13 587 läst · 334 svar
14k läst
334 svar
Allt om motorcykeln
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 619 inlägg
.....men din grundtes, att detta är oljud för alla utom den som sitter i sadeln, är fel. Det händer ofta att jag får tummar upp när jag kör och det är inte för att jag ser så jädra cool ut.....allt från 10 åringar utanför skolan till gamla gubbar. Det välljud för många, vilket några av er aldrig kommer att förstå.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 619 inlägg
Jag skulle föreslå något mer framåtriktat såsom tuta och ljustuta, båda dessa kan med fördel aktiveras vid behov istället för konstant.F fsn skrev:
Jag har kört hoj av och till sedan jag tog A1 för 21år sedan och inte själv haft detta behov, men det beror ju helt klart på var och hur man kör.
Nej, det har inget med att posera att göra, det handlar ju om feelgood när man kör. Precis som med många andra komponenter. Hur växlarna går i, hur koppling och broms känns när man använder det osv osv. Men det är inget som ni som använder fordon endast för transport någonsin kommer förstå.G Gooli skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 619 inlägg
Nej, det är inte min grundtes.MathiasS skrev:.....men din grundtes, att detta är oljud för alla utom den som sitter i sadeln, är fel. Det händer ofta att jag får tummar upp när jag kör och det är inte för att jag ser så jädra cool ut.....allt från 10 åringar utanför skolan till gamla gubbar. Det välljud för många, vilket några av er aldrig kommer att förstå.
Jag ville med mitt inlägg informera om att alla inte uppskattar detta oväsen, även om det uppenbarligen finns folk som gör det.
Du delar med dig av detta ljud till alla, oavsett om vi vill höra det eller ej.
Jag tycker vi har tillräckligt med buller i omgivningen och behöver inte mer.
Arg gammal (åtminstone mentalt) och kanske lite bitter man har talat…..13th Marine skrev:Nej, det är inte min grundtes.
Jag ville med mitt inlägg informera om att alla inte uppskattar detta oväsen, även om det uppenbarligen finns folk som gör det.
Du delar med dig av detta ljud till alla, oavsett om vi vill höra det eller ej.
Jag tycker vi har tillräckligt med buller i omgivningen och behöver inte mer.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 619 inlägg
A1… det är väl typ 15hk 125cc? Hade du varit lite insatt så hade du vetat att en normal hoj, som det handlar om så låter dom först när man drar på lite. Obelastat på tråkig väg-körning är det på sin höjd den lite högre frekvensen man kan reagera på, knappast att det är högt ljud.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 619 inlägg
Jag anade att du skulle försöka hugga på det, bara för jag tog A1 då betyder inte det att jag nöjde mig där utan tog tungMC några år senare.F fsn skrev:
Men var det inte att man behövde föra oväsen som var viktigt? Eller var det i själva verkat bara "gött ljud" som var viktigast? 🙄
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 619 inlägg