Har granne som installerat nytt takfönster som bländar när solen står i rätt vinkel, borde jag alltså klaga?

A ajn82 skrev:
Har granne som installerat nytt takfönster som bländar när solen står i rätt vinkel, borde jag alltså klaga?
Ja, självklart.

A ajn82 skrev:
Solklart (!) dolt fel!!!

Mitt inlägg ovan hamnade i fel tråd, solen måste ha bländat mig när jag skrev det 🤣

B Bamboozled skrev:
På motsvarande sätt sjunker ofta enskilda aktiers värde med motsvarande den utdelning som görs, så det bör inte spela roll i långa loppet.
Om utdelande aktier sjunker motsvarande utdelningen, skulle de ju efter ett tag vara värda noll. Det är inte min erfarenhet att det blir så.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Om utdelande aktier sjunker motsvarande utdelningen, skulle de ju efter ett tag vara värda noll. Det är inte min erfarenhet att det blir så.
Mellan utdelningarna så stiger värdet igen allt eftersom företaget tjänar in pengar igen.

• Gilla
andreas_bygger och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Företag tjänar pengar.
Dessa pengar delas antingen ut till (aktie)ägarna, eller så använder företaget pengarna för att expandera sin verksamhet genom uppköp eller nya anläggningar.

Beroende på vilken marknad företagen agerar på kan det vara olika svårt att expandera, och därför mer vanligt med utdelning. Så kallade utdelningsaktier eller tillväxtaktier.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.