vill ha offert på eller vad som skall göras hemma hos sig självt m.m. DÅ behöver man inte ha någon som helst koll och DÅ är de hantverkarens ansvar och denne ska ta den ekonomiska smällen.

Ibland funderar man på om folk verkligen är såhär eller om de är ett spel för att blåsa hantverkaren.

De kanske är just de "spelet" från konsumenters sida som gör att hantverkaren måste ta sån inihelvetes "höjd" hela tiden och därför dyker dessa trådar upp om priser.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
Skräcksnöret och 12 till
  • Laddar…
Men OM nu material ingår i en offert så måste det ju rimligen finnas en spec i offerten på Vilket material? Är ju en jäkla skillnad på pris på offerdalsskiffer och betongsten. Och även spec på kantsten osv? Sedan så låter ju inte 142 000 speciellt orimligt för arbete + material ens på 70 kvm. Än mindre om det är 100 kvm det handlar om.
 
  • Gilla
ViktorHg och 10 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Känns som det är nåt lurt eftersom offerten inte läggs upp, inte ens valda delar
 
  • Gilla
Risarvaren och 19 till
  • Laddar…
V Niclas Binnquist skrev:
Hallå forumet,

Vi har hamnat i en högst otrevlig situation, en lång historia kort:

Framsida på vår villa ska göras (nybygge), plattsättning parkering + gång till entrén, resten förberedas
för gräs (vi lägger ut och fixar gräset själva). Vi får en rekommendation av en bekants släkting som är
en större aktör (släktingen).

De kommer ut och kikar och fråga mig inte vem som hittar på hur stor ytan är men kontentan är iaf 70 kvadrat (stenläggningen). Vi får ett offererat pris per sms på 70 000 kr ex moms men inkluderar 2 man, grävare + MATERIAL.

Hantverkaren lägger till att han hoppas att vi förstod att det tillkommer moms, min fru frågar om totalpriset, vi får då svaret 87 500kr. Vad bra säger hon (det är svärmor som ska betala kalaset) jag har sagt till henne att det nog blir strax över 100 000kr! (så positivt besked). Vi kör på det! Toppen säger han jag skriver ihop en riktig offert...

Här någonstans skickar MrX kan vi kalla honom för ett mail/mess till min svärmor och frågar om hon kan sätta in drygt 40 000kr på hans konto, vi svarar att vi inte betalar i förväg. Ok får vi till svar.

Några veckor senare kör de igång (en vecka försenade), arbetet rullar på några dagar men sen en torsdag dyker den inhyrda grävmaskinskillen upp efter lunch och vill ha min uppmärksamhet: "Jo du Mr X ringde mig igår kväll och var lite hysterisk han har tydligen lovat att han skulle va med familjen tors-fre".

Okej säger vi, inte så mycket att göra åt saken men vi tyckte kanske att det var lite märkligt att MrX inte kunde dra iväg ett sms eller ett telefonsamtal själv och informera om detta. Jaja inget mer med det.
Det kommer dock ett sms dagen efter där MrX frågar om vi kan betala för stenen nu, vi svarar att nej vi
betalar inget förrän jobbet är klart. Okej ingen fara får vi till svar. (men vi börjar få lite märkliga vibbar).

Jag kommer inte ihåg exakt i kronologisk ordning när vissa saker dök upp, men här ungefär kommer de på att det inte är 70kvm, och "skyller" på antingen oss eller den större aktören som MrX hyr alla maskiner ifrån.
De säger att de kommer behöva beställa mer sten, okej säger vi hur mycket eftersom vi behöver förankra alla moment hos svärmor som ska betala. Jag och min fru är rörande överens om att vi uppfattar det som "några tusenlappar", å ja men okej inga problem säger vi. Vi får också info om att vi förmodligen kan kvitta en del av stenen som nu inte behövs pga muren, kantsten etc. Ska dock också nämnas att det tillkommit vissa saker under projektets gång som en låg stödmur(15 000kr) för att det inte ska ramla ner jord på parkeringen, och drygt 3000 kr extra för sten som ska vara framför entrén som vi muntligt okejat på plats.

Anyhow, arbetet flyter väl på även om de utlovade "några dagars jobb" flyter iväg, de jobbar några timmar här och några timmar där och hänvisar till att det regnar mycket (och säger till den större aktören att de visst har varit där och jobbar, när de uppenbarligen inte har det)... Men till slut är de iaf klara och allt som allt tog arbetet fyra veckor att utföra. Ska även tilläggas ytterligare en smått märklig situation: Förmodligen tog jobbet för lång tid och andra jobb blev lidande för en vacker dag står en tredje kille utanför och bygger mur (vi vet inte vem det är och ingen har informerat). Han verkar smått folkskygg och säger knappt hej, men vi fattar till slut att det är MrX's brorsa.

Såå trumvirvel, fakturan dyker upp...

Vår förväntning: 87 500 + 15 000 + 5000-ish = 107 500kr

Fakturan är alltså på 142 000kr!

Okej what to do now?! Ber frugan att ringa den större aktören och fråga om råd, han tycker generellt att MrX betett sig märkligt och ger oss rådet att bestrida fakturan.

Här ungefär börjar det bli jobbigt, jag låter det gå en dag sen skickar jag ett sms då det känns som den enklaste vägen just då att: "jag kommer ringa dig i morgon ang fakturan och reda ut vharför 87 + 15 + 5 blir
142 000 för? Men tillsvidare bestrider vi fakturan" inte exakt men med det budskapet. Han börjar messa och ringa till både mig och min fru ganska sent på kvällen men vi svarar inte.

Under samma tidsperiod har han försökt kringå oss och skickat fakturan direkt till min svärmor...

På eftermiddagen dagen efter tar jag mod till mig och ringer upp:

Lugnt och metodiskt och så diplomatiskt jag kan att vi behöver reda ut fakturan och skulle du kunna beskriva vad som är vad och varför typ så.

Diskussionen tar en dryg timmen och vi kommer väl egentligen ingenstans men det vi kan ta med oss från det här samtalet är att:

87 500 kr har hela tiden varit ENBART jobbet och stenen ingår såklart inte?!
Ingen under hela processens gång har nämt det här för oss, inte EN enda gång.

Sen har ni ju räknat fel det var 70 från början men det blev ju 100 och då blir det ju massa mer sten.
Nej vi har inte angett något mått vi är vanliga svenssons och äger knappt en tumstock. Och det här är dessutom första gången vi hör siffran 100kvm.

Det han trycker på är att han har ju skickat fakturor på stenen ju?!!
Ja delfakturor är vi inte särskilt intresserade det enda som är intressant för oss är vad TOTALPRISET blir, han hävdar alltså att han visst har kommunicerat hur mycket dyrare stenen kommer bli eftersom det helt och fullt ligger på vårt ansvar att jämföra olika delfakturor mot varann?!! Really...

Sen står det tydligen längst ner i en fotnot på delfakturorna att stenen ingår inte.

Det är vad det nu kretsar kring, enligt oss så har vi enkom sagt OK kör till det TOTALPRISET vi fick offererat till oss i början dvs 87 500kr och även muntligt gått med på murens kostnad och "extra sten" 5 000 kr cirka.
Att han skickar delfakturor till oss som vi inte sagt ok till på något vis, varken muntligt eller i skrift (där det går att utlösa att stenen alltså inte ingår) är hans sätt att "kommunicera" projektets ökade pris?!

Vi fortsätter disskutera och han blir affekt och drar till med att "ja vill du att jag kommer ut till dig och tar det direkt eller?!" ej ordagrannt för att senare när inte det här första hotet biter dra till med:
"Okej men stenen är min så jag kommer komma ut med min grävare och gräva upp all stenen!!" jag svarar något i stil med "ja gör du det jag ringer polisen och ber den större aktören komma hit så kan vi titta på" typ.

Vi börjar skrika på varann och han känner att han inte kommer vidare så han säger typ ja men bara betala fakturan, nu ska jag ringa till den större aktören, klick...

Värt att nämna här är att när jag fortfarande var diplomatisk flera ggr berättade för honom hur nöjda vi är med själva jobbet att det blev super, och jag tryckte även på att du kommer få betalt det är inte det som är problemet men du behöver inte oroa dig. Pengar finns

Under helgen lägger svärmor in en betalning på 87 500kr, som en "första betalning", jag messar en skärmdump till honom och skriver just att det är en första betalning, att vi får försöka reda ut detta men att jag inte vill ha en disussion över helgen.

Nu snabbspolar vi lite, hans sambo ringer upp mig på måndagen eller tisdagen (fakturaansvarig) hon märker att jag verkar irriterad och jag förklarar varför, återigen trycker hon på att "men det står ju på fakturan". Jag drar parallellen (vilket jag även försökt för MrX) att men ponera att när vi byggde det här huset fick en offert på att bygga huset på 4 miljoner kronor, att vi skriit på detta men att sedan när huset är klart få en extra faktura på säg 2 miljoner för virke och material för 4 miljoner var ju bara byggkostnaden förstod ni inte det?!. Ingen av dem vill medge att de har något som helst skuld till att vi nu står här, att det ska vi förstå av oss själva?

Ett kort inflik här är att jag lämnar över telefonen till min fru när adrenalinet börjar bli för påträngande, och hon lyckas lugna ner situtionen och prata om "män" hit och "män" dit. Och till slut så verkar faktiskt den här kvinnan förstå var kommunikationen har brustit totalt, och det verkar även som hon stått bredvid när MrX hotat med att först ta det face-to-face och sen gräva upp all sten och verkar förstå att hon inte kan låta MrX har kundkontakt, det är inte bra för business.

Hon som vi uppfattar säger att hon ska kolla igenom och försöka ta tillbaka sten (det står fortfarande en oöppnad här utanför), och dra av lite fraktkostnader etc. Dvs vi uppfattar det som att vi kanske kan mötas halvägs typ?

Men igår dyker det upp ett nytt mail från henne som säger ungefär samma sak igen:
Kostnader för sten bla bla, det står på fakturorna bla bla ni har godkänt...

Här kommer slutklämmen, det handlar egentligen inte om pengar, det finns pengar både här och hos svärmor, och här kommer kanske det viktigaste: om MrX sagt, stopp och belägg! När han upptäckte att projektet skulle bli antal tiotusentals-kronor dyrare när det plötsligt behövdes ganska mycket mer sten, då hade det förmodligen inte ens ha blivit en GREJ! Då hade vi kunnat förankra det hos svärmor och förmodligen hade hon suckat lite och betalat ändå (det vet vi att hon hade gjort). Och även detta har vi försökt trycka på för både MrX och hans faktura-ansvarige, men vad vi känner finns det NOLL förståelse för oss i den här situationen.

Säkert tusen stavfel etc men kände ändå att jag var tvungen att skriva av mig, hur hade ni agerat om ni vore i vår situation just nu? Ringa konsumentverket?

Mvh

//N
Mycket tråkigt att ni har hamnat i denna situation! Kortfattat gäller ingångna avtal, oavsett om de är skriftliga eller muntliga. Dock är muntliga oerhört mycket svårare att bevisa varför det alltid rekommenderas att ta allt skriftligt.

Det verkar dessvärre föreligga en hel del tolkningar i er överenskommelse utifrån vad du beskriver (från både er och hantverkarens horisont). För att kunna reda i vad som är juridiskt hållbart behöver du ta fram alla skriftliga underlaget; det signerade avtalet, den föreliggande offerten den hänvisar till, tillkommande mejlkonversationer.

Hantverkaren har dock inte rätt att hänvisa till skrivningar i fakturorna då de ska spegla avtalet, och om så inte görs har ni rätt att bestrida dem.

Huruvida markstenen ingår är en svår fråga då vi inte ser alla handlingar som hör till ärendet. Ibland ingår den, ibland tillkommer den. Vi har själva begärt in offerter på just markläggning där detta har varierat. Givetvis gäller slutresultatet att markstenen är på plats, men frågan är huruvida det i avtalet verkligen står att den ska ingå? Om inte innebär det oftast att den tillkommer. Materialkostnader är per automatik inte inkluderat marksten utan omfattar ofta t.ex. grus, sten, markduk och annat material som behövs för arbetet.

Rekommenderar att du letar upp alla handlingar, sedan kontaktar en jurist eller Konsumentverket för att få stöd i detta. Er kommun kan också ha någon rådgivning att vända sig till.

Varmt lycka till!
Mvh S.
 
  • Gilla
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
Tjena!

huff vad jobbigt för alla inblandade :/ ledsen för er skull!!

Efter vad du beskrev och skärmdumparna på sms konversationen är jag övertygad om att eran entreprenör inte har för avsikt att blåsa er!

*Han är taskig på att uttrycka sig tydligt
*Ni är lekmän som hade behövt mer/tydligare info

70+moms 2 man med material gräv lastbil…betyder i åkarens värld: Arbetet, maskinerna inkl bränsle o förare, grus markduk o ev matjord.

Stenarna kostar ca 300-500kr/m2 och är det 100m2 stämmer det rätt bra om man lägger på den summa på totalpriset…


Så vad ska ni göra?!?

Jag förstår att ni blir på tvären, när åkaren inte klarar av att förklara o inte i första hand lyckats förklara att stenen inte ingår.
Åkaren i sin tur är säkert jätte grinig så han uppenbarligen behöver pengarna när han frågat om förskott ett par gånger!

Jag skulle inte gå vidare o blåsa massa pengar på jurister o tvist för jag tror tyvärr ni skulle förlora….åkaren har varit otydlig men tvivlar starkt på att hans avsikt är att blåsa er!

Så kort o gott!!

Be åkaren ta sitt ansvar för att ha varit otydlig, och ge er en rejäl rabatt på fakturan.
Så förklarar ni att ni är supernöjd med resultatet men iom att ni är lekmän inte kunde tolka hans otydliga ”offert” och att det måste han bli bättre på….
Sen betalar ni o njuter av stensättningen!

lycka till =)

//Fredde
 
  • Gilla
ansgar46 och 23 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
B Konsumenten84 skrev:
Det märkliga är ju att konsumwnter verkar ha stenkoll på de juridiska och hur extremt ovetandes man kan vara. Hur oinsatt oxh inte ha något som helst ansvar.
Det är inte så konstigt, det undervisas om konsumenttjänstlagen i skolan. Själv hade jag skriftligt prov på den i hemkunskapen när det begav sig.

Dessutom stämmer lagen rätt väl med sunt förnuft, inte allas sunt förnuft naturligtvis men de flestas.
 
  • Gilla
Solvide och 7 till
  • Laddar…
Det är företaget som ska vara tydlig med prissättningen enligt prisinformationslagen, en konsument ska inte behöva "läsa mellan raderna".

Ring din kommuns konsumentvägledare (googla) istället för konsumentverket så får du någon kunnig att bolla ärendet med, kan vara bra att hänvisa till också i samtal med hantverkaren.

Som flera andra skrivit, betala det ni kommit överens om och innehåll resten till dess att ni rett ut det. Det låter visserligen inte så men de kanske bara har brustit i sin kommunikation och försöker inte luras medvetet, bra läropengar för dem i så fall. Hade jag varit dig hade överenskommet pris + 15% varit det mesta jag kan tänka mig gå till mötes på och hade fått känns efter då om det är värt det för att få det ur vägen. Antagligen är det något sådant en företagare som hotar och skäller räknar med också så tråkiga pengar men ni lär ju inte prata gott om det och att jobbet verkar bra utfört är ju positivt. Om det nu är det och inte bara ser bra ut på ytan. Lägga sten är väl mer hur underarbetet för att hålla många år framöver är än hur ytan ser ut den första tiden efteråt. Här har ni enligt konsumenttjänstlagen fog att förvänta er att arbetet är fackmässigt utfört om inget annat sagts, det är den bedömningen som då skulle avgöra om det är fel på tjänsten och ni yrkar skadestånd. 2 månaders-regeln gäller då inte heller när det är hantverksjobb. Men allt sådant kan ju konsumentvägledaren hjälpa er med om ni kontaktar dem.
 
  • Gilla
Lindusfindus och 6 till
  • Laddar…
K Kostet78 skrev:
Tjena!

huff vad jobbigt för alla inblandade :/ ledsen för er skull!!

Efter vad du beskrev och skärmdumparna på sms konversationen är jag övertygad om att eran entreprenör inte har för avsikt att blåsa er!

*Han är taskig på att uttrycka sig tydligt
*Ni är lekmän som hade behövt mer/tydligare info

70+moms 2 man med material gräv lastbil…betyder i åkarens värld: Arbetet, maskinerna inkl bränsle o förare, grus markduk o ev matjord.

Stenarna kostar ca 300-500kr/m2 och är det 100m2 stämmer det rätt bra om man lägger på den summa på totalpriset…


Så vad ska ni göra?!?

Jag förstår att ni blir på tvären, när åkaren inte klarar av att förklara o inte i första hand lyckats förklara att stenen inte ingår.
Åkaren i sin tur är säkert jätte grinig så han uppenbarligen behöver pengarna när han frågat om förskott ett par gånger!

Jag skulle inte gå vidare o blåsa massa pengar på jurister o tvist för jag tror tyvärr ni skulle förlora….åkaren har varit otydlig men tvivlar starkt på att hans avsikt är att blåsa er!

Så kort o gott!!

Be åkaren ta sitt ansvar för att ha varit otydlig, och ge er en rejäl rabatt på fakturan.
Så förklarar ni att ni är supernöjd med resultatet men iom att ni är lekmän inte kunde tolka hans otydliga ”offert” och att det måste han bli bättre på….
Sen betalar ni o njuter av stensättningen!

lycka till =)

//Fredde
Tror som du
 
Svårt att ge ett råd då vi inte vet vad som avtalats.
Vad står det i offerten.
 
  • Gilla
Solvide och 2 till
  • Laddar…
V Niclas Binnquist skrev:
Hallå forumet,

Vi har hamnat i en högst otrevlig situation, en lång historia kort:

Framsida på vår villa ska göras (nybygge), plattsättning parkering + gång till entrén, resten förberedas
för gräs (vi lägger ut och fixar gräset själva). Vi får en rekommendation av en bekants släkting som är
en större aktör (släktingen).

De kommer ut och kikar och fråga mig inte vem som hittar på hur stor ytan är men kontentan är iaf 70 kvadrat (stenläggningen). Vi får ett offererat pris per sms på 70 000 kr ex moms men inkluderar 2 man, grävare + MATERIAL.
1: Har ni accepterar första offerten på 87 500kr (ser så ut via sms)
2: När de upptäcker att utan är större än 70m2, mäts den nya ytan upp? Om inte så när upp den själv så du vet hur stor yta de faktiskt anlagt.
3: Priset har ökat med 61% från offert. Hur kommunicerades det? via sms att det blir större yta?
4: Om utan ökat från 70m2 till 110m2 så är det en ökning med 63% (då stämmer ju iofs slutpriset). Så
mät upp ytan firman anlagt.
5: Det känns som ni givit medgivande till ett högre slutpris då ni ok:at den större ytan som blivit anlagd. Då borde man vara medveten om ett högre pris i slutet. Detta blir ju direkt kopplat till mer sten, utökad tid i maskintid, stenmjöl, mantimmar osv osv. Därför blir det ju viktigt att ni vet hur mycket större yta entreprenören faktiskt anlagt.

Jag har själv också åkt på ett par minor under åren med högre slutkostnader osv. Oftast bottnar det i att man från bägge håll haft en kass kommunikation sins emellan. Men viktigast i sådana här sisuationer bli ändå att faktiskt ha 100% fakta vad man ska betala för. Så i detta fall blir det ju att gå ut och mäta. Har de anlagt 110m2 istället för 70m2 ser jag inget större fel i slutpriset om jag ska vara ärlig.

Lycka till
 
  • Gilla
Sylvek och 6 till
  • Laddar…
Klassisk brist i kommunikationen som jag ser det.
Förstår bådas sida och kan tolka det på två sätt.

Dock så tycker jag att det är företaget som har erfarenheten och givetvis ska kunna ta fram ytan till en offert om kunden ber om det samt vara förutseende och ställa upp ALLA kostnader tydligt just för att slippa sånt här.

Förstår inte riktigt hur folk kan lägga det på kunden att räkna ut ytan när dom har plattläggaren på plats och säger vad som ska göras, är han då för lat för att mäta ordentligt så får ju han stå för ev. felberäkningar.

Hade skämts huvudet av mig att försöka lägga det på kunden i efterhand.
Men visst, är man oseriös/halvkriminell så hade det nog gått med tanke på hur fakturan är utformad där det står 70kvm.

”Med” material kan självklart tolkas av en privatperson som att stenen ingår i priset samtidigt som en yrkesman kanske uppfattar det som övrigt material för projektet.

I mitt jobb (inte samma bransch dock) så är jag alltid näst intill övertydlig med alla kostnader och håller hela tiden kunden uppdaterad skriftligt om ev. förändringar och får allt godkänt innan jag går vidare.
Dåligt för affärerna att framstå som oseriös samt energikrävande att bråka med kunder i onödan.

Att hålla på och skrika och hota ska ju inte finnas på kartan om man har nåt vett i skallen och har rent mjöl i påsen.

Tror som sagt inte att dom försöker luras, mer att dom är oproffsiga med både sina offerter och sin kundkontakt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Heidina och 11 till
  • Laddar…
M memike skrev:
1: Har ni accepterar första offerten på 87 500kr (ser så ut via sms)
2: När de upptäcker att utan är större än 70m2, mäts den nya ytan upp? Om inte så när upp den själv så du vet hur stor yta de faktiskt anlagt.
3: Priset har ökat med 61% från offert. Hur kommunicerades det? via sms att det blir större yta?
4: Om utan ökat från 70m2 till 110m2 så är det en ökning med 63% (då stämmer ju iofs slutpriset). Så
mät upp ytan firman anlagt.
5: Det känns som ni givit medgivande till ett högre slutpris då ni ok:at den större ytan som blivit anlagd. Då borde man vara medveten om ett högre pris i slutet. Detta blir ju direkt kopplat till mer sten, utökad tid i maskintid, stenmjöl, mantimmar osv osv. Därför blir det ju viktigt att ni vet hur mycket större yta entreprenören faktiskt anlagt.

Jag har själv också åkt på ett par minor under åren med högre slutkostnader osv. Oftast bottnar det i att man från bägge håll haft en kass kommunikation sins emellan. Men viktigast i sådana här sisuationer bli ändå att faktiskt ha 100% fakta vad man ska betala för. Så i detta fall blir det ju att gå ut och mäta. Har de anlagt 110m2 istället för 70m2 ser jag inget större fel i slutpriset om jag ska vara ärlig.

Lycka till
Är ju därför det är en bra idé att låta plattläggaren själv räkna ut ytan så det blir dennes ansvar.
Hade själv som företagare krävt att få mäta innan jag lagt offert, alt. varit väldigt tydlig med att ytan är uppmätt av någon annan och offerten är beräknad på denna siffra. Vid ev. större yta än 70kvm så tillkommer kostnad för arbete och sten med ca.xxxxkr per kvm.
 
  • Gilla
Solvide och 3 till
  • Laddar…
B
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är inte så konstigt, det undervisas om konsumenttjänstlagen i skolan. Själv hade jag skriftligt prov på den i hemkunskapen när det begav sig.

Dessutom stämmer lagen rätt väl med sunt förnuft, inte allas sunt förnuft naturligtvis men de flestas.
Men de betyder ju inte att man behöver spels idiot.

I det här fallet verkar de ju vara ts som kommit fram till 70, då finns de ingen anledning för företagaren att kontrollera.

Uppger ts 70 och ber om pris på 70, då kan företagaren gott och väl räkna på 70.
 
  • Arg
Solvide
  • Laddar…
H
Svärfar fick offert på stenläggning för ett par veckor sedan.
Där var det en summa inklusive grävare, bortkörning av fyll, folk och allt material men stenen var inte med i det priset.
Sen fick han pris bredvid på lite olika Sten till gång och murar beroende på vad han ville ha för typ av Sten.
Han hade dock bett om pris på ett par Sten och firman tog med ett par andra Sten med för prisets skull.
 
Claes Sörmland
B Konsumenten84 skrev:
Men de betyder ju inte att man behöver spels idiot.

I det här fallet verkar de ju vara ts som kommit fram till 70, då finns de ingen anledning för företagaren att kontrollera.

Uppger ts 70 och ber om pris på 70, då kan företagaren gott och väl räkna på 70.
Jag har ingen aning om TS spelar idiot. Jag tror inte det. Väntar på att få se offerten för att se vad företaget har offererat och inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
Solvide och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.