J
FredrikR FredrikR skrev:
Ser fin ut ju, practice makes perfect :ok:
Det tog jäkligt lång tid per pizza dock. Eldade jag på som sjutton så slutade det med att pizzan var bränd på toppen och degig i mitten :thinking: de blir att öva på detta.

J Jonobe skrev:
Det tog jäkligt lång tid per pizza dock. Eldade jag på som sjutton så slutade det med att pizzan var bränd på toppen och degig i mitten :thinking: de blir att öva på detta.
Jag tror jag hade tjänat på att sänka temperaturen efter typ pizza 2 av 4 igår, kändes lite som det värmde på mer ovanifrån än botten. Samtidigt hade en placering längre från varmaste hörnet förmodligen gett samma resultat :thinking::D
Undrar om en "turning peel" är det jag behöver...

[Paket har hanterats på terminal...] :whistle:

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag tror jag hade tjänat på att sänka temperaturen efter typ pizza 2 av 4 igår, kändes lite som det värmde på mer ovanifrån än botten. Samtidigt hade en placering längre från varmaste hörnet förmodligen gett samma resultat :thinking::D
Undrar om en "turning peel" är det jag behöver...

[Paket har hanterats på terminal...] :whistle:
Brukar sänka under tiden pizzan är i. Mellan pizzorna kör jag max.
Vet inte om det gör någon större skillnad, men upplever det så iaf.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hembakad pizza med salami, skinka och röd lök på vit tallrik, bredvid en pizzakniv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var nog inte optimalt med pizzakit deg och spade...
Ska göra egen deg bara jag kommer mig för

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J
nino nino skrev:
[bild]

Var nog inte optimalt med pizzakit deg och spade...
Ska göra egen deg bara jag kommer mig för
Ja, jag körde på Icas butiksdeg, sades bara surdeg men betydligt mycket sämre än att göra själv.

Hörni förresten... nu måste jag bygga ett bord till pizzaugnen med :crysmile:

Vad tror ni om att bygga en enkel och luftig konstruktion på tryckimpregnerat trä och limma fast 1-2 stora trädgårdsklinkers direkt på träet som bordsskiva? Fungerar det? Vill ha en snabb och relativt billigt lösning som ändå är bättre än rangliga ikeabord.

J Jonobe skrev:
Ja, jag körde på Icas butiksdeg, sades bara surdeg men betydligt mycket sämre än att göra själv.

Hörni förresten... nu måste jag bygga ett bord till pizzaugnen med :crysmile:

Vad tror ni om att bygga en enkel och luftig konstruktion på tryckimpregnerat trä och limma fast 1-2 stora trädgårdsklinkers direkt på träet som bordsskiva? Fungerar det? Vill ha en snabb och relativt billigt lösning som ändå är bättre än rangliga ikeabord.
Jag funderar på nåt på hjul, och kanske gjuta en bänkskiva.. Men det är ju lätt att ligga och drömma om det i soffan med, 6?v till semestern. :cool:
Får fundera ett tag till. :crysmile:

J
FredrikR FredrikR skrev:
Jag funderar på nåt på hjul, och kanske gjuta en bänkskiva.. Men det är ju lätt att ligga och drömma om det i soffan med, 6?v till semestern. :cool:
Får fundera ett tag till. :crysmile:
Jag började googla på att gjuta bänkskiva... men insåg att jag hellre lägger tiden på den perfekta pizzan :)... och äntligen fixa kattlucka till Yoda.

Men ja, en enkel men värmetålig bänk på hjul är min plan. Behöver lite extra avlastningsyta bredvid grillen (grillarna hoppas jag snart ;))..

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blev kebabpizza här idag.

”Snabb” deg, dvs jäst 6h i rumstemp.
60% hydrering, Ramlösa tipo00.

Bakat på Gourmetstålet i vanlig ugn, 275 grader.

• Hemlagad kebabpizza med Ramlösa tipo00-mjöl, bakad på gourmetstålet vid 275 grader.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Nån annan som hunnit testa sina NetOnNet ugnar?

Polaren köpte en men blev avbruten av regnet så han har inte hunnit prova.
Nya försök till helgen var hans plan.

Jag bakade pizza i söndags! jag gjorde även naanbröd i ugnen igår och det blev otroligt bra.

Är nöjd med köpet men ångrar lite att jag inte la till en lusing och köpte gasolvarianten istället. I slutändan kommer det bli drygt med pelletseldning, men snålheten bedrar som vanligt visheten ibland.

• Pelletseldad pizzaugn med skorsten och pizzaspade på en uteplats, med växtkruka och barn i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Hemlagade pizzor och naanbröd på träbräda med skinka och körsbärstomater på sidan.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ska testköra vår ugn från Netonnet i helgen. Så lägg upp alla era bästa recept på deg och tomatsås nu (y)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Muttis färdigs pizzasås förenklar en hel del. Förbered er på att det inte är så enkelt som man tror. Men njut ändå :)
Less is more när det gäller pålägg.
Recept på pizzadeg med jäst visas i en öppen kokbok med instruktioner och illustrationer för olika steg i degberedningen.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Karlia
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A
Ska man ha mutti classica eller tomatsåsen,
är det någon skillnad?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.