63 423 läst · 523 svar
63k läst
523 svar
Allt om pizza
Jag tror jag hade tjänat på att sänka temperaturen efter typ pizza 2 av 4 igår, kändes lite som det värmde på mer ovanifrån än botten. Samtidigt hade en placering längre från varmaste hörnet förmodligen gett samma resultatJ Jonobe skrev:
Undrar om en "turning peel" är det jag behöver...
[Paket har hanterats på terminal...]
Brukar sänka under tiden pizzan är i. Mellan pizzorna kör jag max.FredrikR skrev:Jag tror jag hade tjänat på att sänka temperaturen efter typ pizza 2 av 4 igår, kändes lite som det värmde på mer ovanifrån än botten. Samtidigt hade en placering längre från varmaste hörnet förmodligen gett samma resultat
Undrar om en "turning peel" är det jag behöver...
[Paket har hanterats på terminal...]
Vet inte om det gör någon större skillnad, men upplever det så iaf.
Ja, jag körde på Icas butiksdeg, sades bara surdeg men betydligt mycket sämre än att göra själv.nino skrev:
Hörni förresten... nu måste jag bygga ett bord till pizzaugnen med
Vad tror ni om att bygga en enkel och luftig konstruktion på tryckimpregnerat trä och limma fast 1-2 stora trädgårdsklinkers direkt på träet som bordsskiva? Fungerar det? Vill ha en snabb och relativt billigt lösning som ändå är bättre än rangliga ikeabord.
Jag funderar på nåt på hjul, och kanske gjuta en bänkskiva.. Men det är ju lätt att ligga och drömma om det i soffan med, 6?v till semestern.J Jonobe skrev:Ja, jag körde på Icas butiksdeg, sades bara surdeg men betydligt mycket sämre än att göra själv.
Hörni förresten... nu måste jag bygga ett bord till pizzaugnen med
Vad tror ni om att bygga en enkel och luftig konstruktion på tryckimpregnerat trä och limma fast 1-2 stora trädgårdsklinkers direkt på träet som bordsskiva? Fungerar det? Vill ha en snabb och relativt billigt lösning som ändå är bättre än rangliga ikeabord.
Får fundera ett tag till.
Jag började googla på att gjuta bänkskiva... men insåg att jag hellre lägger tiden på den perfekta pizzan ... och äntligen fixa kattlucka till Yoda.FredrikR skrev:
Men ja, en enkel men värmetålig bänk på hjul är min plan. Behöver lite extra avlastningsyta bredvid grillen (grillarna hoppas jag snart )..
Jag bakade pizza i söndags! jag gjorde även naanbröd i ugnen igår och det blev otroligt bra.
Är nöjd med köpet men ångrar lite att jag inte la till en lusing och köpte gasolvarianten istället. I slutändan kommer det bli drygt med pelletseldning, men snålheten bedrar som vanligt visheten ibland.
Är nöjd med köpet men ångrar lite att jag inte la till en lusing och köpte gasolvarianten istället. I slutändan kommer det bli drygt med pelletseldning, men snålheten bedrar som vanligt visheten ibland.
Håller med om muttis pizzasås, mycket godare än min
Har jag bråttom med degen, kan ha svårt att planera gör jag den här som blir bra.
https://www.svt.se/recept/sandras-snabba-pizzadeg
Har jag bråttom med degen, kan ha svårt att planera gör jag den här som blir bra.
https://www.svt.se/recept/sandras-snabba-pizzadeg