Hämtade nyss min beställning hos postnords ombud. Allt fungerade som det skulle. Det skickades från UK. Priset i SEK stämde och ingen extra moms eller tull tillkom.

Jonas Persson
Kräver de att man är hemma eller fungerar en fullmakt vid hemleverans?

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Kräver de att man är hemma eller fungerar en fullmakt vid hemleverans?
Jag fick hämta på ”posten”.
Vid hemleverans har jag aldrig visat leg eller fullmakt även om paketet uppenbart inte är till mig (utan till min fru). Om du accepterar att de ställer paketet utanför dörren behöver ingen vara hemma.

Jonas Persson
P Pin skrev:
Jag fick hämta på ”posten”.
Vid hemleverans har jag aldrig visat leg eller fullmakt även om paketet uppenbart inte är till mig (utan till min fru). Om du accepterar att de ställer paketet utanför dörren behöver ingen vara hemma.
Skönt, vissa speditörer är allt för krångliga och betraktar alla adresser som lika riskfyllda. Det är skillnad på lägenhet, villaområde och skogen.

C
Fick min första leverans från amazon.se idag.
UPS direkt till dörren "som vanligt".

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
G
Beställde i söndags, fick bekräftelse. På måndagen nytt mail, säljaren annulerar min beställning utan förklaring. Går in och kollar tidigare ordrar, tomt. Fattar inte varför amazone.se startade nu när är så här kass.

C cpalm skrev:
Fick min första leverans från amazon.se idag.
UPS direkt till dörren "som vanligt".
Fick också min första leverans idag. Fick mail från Amazon: Tyvärr kunde transportören inte slutföra din leverans och paketet hålls kvar för uthämtning. Vi ber om ursäkt för besväret. :thinking: Fattade ingenting, det hade hela tiden stått att det skulle levereras till Postnords utlämningsställe.
Några minuter senare fick jag besked om att paketet fanns på utlämningsstället och kunde hämta det.
Rörigt, men jag fick det jag beställde. :cool:

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
M maria01 skrev:
Det här är en bra artikel med tips om handla på amazon

[länk]
Inser att Amazon.se inte är samma sak som snabb leverans. Det jag har beställt är från en tredjepart i UK, men de skickas från Amazon. De är skickade 1/11 och beräknas anlända 11/11. Antar att de därmed ska simma över kanalen innan normal frakt tar vid.

Inser att Amazon.se inte är samma sak som snabb leverans. Det jag har beställt är från en tredjepart i UK, men de skickas från Amazon. De är skickade 1/11 och beräknas anlända 11/11. Antar att de därmed ska simma över kanalen innan normal frakt tar vid.
jag handlade från amazon när vi bodde i Sverige med paket gick snabbt igenom Europa men sen fastnade det i Sveriges hopplösa post system

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Nån som har testat prime i Sverige en? Hur är utbudet av filmer och serier
Det har funkat väldigt länge. Finns några riktiga guldkorn. Själva appen fungerar skitbra både i webbläsare och Apple TV.

Jonas Persson
M maria01 skrev:
jag handlade från amazon när vi bodde i Sverige med paket gick snabbt igenom Europa men sen fastnade det i Sveriges hopplösa post system
Jag får 99% av alla mina paket inom Sverige över natten förutsatt att de inte skickas med DHL.

• Gilla
twoody
  • Laddar…
C
Ja, det har inte gått särskilt snabbt för mina paket heller. Men det som stör mig mest är att när de t.ex. säger 7 - 20 dagars leveranstid så har jag med tysk precision fått paketet efter exakt 20 dagar.

C
Nu är leverans nr. 2 på ingång. Även denna genom UPS, men denna gång från Spanien och nu fick jag välja via sms om jag ville få det hemkört eller till ombud.

Då till mina nyss uthämtade paket. Första (2) kom redan den 2e köpte den 29e
Jag fick bara en avisering på en försändelse. 5l olja med en väl tilltufsad förpackning som ev. Kunde rymt den andra varan jag beställde samtidigt och så som paketet såg ut ville jag inte ta med mig det hem utan att få klarhet i om det KANSKE fanns en försändelse till och Jo det fanns en till med en annan kod som kanske kanske inte blivit inlagd än. Nåja jag fick dom som det skulle även om jag själv fick gå in på Amazon på plats och leta efter postsnorskoden för att få mitt paket. Okay.

Vidare till försändelse 2(3) beställde dessa ocsåh den 29e då skulle leverans ske den 5e
Den 2e när jag hämtar dom första paketen så ser jag att lev datum på dessa flyttats till den 9e jaja inte akut att få det snabbt men ändå... Nåja idag får sms att det finns att hämta paket så då gör jag det. Får mina varor går hem och öppnar. Detta var en ledramp till akvarium med en adapter till för strömförsörjning ....med UK kontakt ....*suck* läser igenom beskrivningen igen NOGA och det står inget om det så jag har såklart förmodat rätt att jag skall få en euro kontakt på men nej då... Och försöka klaga nånstans det hittar jag inte så jag beställer en resekontakt på Tradera .... Får se när den kommer....

Det var min erfarenhet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.