860 006 läst · 12 540 svar
860k läst
12,5k svar
Allt om bilen
Ok intressant (även om jag ej är nån Tesla fan)!j.f.s skrev:
Finns inget färdigt till salu.
Nä det har jag också förstått av kollegor som har barn som kör Atraktor. Verkar dra mer soppa än när bilarna var som vanliga bilar?
Vissa av de gamla elbilarna är riktigt häftiga.
Inga dataskärmar och annat tjafs.
In med nya litium eller tom solidstate och ny OBC. Så skulle man säkert få ett roligt åk
även om dessa lär nog inte ha samma effekter som nya elbilar.
Men jag tänker mest på en glidarbil som tar från punkt A till B och ev Atraktor konvertering. Men det är väl kanske bara jag som gillar det enkelt o simpelt. Då dagens fossilbilar är också mer eller mindre rymdskepp med touchknappar och förinställda stolvärmare etc som man varje gång måste vara och pilla på och ändra för att fabriken och biltillverkaren tycker inställningar ska vara si o så (som man själv inte vill) för att sedan nollställas när bilen startas om.
Inga dataskärmar och annat tjafs.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
In med nya litium eller tom solidstate och ny OBC. Så skulle man säkert få ett roligt åk
Men jag tänker mest på en glidarbil som tar från punkt A till B och ev Atraktor konvertering. Men det är väl kanske bara jag som gillar det enkelt o simpelt. Då dagens fossilbilar är också mer eller mindre rymdskepp med touchknappar och förinställda stolvärmare etc som man varje gång måste vara och pilla på och ändra för att fabriken och biltillverkaren tycker inställningar ska vara si o så (som man själv inte vill) för att sedan nollställas när bilen startas om.
Redigerat:
Detta vore väl rätt häftigt att konvertera till A-traktor, mer glidare och eyecatcher finns inte, fränast på gatan.kisumisu skrev:
Inte lika fränt att tanka dock, men en rik farsa fixar väl det, ställ upp för barnen!

Logga in
Skapa konto
Finns eldrivna Atraktorer, kolla så att den har dragkrok och minst 1000kg dragviktkisumisu skrev:
Är det möjligt (lagligt) konvertera en gammal elbil till EPA?
Eller som det egentligen heter, en Atraktor.
Borde ju inte vara nån vetenskap göra då även min elbil har inställningar som att begränsa hastighet. Sätter man 80km/h så går den inte över och börja plinga o härja på nerförsbacke när bilen får mer fart.
Gammal elbil som har små batterier där räckvidden är runt 5-7 mil borde ju i max30km/h innebära ännu längre räckvidd? Ja helt värdelöst till vanlig bil men just till Atraktor som man ändå inte kör så långa sträckor med skulle det ju fungera?
[bild][bild][bild]
Borde ju inte heller vara nån rymdforskning byta batteri till modern litium och sätta in modernare 3fas laddare i typ2 standard?
Skulle väl även vara säkrare än dessa moppebilar som går i 45km/h och är bara plast. Finns ju eldrivna såna köpa från fabrik. Dessa lär väl även sakna 3 fasladdning typ2 standard.....
Har barn som börjar snart bli till moppeålder och fasar lite för bensin räkningar osv hört lite att vanliga epor är väldigt törstiga 😂
Nej inte förstöra den 😉mikethebik skrev:
Den var riktigt häftig, kanske dom får vänta till 18årsdagen och körkort 😂
Här kan man nog bränna lite bensin också när man har fina ljud.
Men lite annat är det med nån bil som går max 30. Även om det såklart är bra att a traktorer finns och konverteras!
Redigerat:
Jag får nog hålla ögonen öppna.Kloge skrev:
En vän till mig har en gammal Merca där det mesta har paijat i motorväg. Men fin korg. Pratade om att konvertera till el men tydligen är vårat grannland lite nitiska och mer byråkratiska än vad det är i Sverige.
Kanske får importera och konvertera till EL Atraktor.
Och det är ju en Saab 9-3x, det här blir en utmaning. Out of stock hos Orio. Finns hos diverse tredjepart, typ Skruvat osv, men jag litar inte på det eftersom de gärna sätter alla artikelnummer de kan på samma grejor…
Jag köper mycket bildelar online men har aldrig varit med om medvetet felmärkta prylar. Någon enstaka gång har det blivit fel, men då har det alltid berott på att prylen finns i flera dimensioner och jag har litat på förslaget istället för att mäta.pjgb skrev: